Povratak kupaca u fizičke prodavnice i borba trgovaca za njihovu naklonost obeležiće godinu
11.1.2024 11:27 Autor: Redakcija Biznis.rs 5
Sve veći uticaj online okruženja i nove tehnologije, ali i inflacija i ekonomske i političke nestabilnosti ključne su reči u opisivanju tržišnih prilika poslednjih godina. Mastercard Ekonomski Institut objavio je presek ekonomskih prilika i očekivanja u sklopu izveštaja „Economy 2024 – Ekonomska perspektiva“.
U godinama tokom pandemije, ograničenja u pogledu putovanja bila su među najvećim promenama. S druge strane, u 2024. godini će evropski putnici birati cenovno pristupačnije destinacije. Regioni Bliskog istoka i severne Afrike dobiće na popularnosti i to je trend koji se nastavlja jer su Turska, Egipat i Tunis već među pet najbrže rastućih destinacija za Evropljane u 2023. godini u poređenju sa godinom pre, dok su rezervacije za Italiju, Španiju, Portugal i Grčku opale u istom periodu.
Inflacija utiče na mnoge potrošače širom sveta. Prema podacima Ekonomskog Instituta, u evrozoni su u septembru 2023. godine plate porasle za 4,7 odsto u odnosu na prethodnu godinu, dok je inflacija porasla za 4,3 odsto. Nastavak ovog trenda značio bi da tržište rada i rast plata donekle štiti potrošače od izazova inflacije.
U narednoj godini očekuje nas opadanje inflacije, dok ekonomski rast ostaje u marginalnim vrednostima, što dovodi do delimične stabilizacije monetarne politike. Na globalnom nivou očekuje se da će inflacija pasti za 4,9 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Premda se ne očekuje da se tokom ove godine stopa inflacije vrati na onu pre pandemije, očekuje se stabilizacija i nešto povoljnija ekonomska situacija.
Tokom pandemije, online trgovina doživela je procvat. Nakon stabilizacije situacije i povratka potrošača u fizičke trgovine, svi trgovci se bore da zadrže svoje klijente. U ovoj godini, to će se nastaviti, jer potrošači vole da imaju različite opcije na raspolaganju. Pogodnosti poput povrata robe doprinele su tome da su danas potrošačima kabine za presvlačenje – njihove dnevne sobe.
U Španiji, ovo je bilo posebno izraženo, sa stopom povrata robe kod elektronske trgovine koja je porasla za 9,8 odsto u periodu od 2019. do 2023. godine, u poređenju sa povratkom u fizičkim prodavnicama koje su porasle za 0,1 odsto u istom periodu.
Pročitajte još:
Više povraćaja znači više artikala po sniženim cenama, što je važan faktor za smanjenje inflatornih pritisaka, posebno u robnoj ekonomiji.
Šta nas očekuje u narednoj godini?
U 2024. godini, prilagodljivost će biti od ključnog značaja, kako bi se našao dobar odgovor na sve rizike i mogućnosti. Jedna od značajnih transformacija biće i upotreba novih tehnologija koja će doneti transformaciju mnogih industrija i načina poslovanja.
Prihvatanje rešenja baziranih na veštačkoj inteligenciji, uz dobru procenu rizika, doneće potpuno nove prilike za poboljšanje biznis usluge, ali i rešavanje nekih od ključnih pitanja i problema sa kojima se društvo susreće, zaključuje se u izveštaju Mastercardovog instituta.
SABRINA
11.1.2024 #1 AuthorBilo bi lepo da se ove prognoze i ostvare.
Inquiete
11.1.2024 #2 AuthorVidećemo…
LJUBOMIR
11.1.2024 #3 AuthorBaš
AJA
11.1.2024 #4 AuthorVidecemo, ali mislim da ce biti tako, da ce sve to ispasti dobro.
Vale
14.1.2024 #5 AuthorUvek su bolje fizicke prodavnice