Biznis.rs
PUTOVANJE SUPERSONIČNOM BRZINOM PONOVO AKTUELNO Amerikanci konstruišu novi Konkord PUTOVANJE SUPERSONIČNOM BRZINOM PONOVO AKTUELNO Amerikanci konstruišu novi Konkord

PUTOVANJE SUPERSONIČNOM BRZINOM PONOVO AKTUELNO Amerikanci konstruišu novi Konkord

Hi-techLifestyleSvetVesti 16.10.20. 16:57 Vladimir Jokanović 3

Ideja upotrebe putničkih aviona nadzvučne brzine posle više od pola veka ponovo je aktuelizovana. Američka kompanija Boom Technology najavila je da će iduće godine... PUTOVANJE SUPERSONIČNOM BRZINOM PONOVO AKTUELNO Amerikanci konstruišu novi Konkord

Ideja upotrebe putničkih aviona nadzvučne brzine posle više od pola veka ponovo je aktuelizovana. Američka kompanija Boom Technology najavila je da će iduće godine obaviti prvi probni let svog supersoničnog tromotornog aviona XB-1, koji je već prošao testiranja u vazdušnim tunelima.

Model XB-1 je jednosed i predstavlja fazu u razvoju putničkog aviona Overture istog proizvođača, kapaciteta 65 do 88 putničkih mesta, prenosi BBC. Overture bi trebalo da prelazi razdaljinu od Njujorka do Londona za četiri sata, leteći brzinom 2,2 maha, što je brzina kojom je nekada leteo čuveni Konkord, koji je povučen iz upotrebe 2003. godine.

Druga američka kompanija – Aerion, planira da 2027. godine izbaci na tržište supersonični avion AS2 kojim bi se od Njujorka do Londona takođe stizalo za oko četiri sata, a ovaj model imaće mesta za osam do 10 putnika.

AS2 će iznad kopna leteti brzinom 1,4 maha, odnosno 40 odsto brže od zvuka, a nad okeanom 2,2 maha. Avioni supersonične brzine problematični su zbog buke koju stvaraju prilikom probijanja zvučnog zida, pa je njihova upotreba uglavnom ograničena na letove iznad mora.

Prvi supersonični putnički avioni pojavili su se krajem šezdesetih godina prošlog veka, a pored pomenutog Konkorda koji su zajednički razvili Francuska i Velika Britanija, Sovjetski Savez imao je sličan model Tupolev TU-144.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *