Spotify planira da uskladi ponudu sa interesovanjima korisnika
29.11.2021 19:04 Autor: Redakcija Biznis.rs
Kada je krajem oktobra kompanija Spotify objavila finansijske rezultate za treći kvartal, bilo je mnogo razloga za slavlje, piše Forbes.
Pre svega, prihodi kompanije dostigli su 2,9 milijardi dolara, što je 27 odsto više u odnosu na isti period prošle godine. Prodaja reklama porasla je za 75 odsto do skoro 375 miliona. Broj aktivnih slušalaca porastao je tek nešto više od 20 odsto, te je sada veći od 380 miliona. Pretplaćenih korisnika aplikacije sada ima preko 170 miliona.
Akcije ove kompanije, koje su veći deo 2021. godine bile “na pauzi”, popele su se 10 odsto, te je tako vrednost kompanije porasla za pet milijardi, odnosno premašila nivo od 50 milijardi po prvi put nakon leta.
Spotify usluga je dostupna u 184 zemalja, a kompanija ima 7.400 zaposlenih i 9,7 milijardi godišnjih prodaja. Ova firma je izašla na berzu 2018. godine, a bogatstvo njenog vlasnika Danijela Eka (Daniel Ek) sada se procenjuje na 4,4 milijarde dolara.
Kako navodi koosnivač kompanije Napster Šon Parker (Sean Parker), Spotify je naveo milione korisnika da umesto piraterije počnu da plaćaju originale. Prema Parkerovim rečima, Ek je “spasio muzičku industriju”.
Prošle godine Spotify je isplatio pet milijardi dolara svojim akcionarima, uglavnom većim imenima, za koje se pretpostavlja da su prosledile oko 500 miliona dolara umetnicima koji sarađuju sa njima.
Ek sada ima cilj da širi svoje poslovanje. Dok se drugi mediji bore za pažnju gledalaca, Spotify želi da privuče što veći broj slušalaca. Kako navodi Ek, svi potcenjuju audio, a to bi trebalo da bude indistrija vredna stotine milijardi dolara.
“Samo u Sjedinjenim Američkim Državama dve trećine svih audio medija svedeno je na fizičke radio-stanice”, navodi Ek i dodaje da bi se prelaskom u online format mogla generisati velika količina prihoda.
Na taj način, Ek oblikuje Spotify u prvu aplikaciju koju želite da posetite ne samo zbog muzike, već i zbog vesti, podkasta, audio-knjiga i obrazovanja.
Njegov cilj je da omogući prostor audio-kreatorima da stvore potpuno nove kategorije sa potpuno novim “zvučnim pejzažima”. Svi oni biće emitovani preko algoritama koje kreira veštačka inteligencija (AI) koju koristi kompanija Spotify, te isti da budu grupisani u skladu sa interesovanjima slušalaca. Ono što su TikTok, YouTube i Instagram uradili za sliku, Spotify će uraditi za zvuk.
“Posedovanje kamere koja je jednostavna za upotrebu i kreiranje videa je od ezoterije prešlo u mejnstrim. Isto bi trebalo da se dogodi sa audio-opremom“, komentariše vlasnica kompanije Bond Meri Miker (Mary Meeker) i dugogodišnja autorka uticajnog Internet Trends izveštaja.
Inovacije bi trebalo da omoguće kreatorima na platformi da imaju bolju interakciju sa obožavaocima, ali i veće prihode.