Muzički gigant nije produžio ugovor sa kineskom platformom

Tejlor Svift odlazi sa TikToka

KulturaLifestyleSvet

31.1.2024 15:05 Autor: Redakcija Biznis.rs 12

Tejlor Svift odlazi sa TikToka Tejlor Svift odlazi sa TikToka
Universal Music spreman je da povuče svoje pesme sa društvene platorme TikTok nakon neuspeha pregovora oko plaćanja prava, što bi korisnicima platforme ukinulo pristup... Tejlor Svift odlazi sa TikToka

Universal Music spreman je da povuče svoje pesme sa društvene platorme TikTok nakon neuspeha pregovora oko plaćanja prava, što bi korisnicima platforme ukinulo pristup snimcima zvezda kao što su Tejlor Svift, Vikend i Drejk (Taylor Swift, The Weeknd, Drake).

Universal, holandsko-američki industrijski gigant koji kontroliše prava na trećinu muzike u svetu, bio je u napetim pregovorima sa kompanijom TikTok sa sedištem u Pekingu poslednjih godinu dana, navode izvori na koje se poziva Financial Times.

Universal je optužio TikTok za „maltretiranje“ i saopštio da kompanija želi da joj bude plaćen „delić“ cene koju drugi sajtovi društvenih mreža plaćaju za pristup njegovom muzičkom katalogu. Kao rezultat toga, Universal je saopštio da će prestati da licencira svoj sadržaj za TikTok kada istekne važeći ugovor 31. januara.

Velike muzičke kompanije zarađuju milijarde dolara godišnje putem plaćanja tantijema sa servisa za striming i platformi za društvene mreže, uključujući Spotify i Meta. Universal tvrdi da je TikTok tražio da novi ugovor bude manje vredan od prethodnog i da ne odražava njegov eksponencijalni rast.

Kineska kompanija saopštila je da je Universal „stavio sopstvenu pohlepu iznad interesa svojih umetnika“. Prema saopštenju TikToka, „uprkos lažnoj priči“ Universal je odustao od moćne platforme sa više od milijardu korisnika koja služi kao besplatno sredstvo za promociju i otkrivanje njihovog talenta.

Prvi put u eri striminga Universal je otišao tako daleko da je uklonio svoju muziku, koja uključuje milione pesama mnogih najvećih muzičkih zvezda, sa platforme tehnološke kompanije. Popularnost TikToka porasla je prošle godine, a kompanija je u drugom kvartalu imala oko 29 milijardi dolara prihoda, što je oko 40 odsto više u odnosu na pre godinu dana.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.