Kao odgovor Kina pokrenula mere protiv dampinga na uvoz svinjetine, proizvoda od mleka i alkoholnih pića iz EU

Tesla, BMW i kineske firme na sudu osporavaju EU carine

Svet

28.1.2025 08:59 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Tesla, BMW i kineske firme na sudu osporavaju EU carine Tesla, BMW i kineske firme na sudu osporavaju EU carine
Proizvođači automobila Tesla, BMW i kineske kompanije SAIC, Geely i BYD tužbom Evropskom sudu pravde osporavaju dodatne carinske dažbine EU na uvoz električnih automobila... Tesla, BMW i kineske firme na sudu osporavaju EU carine

Proizvođači automobila Tesla, BMW i kineske kompanije SAIC, Geely i BYD tužbom Evropskom sudu pravde osporavaju dodatne carinske dažbine EU na uvoz električnih automobila proizvedenih u Kini.

Od kraja oktobra Evropska komisija, pored carine od deset odsto, naplaćuje dodatnu carinu do 35 odsto na automobile i baterije kineske proizvodnje, piše eKapija.

Kina se Svetskoj trgovinskoj organizaciji (STO) žalila na tu odluku koju smatra protekcionističkom. Uz to je Kina pokrenula mere protiv dampinga na uvoz svinjetine, proizvoda od mleka i alkoholnih pića iz EU.

EU kaže da dodatnom carinom hoće da uspostavi fer uslove sa konkurentnim proizvođačima iz Kine za koje kaže da imaju koristi od kineskih državnih subvencija, da bi se evropska automobilska industrija sa 14 miliona radnih mesta odbranila od te prakse Kine koju je dugo istraživala Evropska komisija, smatrajući je nepravednom.

Carine EU su posledica radikalnijih mera SAD – 100 odsto carine na sve električne automobile uvezene iz Kine.

Vodeći proizvođači iz Nemačke, uključujući BMW, u Kini proizvode mnoge modele, od kojih neke uvoze u EU.

Američki proizvođač Tesla proizvodi svoj uspešan Model 3 u Šangaju i izvozi ga u Evropu.

Visina evropskih carina varira zavisno od procenjenog procenta subvencija koje su proizvođaći dobili u Kini: od 7,8odsto za vozila Tesla, proizvedena u Šangaju, preko 17 odsto za BYD, 18,8 odsto za Geely i 35,3 odsto za vozila firme SAIC.

Ostali proizvođači koji su sarađivali u istrazi EU su dobili dodatnu carinu od 20,7 odsto, a oni koji nisu 35,3 odsto.

Tržišni udeo kineskih električnih automobila je u EU skočio sa manje od dva odsto 2020. godine, na više od 14 odsto u drugom kvartalu prošle godine, kaže EU.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.