Cilj je zaštititi potrošače prilikom prelaska na novu valutu

Tajni kupci u Hrvatskoj „snimaće“ preračunavanje cena u evro

RegionU fokusuVesti

15.7.2022 09:31 Autor: Redakcija Biznis.rs 3

Tajni kupci u Hrvatskoj „snimaće“ preračunavanje cena u evro Tajni kupci u Hrvatskoj „snimaće“ preračunavanje cena u evro
Nakon što je Savet Evropske unije pre tri dana ozvaničio odluku o uvođenju evra u Hrvatskoj, Ministarstvo privrede saopštilo je ko će biti tajni... Tajni kupci u Hrvatskoj „snimaće“ preračunavanje cena u evro

Nakon što je Savet Evropske unije pre tri dana ozvaničio odluku o uvođenju evra u Hrvatskoj, Ministarstvo privrede saopštilo je ko će biti tajni kupci za zaštitu potrošača pri prelasku na novu valutu.

Na prolećnom konkursu izabrano je šest kandidata iz različitih delova Hrvatske, koji će sredinom avgusta početi da „snimaju” kako se preračunavaju cene roba i usluga na terenu prilikom obaveznog dvostrukog prijavljivanja cena.

To su Društvo potrošača Međimurja i Razvojna organizacija zaštite potrošača iz Selnice iz Međimurske županije, Centar za edukaciju i informiranje potrošača iz Bilja u Osječko-baranjskoj županiji, Hrvatska udruga za zaštitu potrošača iz Zagreba, Udruga za zaštitu prava potrošača Splitski potrošač iz Splita, i Udruga Potrošački centar iz Rijeke, piše Poslovni dnevnik.

Kako će tajni kupci vršiti kontrolu?

U narednih 30 dana sklopiće ugovor u kojem će dobiti od 112 do 120.000 kuna za aktivnosti tajne kupovine, a snimanje i informisanje potrošača obavljaće do kraja sledeće godine, do kada će na snazi biti obavezno dvojno isticanje cena.

Planirano je da angažovana udruženja prate kretanje cena i ispravnost preračunavanja i zaokruživanja cena na mesečnom nivou pregledom 50 do 60 različitih roba i usluga, na minimum 10 prodajnih mesta i pet mesta na kojima se usluge pružaju.

Udruženja koja su izabrana imaju obavezu da redovno, do 15. u mesecu, objavljuju rezultate do kojih su došli na svojim sajtovima.

Planirano je da stanje na terenu proverava petoro ljudi koje će angažovati odabrana udruženja, a obilasci bi trebalo da obuhvate, pored trgovaca, benzinske pumpe, mesare, pekare, kao i pružaoce usluga poput frizerskih salona i ugostiteljskih objekata. Na dva sata udruženja moraju da obezbede i otvorene telefonske linije na kojima će potrošači moći da se informišu o onima koji pokušavaju da zarade.

Kako je pisao Poslovni dnevnik, Hrvatska narodna banka angažovaće „tajne kupce“ kako bi pratila kakve se prakse obavljaju na šalterima banaka, kao i kod drugih kreditnih posrednika u njenoj nadležnosti.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.