Uprkos nezadovoljstvu neće svi vozači izaći na ulice

Taksisti traže povećanje cena zbog sve većih troškova

Firme u fokusuPoslovanjeSrbijaU fokusuVesti

10.2.2022 08:01 Autor: Marija Jovanović 29

Taksisti traže povećanje cena zbog sve većih troškova Taksisti traže povećanje cena zbog sve većih troškova
Deo taksista najavio je proteste za kraj februara. Naime, taksisti su zatražili poskupljenje svoje usluge, ali i gašenje CarGo platforme i zapretili blokiranjem ulica.... Taksisti traže povećanje cena zbog sve većih troškova

Deo taksista najavio je proteste za kraj februara. Naime, taksisti su zatražili poskupljenje svoje usluge, ali i gašenje CarGo platforme i zapretili blokiranjem ulica. CarGo je zatim najavio organizovanje kontra protesta, ali su od toga odustali i saopštili da su predali zahtev za izdavanje 1.200 taksi dozvola Sekretarijatu za saobraćaj Grada Beograda.

U Srbiji postoji 17.500 taksi preduzetnika. Od toga 6.700 samo u Beogradu. Budžet Republike Srbije na godišnjem nivou taksisti pune sa 25 miliona evra, kaže za Biznis.rs predsednik Strukovnog udruženja taksi preduzetnika SITAB Vlado Bulatović i dodaje da iako su im ciljevi isti neće svi taksisti izaći na najavljene proteste.

Kako ističe, oni su prošle godine predali zahtev Gradu Beogradu za poskupljenje usluge. Nisu dobili nikakav odgovor, ali smatraju da zbog “nebrige Grada ne treba maltretirati građane”.

“Podneli smo zahtev za povećanje cena jer su svi troškovi skočili od 50 do 80 odsto. Počev od osiguranja, goriva, pa do registracije vozila. Sve je skočilo, a to su inputi koji utiču na cenu obavljanja transporta. Tražili smo linearno povećanje cene taksi usluga od 30 odsto, ili da start umesto 170 dinara bude 300 dinara”, navodi naš sagovornik i dodaje da taksisti nisu menjali cene od 2012. godine.

“Tada je gorivo bilo 120 dinara, danas je 187. Estetski pregled vozila, koji radimo jednom godišnje u Sekretarijatu za saobraćaj, tada smo plaćali 4.600 dinara, a sada 9.000. Tehnički šestomesečni pregled bio je 1.500 dinara, sada je 6.000 dinara. Osiguranje je 50 odsto skuplje, dok kasko osiguranje košta od 400 do 1.000 evra godišnje”, kaže Bulatović.

On navodi da je njihov osnovni zahtev u poslednje dve godine, pored opravdanog povećanja cena, da se Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju sprovodi jednako prema svima, zbog čega je SITAB već dve godine nezadovoljan radom gradske inspekcije i komunalne milicije u Beogradu i od Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture traži da vrši nadzor nad primenom zakona i kažnjavanje nezakonitog prevoza.

Foto:Pixabay.com

“To se pre svega odnosi na CarGo, koji organizuje i obavlja taksi prevoz preko aplikacije, znači prevozi putnike od tačke A do tačke B i to naplaćuje, a sa druge strane ne ispunjava propisane zakonske uslove, koje moraju da ispune registrovani prevoznici. Da biste obavljali taksi prevoz vozilo mora da bude registrovano za taj vid delatnosti i kao taksi preduzetnik morate da plaćate porez državi. Vozač koji obavlja taksi prevoz mora da ima dozvolu nadležnog organa lokalne samouprave Grada Beograda i ne može to da radi ako ne ispunjava zakonom propisane uslove za obavljanje ove delatnosti kao profesionalni vozač i ako vozilo nije registrovano za taksi prevoz”, napominje Bulatović.

“Od ukupno 12 prijava protiv CarGo koje je Grad podneo, sedam je zastarelo dok su ostale presude bile oslobađajuće sa obrazloženjem da subjekat nije obavljao taksi prevoz jer kontrolisano vozilo nije imalo taksimetar i istaknutu krovnu dozvolu sa natpisom ‘Taksi’, iako u zakonu piše da je u Srbiji zabranjeno organizovanje prevoza putnika putem aplikacije, bez obzira na oznake ili taksimetar koje imaju isključivo regularni taksi prevoznici. Zbog toga smo mi nezadovoljni radom gradske inspekcije i komunalne milicije koja nijednu prijavu nije napisala za CarGo, dok sa druge strane revnosno sprovode zakon samo prema regularnim taksistima”, navodi on.

Bulatović ne poriče da problema ima i kod taksi preduzetnika, ali kaže da je je pre svega ključ u lošoj primeni zakona, naročito u Beogradu. Kako kaže, ljudi se povremeno žale na preveliku naplatu jer pojedini taksisti naplaćuju više od propisane cene.

“Za takav potez se oduzima taksi dozvola i to nije tako česta pojava. Oni koji voze taksi ne mogu da budu osuđena lica i to je standard i u Evropi. Pored vozila, koje mora da bude registrovano za ovakvu vrstu prevoza, taksisti plaćaju i posebnu polisu, kako bi putnici bili pokriveni u slučaju udesa, što CarGo nema, niti može da dobije jer nije registrovan za obavljanje prevoza putnika”, dodaje predsednik udruženja taksista SITAB.

CarGo predao zahtev za izdavanje 1.200 dozvola

Umesto najavljenih kontra protesta CarGo je predao zahtev za izdavanje 1.200 taksi dozvola u Sekretarijatu za saobraćaj Grada Beograda.

Kako je saopšteno, CarGo je zahtev za dobijanje taksi dozvola predao po osnovu kupovine taksi privrednog društva, koje posluje na tržištu od 1994. godine.

Iz CarGo su rekli da je kupovina taksi privrednog društva, kao i predaja zahteva za taksi dozvole, jedan od najboljih načina da se celokupna situacija reši na miran način.

„Taksisti, njihove javne i tajne vođe, zahtevaju da se registrujemo, međutim dozvole ne daju. Kažu registrujte se, a nijednoj kompaniji ne daju taksi dozvole. Po najnovijoj, zvaničnoj studiji Beogradu nedostaje 1.700 taksi vozila. CarGo je danas iskazao spremnost da se registruje i reši ovaj problem. Ovo je potpuno ispravan i legitiman zahtev i nadamo se da će odgovor nadležnih biti legalan i u skladu sa onim što poručuju“, navodi se u saopštenju.

Komentarišući navode CarGo, predsednik SITAB kaže da je studija Saobraćajnog fakulteta predvidela da je Beogradu neophodno 7.000 taksista, a da sada u gradu prevoz građana obavlja 6.700 taksi preduzetnika.

  • Ika

    10.2.2022 #1 Author

    Samo poskupljuju, a čim je neka gužva u gradu taksista nigde nema

    Odgovori

  • DEKSI

    10.2.2022 #2 Author

    Bar da su dostupni uvek, nego petkom i vikendom ne moze nista da se nadje…a jos i da povecaju cene.

    Odgovori

  • JOVANA

    10.2.2022 #3 Author

    Car Go poskupeo odavno, cene su sada skoro pa iste kao sa taksijem…

    Odgovori

  • Dragana

    10.2.2022 #4 Author

    Ova cena taxija je primerena za nas standard

    Odgovori

  • MIŠKOVIĆ

    10.2.2022 #5 Author

    samo poskupljuju a plate ne prate rast cena na svakom koraku
    taxi je i onako preskup ali potražnja je i dalje veća od ponude i zato će cene i dalje rasti

    Odgovori

    • Laki

      10.2.2022 #6 Author

      Kazes da predsednik LAZE plate su najvece u regionu,gorivo je najskuplje u Evropi.
      Nocni prevoz GSB skuplji od TAXIJA

      Odgovori

  • STEFAN

    10.2.2022 #7 Author

    Mislim da ne treba da poskupe cene taksista…

    Odgovori

  • ZVEZDICA01

    10.2.2022 #8 Author

    Taxi je preskup kod nas a oni traze povecanje…

    Odgovori

  • Lelica

    10.2.2022 #9 Author

    Sve je poskupelo,a sad i taksi. Malo im pa onda hoce jos. A zale se nema posla.

    Odgovori

  • IVAN

    10.2.2022 #10 Author

    Oni su to jedva cekali,,sad svi traze poskupljenje.

    Odgovori

  • IVAN

    10.2.2022 #11 Author

    Zato je car go ispred svih u svakom pogledu.

    Odgovori

    • Mića

      10.2.2022 #12 Author

      Nemaju osiguranje putnika, balavci i nakon radnog vremena voze, ne poštuju zakon…jesu ispred, napredni čak,

      Odgovori

  • Mića

    10.2.2022 #13 Author

    I treba da poskupi, sve lepo objasnili, troškovi ih ubiše, a 130 din po vožnji nije mnogo veliko poskupljenje.Inspekcija ne postoji za cargoo, I nemaju osiguranje putnika???

    Odgovori

  • MARIJANA

    10.2.2022 #14 Author

    Svaki dan sve skuplji i skuplji.

    Odgovori

  • Milovan94

    10.2.2022 #15 Author

    Ja stvarno vise ne znam šta oni hoće. I ovako su preskupi.

    Odgovori

  • MAJALG

    10.2.2022 #16 Author

    Pa moze im se, da nemaju posla ne bi ni bilo poskupljenja

    Odgovori

  • MARA

    10.2.2022 #17 Author

    A cene su im kao po Parizu da nas voze..

    Odgovori

  • GOCA BG

    10.2.2022 #18 Author

    Dosli na red i taksisti..cim nekome nesto ne odgovara-protesti se najavljuju!Pa valjda smo toliko civilizovani da moze nesto da se resi i mirnim putem…

    Odgovori

  • DANIJELA

    10.2.2022 #19 Author

    Samo da ne zatvaraju ulice zbog zahteva o poslupljenju usluga. Sve je poslupelo pa se i oni nasli buniti.

    Odgovori

  • NATI29

    10.2.2022 #20 Author

    Nek malo i oni svoje cene koriguju, start im je najskuplji u regionu.

    Odgovori

  • KACA

    11.2.2022 #21 Author

    Poseban krug pakla za taksistu koji me opelješio…Ne traba njima povećanje cena sami oni to diktiraju svakako. Čast izuzecima.

    Odgovori

  • Vockica

    11.2.2022 #22 Author

    Žalosno je što sve poskupljuje, samo plate ostaju iste i tu se ništa neće promeniti..

    Odgovori

  • BRANA19

    11.2.2022 #23 Author

    Bitno da sve poskupi, sto ih nema kad ti trebaju, ti nije bitno…

    Odgovori

  • IRINA

    11.2.2022 #24 Author

    Još i to da poskupi

    Odgovori

  • TINA

    16.2.2022 #25 Author

    Taksisti imaju pravo da povecaju cene svojih usluga, a nase je, da li hocemo da ih koristimo ili ne

    Odgovori

  • Lolek

    9.5.2022 #26 Author

    moraju i oni da se snalaze

    Odgovori

  • JANA

    24.12.2022 #27 Author

    Koji su to veci troskovi ? Start 200din sramota

    Odgovori

  • BOBICA

    1.10.2023 #28 Author

    Nek povecaju , nase je dal cemo da se vozimo ili ne…

    Odgovori

  • DASHA

    7.10.2023 #29 Author

    Dosadni su vise..

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...