konkurencija iz kine sve jača

Toyota u problemima – pad prodaje i proizvodnje, slabi tražnja za električnim vozilima

SvetVesti

27.9.2024 09:31 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Toyota u problemima – pad prodaje i proizvodnje, slabi tražnja za električnim vozilima Toyota u problemima – pad prodaje i proizvodnje, slabi tražnja za električnim vozilima
Prodaja vozila kompanije Toyota Motor ponovo je u padu, dok je proizvodnja poremećena skandalima na domicilnom tržištu i smanjenom tražnjom u inostranstvu. Globalna proizvodnja,... Toyota u problemima – pad prodaje i proizvodnje, slabi tražnja za električnim vozilima

Prodaja vozila kompanije Toyota Motor ponovo je u padu, dok je proizvodnja poremećena skandalima na domicilnom tržištu i smanjenom tražnjom u inostranstvu.

Globalna proizvodnja, uključujući onu u podružnicama Daihatsu Motor i Hino Motors, opala je u avgustu za 12,6 odsto u odnosu na godinu ranije na 808.023 jedinica, saopštila je kompanija u petak. Globalna prodaja je pala za 3,7 odsto na godišnjem nivou nakon povećanja od 0,7 odsto u julu.

Toyotina prodaja pala je za više od 9 odsto u Japanu jer je osetila odloženi uticaj nedavnih regulatornih skandala koji uključuju falsifikovane sertifikate o bezbednosti vozila, piše Bloomberg.

Hibridni automobili ponovo su postali popularni jer je potražnja za električnim vozilima pala, ali globalni pad prodaje novih automobila i intenzivna konkurencija u Kini opterećuju najvećeg svetskog proizvođača automobila.

Dok su se određeni modeli, kao što je Granvia, pokazali popularnim u Kini, Toyotina prodaja u zemlji je pala za 13,5 odsto na 152.065 jedinica u avgustu, uz stalni cenovni rat sa kompanijama poput kineskog BYD-a, koje prete da dodatno istisnu određeni tržišni udeo.

Pad potražnje za električnim vozilima naveo je neke od najvećih svetskih proizvođača automobila da smanje svoje ciljeve. Nikkei je saopštio da je Toyota smanjila svoj godišnji cilj prodaje za 2026. sa 1,5 miliona električnih vozila na milion, što je procentualno gledano, veliko umanjenje.

Toyota je u avgustu prodala 12.682 vozila na baterije (EV), od kojih su svi osim samo 119 komada prodati van Japana. U međuvremenu, prodala je 336.848 hibrida istog tog meseca, što je povećanje od 22 odsto u odnosu na prošlu godinu.

Primena EV je sporija u ovoj ostrvskoj državi nego na drugim velikim tržištima zbog dominacije hibrida i automobila na gas.

Ranije ove nedelje, Toyota je proširila obim otkupa svojih akcija na 1,2 triliona jena (8,3 milijarde dolara), dodajući 200 milijardi jena prethodnom planu otkupa akcija objavljenom u maju.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.