najnoviji podaci republičkog zavoda za statistiku

Ugostiteljske usluge u martu poskupele 9,3 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine

BiznisSrbijaTurizamVesti

11.4.2022 14:29 Autor: Redakcija Biznis.rs 16

Ugostiteljske usluge u martu poskupele 9,3 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine Ugostiteljske usluge u martu poskupele 9,3 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine
Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku (RZS), cene ugostiteljskih usluga u martu 2022. godine beleže rast u odnosu na isti period prošle godine, u... Ugostiteljske usluge u martu poskupele 9,3 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku (RZS), cene ugostiteljskih usluga u martu 2022. godine beleže rast u odnosu na isti period prošle godine, u gotovo svim segmentima.

Tako je, prema računici RZS koja se odnosi na region centralne Srbije, njihova ukupna cena, uključujući sve segmente, skočila 6,6 odsto u odnosu na celu 2021. godinu, dok je taj rast u odnosu na mart 2021. godine bio 9,3 odsto.

Kada je reč o vojvođanskom regionu, cena ugostiteljskih usluga je u martu 2022. godine porasla za osam odsto, dok je taj rast u poređenju sa martom 2021. godine bio 8,5 odsto.

Kada je reč o centralnoj Srbiji, hrana je u martu 2022. poskupela 5,8 odsto u odnosu na prošlu godinu, dok je rast cene u odnosu na mart 2021. godine bio 7,9.

Što se Vojvodine tiče, poskupljenje hrane u martu 2022. godine u odnosu na prošlu godinu iznosi 9,4 odsto, dok je rast cena u odnosu na mart 2021. godine bio 13 odsto.

Praznična trpeza
Foto: Pexels.com

Među ugostiteljskim uslugama čije je drastičnije jeste i smeštaj. Njegova cena na teritoriji Srbije skočila je u martu ove godine 10,6 odsto u ondosu na 2021. godinu, kao i 15,3 odsto u odnosu na mart 2021. godine, što nije slučaj sa Vojvodinom. U odnosu na prošlu godinu, u martu 2022. godine, to poskupljenje iznosi svega 1,5 odsto, dok je ono, u odnosu na mart 2021. godine 2,6 odsto.

Izveštajne jedinice na osnovu kojih je RZS prikupio i obradio pomenute podatke su hoteli i restorani, i to sa liste koja je definisana na početku godine.

Istraživanjem je obuhvaćeno oko 40 vrsta ugostiteljskih usluga, jela, pića i prenoćišta. Cene se prate u 96 ugostiteljskih objekata na teritoriji Republike Srbije.

  • VERA

    11.4.2022 #1 Author

    To je i očekivano obzirom da je sve poskupelo.

    Odgovori

    • SANJA

      11.4.2022 #2 Author

      Parametri nisu ni za uporediti,koliko su sve cene skocile

      Odgovori

  • BOJANA

    11.4.2022 #3 Author

    Ništa više iznenađujuće

    Odgovori

  • GINKO

    11.4.2022 #4 Author

    To je sve normalno, kad je sve poskupelo i to je ocekivano.

    Odgovori

  • STRELAC

    11.4.2022 #6 Author

    Ocekivano,mada se mozda nece i odraziti na potrosnju jer mi tradicionalno volimo kafane i kafice

    Odgovori

  • DJORDJE1

    11.4.2022 #7 Author

    Sve cene skaču, ne čudi što se to odražava i na ugostiteljski sektor…

    Odgovori

  • NATI29

    11.4.2022 #8 Author

    To se i ocekivalo

    Odgovori

  • TATJANA

    11.4.2022 #9 Author

    Nisam primetila ali je neminovno

    Odgovori

    • Lolek

      13.2.2023 #10 Author

      Nisam primetio ne mrdam nigde

      Odgovori

  • Pasparrtu

    11.4.2022 #11 Author

    Sve poskupljuje, i tek ce.. Jedino plate ostale iste, ako ne i manje.. Kako gde

    Odgovori

  • GOCA BG

    11.4.2022 #12 Author

    I pre marta su cene vec skocile,a bice jos vece,sve je poskupelo…

    Odgovori

  • NINO

    12.4.2022 #13 Author

    Ali i pored toga, narod izdvaja novac za ugostiteljsko-hotelijerske usluge.

    Odgovori

  • DEKSI

    12.4.2022 #15 Author

    Nista čudno, ionako sve poskupljuje.

    Odgovori

  • Milisavka

    17.4.2022 #16 Author

    Moraju da nadoknade izgubljeno, a i sve je poskupelo

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.