Zakon o smanjenju inflacije u SAD uticaće na proizvodnju e-vozila
AutomobiliBiznisFirme u fokusuLifestyleSvetU fokusuVesti
18.8.2022 19:47 Autor: Redakcija Biznis.rs 4
Očekuje se da će implementacija Zakona o smanjenju inflacije, koji je u utorak (po lokalnom vremenu) potpisao američki predsednik Džo Bajden (Joe Biden), imati kratkoročni uticaj na prodaju električnih vozila (EV) Hyundai Motor Group u Sjedinjenim Američkim Državama u narednim godinama, prema zvaničnicima i analitičarima industrije.
Zakon obezbeđuje poreske olakšice i subvencije za električna vozila proizvedena u SAD, što bi moglo da nanese udarac, kratkoročno, strategijama kompanija Hyundai Motor i Kia za EV za Severnu Ameriku. Predlog zakona ima za cilj da obezbedi poreske olakšice samo za električna vozila proizvedena ili sastavljena u Severnoj Americi, piše Korea Times.
Trenutno se Ioniq 5 kompanije Hyundai Motor i EV6 kompanije Kia proizvode lokalno i obe kompanije nemaju proizvodne linije za EV u SAD, što neizbežno isključuje američke kupce iz dobijanja poreskih kredita i subvencija do 7.500 dolara po vozilu prilikom kupovine EV automobila ovih proizvođača.
Pored toga, električna vozila koja koriste kineske baterije isključena su iz dobijanja subvencija, dok 40 odsto minerala koji se koriste za baterije mora biti proizvedeno u Severnoj Americi ili u zemljama koje imaju sporazume o slobodnoj trgovini (FTA) sa SAD.
„U ovom trenutku nema konkretnih kontramera, pošto Hyundai ne može odmah da proizvodi električna vozila u SAD. Planirano je da Hyundai Motor izgradi fabriku električnih vozila do 2025. godine, što se odvija prema planu, a od kraja ove godine, fabrika Hyundai Motor u Alabami će proizvesti elektrificirani model GV70“, rekao je zvaničnik iz industrije upoznat sa ovim pitanjem.
Jedan od ciljeva novousvojenog zakona je suprotstavljanje Kini, koja trenutno dominira u lancu snabdevanja električnim vozilima, i uspostavi lanac snabdevanja električnim vozilima sa centrom u SAD.
Hyundai i Kia će uglavnom biti isključeni iz subvencija na tri godine do 2025. godine, kada bude završena fabrika samo za EV u Gruziji. Odlaganje će smanjiti konkurentnost EV kompanije Hyundai Motor Group na tržištu SAD, jer će potrošači koji žele da kupe Hyundai Ioniq 5 ili Kia EV6 morati da plate 7.500 dolara više bez subvencija.
Pročitajte još:
Hyundai Motor nije objavio kako će se nositi sa promenljivim poslovnim okruženjem u SAD, ali se navodno trudi da smisli kontramere. Pošto su EV vozila skuplja za proizvodnju od vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, državne subvencije su od suštinskog značaja za širenje tržišta električnih vozila.
Međutim, mnogi stručnjaci ističu da će ovaj zakon biti od koristi korejskim kompanijama u srednjoročnom i dugoročnom periodu sa više fabrika koje se grade u SAD.
kaćica
18.8.2022 #1 AuthorKod njih sve elektronski,super vest.
SUNCOKRET
19.8.2022 #2 AuthorEto kako država može svojim merama da stimuliše ali i da ugrozi pojedine firme i delatnosti.
ZVE84
19.8.2022 #3 AuthorTo već odavno utiče….. Čeka se na isporuku vozila godini dana
GOCA BG
19.8.2022 #4 AuthorOzbiljan udar na njihove kompanije…