Da li luksuzni brendovi zloupotrebljavaju održivost?
14.8.2022 10:44 Autor: Marija Krsmanović 30
Luksuzni modni brendovi imaju značajan udeo u globalnoj ekonomiji i, ma koliko delovalo da primat preuzima brza moda, velika imena u ovom svetu nalaze načine da privuku kupce i svoje prihode drže na uzlaznoj putanji.
Kako navodi Statista, prošle godine industrija visoke mode je zabeležila rast do skoro 108,4 milijarde dolara, a očekuje se da će do kraja 2025. godine ovaj privredni sektor generisati prihode od 132,8 milijardi dolara. Veliki modni brendovi na različite načine pokušavaju da taj rast osiguraju, a za mnoge od njih to podrazumeva i okretanje ekologiji.
Prema Bloombergu, modna industrija je odgovorna za oko 10 odsto globalnih emisija ugljenika.
Zato je za velike kuće kao što je Chloé “održivost” postala jedna od najvažnijih reči, u kompaniji Stella McCartney održiva moda ima posebno mesto još od 2001. godine, a u sprovođenju zelenih ciljeva zdušno učestvuje Louis Vuitton, čije ekološke patike ljubitelji luksuzne obuće, kako piše Vogue, ovog meseca željno iščekuju.
Kako stvari trenutno stoje, održivost je za brendove dobra reklama, bilo da je u pitanju brza ili visoka moda. Međutim, postavlja se pitanje da li je za modne kuće ona išta više od toga.
Patike za večnost i najskuplja kesa za smeće na svetu
U maju ove godine “patike iz kontejnera” brenda Balenciaga izazvale su čuđenje potrošača. Limitirana kolekcija sa 100 pari iznošenih, pocepanih i prljavih starki, kako su tada naveli iz čuvene modne kuće, kreirana je da “traje zauvek”. Cene patika kretale su se između 495 i 1.850 dolara, navodi CNN.
Ovim potezom, Balenciaga je podstakla razgovore o preteranoj potrošnji, ali i reciklabilnosti odevnih predmeta i obuće, a mišljenja su bila šarolika. Mnogi kolekciju izvrgavali ruglu, a bilo je i onih koji su smatrali da će patike pronaći kupce upravo zbog toga što su pravljene da traju večno.
Bilo kako bilo, ovaj brend je nastavio da realizuje kontroverzne ideje kreativnog direktora Demne Gvasalije (Demna Gvasalia), pa se tako pre nekoliko dana u centru pažnje šireg auditorijuma našla torba dizajnirana po uzoru na kesu za smeće, vredna 1.790 dolara.
Torba je prvi put predstavljena u maju na reviji koja je održana u prostorijama Njujorške berze i koja je, uzimajući u obzir da se dotakla i rata u Ukrajini, predstavljala svojevrstan socijalni komentar.
Vogue je tada pisao da je ova revija jedan od događaja koji menjaju oblik modne industrije. Smer u kome ta se promena kreće još uvek je, reklo bi se, maglovit.
Razlog tome je i činjenica da neke modne kuće pokušavaju da pariraju brendovima brze mode, koji su zahvaljujući društvenim mrežama postali izuzetno popularni.
Pročitajte još:
Ako se uzme u obzir da je prošle godine oko 60 odsto modnih kompanija optuženo da vrše “zeleno pranje”, jasno je da je za ostvarivanje održivih ciljeva u ovoj i mnogim drugim granama industrije za početak neophodna transparentnost.
MADMAX
14.8.2022 #1 AuthorSnob brzo postane rob.
MARA
14.8.2022 #2 AuthorTako je..
MARKO7
14.8.2022 #3 AuthorJa iskreno mislim da iskoriscavaju
Lelica
14.8.2022 #4 AuthorPa i jeste tako
BOLEK
14.8.2022 #5 AuthorZasto tako mislis?
Milovan94
14.8.2022 #6 AuthorNaravno da zloupotrebljavaju
Moon
14.8.2022 #7 AuthorIskoriscavaju nego sta
ZVEZDICA01
14.8.2022 #8 AuthorIgre za bogate
VANJA
14.8.2022 #9 AuthorNajbitnija je transparentnost!
VILENJAK
14.8.2022 #10 AuthorHrana za ego bogatih.
GOCA BG
14.8.2022 #11 AuthorZloupotreba je prisutna svuda,tako i u svetu mode…
DEKSI
15.8.2022 #12 AuthorSlazem se
VOJKAN
14.8.2022 #13 AuthorNije bitno kako je već od čija je marka
IVAN
14.8.2022 #14 AuthorKo je u danasnje vreme posten? Retko ko
Anna
14.8.2022 #15 AuthorOvce su za šišanje… ili carevo novo odelo? Koji slogan će biti sledeći?
Milisavka
14.8.2022 #16 AuthorStrasno je šta rade
BRANA19
14.8.2022 #17 AuthorI te kako…
MARE
14.8.2022 #18 AuthorSamo da prodje trend glomazne, nakazne obuce , u odnosu na to i kesa za djubre je prihvatljiva.
Maša
14.8.2022 #19 AuthorZa snobice…
MAJALG
14.8.2022 #20 AuthorNaravno da iskoriscavaju, ali lobiranje sa mnogo novca kao i u drugim sferama daje rezultete i tako se prave samo jos vece pare.
BOJANA
15.8.2022 #21 AuthorSlažem se potpuno.
Dzebac
14.8.2022 #22 AuthorKoriste svoju poziciju
LEPOSAVA
14.8.2022 #23 AuthorStrasno je sta rade zaista
LUKA
14.8.2022 #24 AuthorNaravno da iskoriscavaju
MIŠKOVIĆ
15.8.2022 #25 AuthorOdlična slika društva
U stanju su da jedu salamu od 35 din ali da ih vide da nose Balensijage
SUNCOKRET
15.8.2022 #26 AuthorPorast profita i prometa najskupljih brendova samo govori da je polarizacija izmedju bogatih i siromašnih sve veća.
goca87
15.8.2022 #27 AuthorNaravno da, da
STRAHINJA
4.9.2022 #28 AuthorSportski brendovi vec godinama rade od razgradivih materijala
Tina
25.9.2022 #29 AuthorCega su se dosetili
HEPO
9.6.2024 #30 AuthorNaravno dada