Za porciju pržene piletine u azijskoj zemlji potencijalno treba izdvojiti 22 dolara

Cena omiljenog nacionalnog jela u Južnoj Koreji porasla za 11,4 odsto

NovacSvetVesti

19.9.2022 19:22 Autor: Redakcija Biznis.rs 9

Cena omiljenog nacionalnog jela u Južnoj Koreji porasla za 11,4 odsto Cena omiljenog nacionalnog jela u Južnoj Koreji porasla za 11,4 odsto
Prosečna cena pržene piletine u Južnoj Koreji u avgustu je porasla za 11,4 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine, tako premašujući rast... Cena omiljenog nacionalnog jela u Južnoj Koreji porasla za 11,4 odsto

Prosečna cena pržene piletine u Južnoj Koreji u avgustu je porasla za 11,4 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine, tako premašujući rast cena drugih popularnih obroka u ovoj državi, kao što su kimči ili govedina sa roštilja, navodi se u podacima koje je objavila južnokorejska vlada.

Kako navodi južnokorejski ekonomista u kompaniji Nomura Džeong Vu Park (Jeong Woo Park), potrošači će možda osetiti i veći udar u zavisnosti od toga koliko restorana ili supermarketa povećaju cene. U nekim slučajevima, cene piletine u maloprodaji su već porasle za više od 50 odsto u protekle dve godine, navodi Park.

Ljudi širom sveta u proteklih nekoliko meseci bore se sa sličnim problemima, kako su globalne cene hrane počele da rastu. Domaćinstva su sada primorana da se prilagode inflaciji, koja je u Južnoj Koreji dostigla 5,7 odsto.

Pržena piletina jedno je od nacionalnih brzih jela u Južnoj Koreji, i uživa sličan status kao riba i pomfrit u Engleskoj (eng. fish and chips), čije su cene ove godine takođe porasle. Mnogi građani azijske države piletinu smatraju obaveznom grickalicom na sportskim događajima i nije retkost da je određeni kupci naruče i po više puta u toku meseca, piše CNNBusiness.

Prema državnim statistikama, jedan u 20 restorana je specijalizovan za prženu piletinu. Južna Koreja je treće najveće tržište na svetu za ovu vrstu obroka, odmah iza Sjedinjenih Američkih Država i Kine, navodi kompanija za istraživanje tržišta Euromonitor International.

Kao i druga omiljena nacionalna jela, pržena piletina predstavlja ozbiljan biznis u Južnoj Koreji, pa su tako restorani specijalizovani za njenu pripremu prošle godine zabeležili prihode od 7,9 milijardi dolara.

Prodavci su u poslednjih nekoliko meseci počeli da pristupaju situaciji na drugačiji način. Vodeći lanci restorana koji nude isključivo jela od piletine povećali su cene na meniju u proseku za 2.000 korejskih vona (1,50 dolara), kaže Junđin Park (Yunjin Park), glavni analitičar u sektoru za hranu i prehrambene namirnice u kompaniji Euromonitor, napominjući da rastu i cene sastojaka za pripremu obroka. Ona dodaje da je ovo dovelo do rasta cena pržene piletine između 10 i 15 odsto.

Iako razlike mogu na prvi pogled delovati kao neznatne, potrošači će za jednostavan obrok potencijalno morati da izdvoje 22 dolara, navodi Junđin Park.

“Piletina, koja za mnoge Južnokorejce bila ‘hrana utehe’, sada više nije stavka na meniju koja se može naručiti bez ustezanja”, kaže ona.

Nasuprot tome, lokalni hipermarketi su odlučili da krenu u drugom smeru. Lanac marketa Homeplus organizovao je promociju u okviru koje je pržena piletina prodavana po trećini cene uspostavljene u većini maloprodaja.

U avgustu je i drugi veliki lanac supermarketa Emart organizovao sedmodnevnu promociju u okviru koje je piletina prodavana po 50 odsto nižoj ceni. U Emart marketima prodato je svih 60.000 porcija ovog jela.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.