Čak i zanati mogu širiti poslovanje

Mogućnost skaliranja biznisa zavisi od budžeta i ostvarenog profita

InovacijePoslovanje

20.11.2022 11:36 Autor: Ljiljana Begović 13

Mogućnost skaliranja biznisa zavisi od budžeta i ostvarenog profita Mogućnost skaliranja biznisa zavisi od budžeta i ostvarenog profita
Moderan način poslovanja podrazumeva sagledavanje svih aspekata i mogućnosti razvoja, a to znači da pre nego što uopšte započnete biznis, prema rečima stručnjaka, prvo... Mogućnost skaliranja biznisa zavisi od budžeta i ostvarenog profita

Moderan način poslovanja podrazumeva sagledavanje svih aspekata i mogućnosti razvoja, a to znači da pre nego što uopšte započnete biznis, prema rečima stručnjaka, prvo treba proveriti koliki je potencijal njegovog širenja (skalabilnosti).

Skalabilnost označava mogućnost rasta, a da se pritom zadrže sva osnovna svojstva i funkcije.

Poslovni konsultant Biljana Lazarević objašnjava da se skalabilnost najčešće sagledava na osnovu mogućnosti povećanja tržišnog učešća, ali da je neophodno napraviti “širu sliku”.

“Bilo bi dobro da pored širenja biznisa sagledamo postojanje uslova za rast i koja to skala, veličina biznisa, je optimalna za određenu vrstu posla. Koren adekvatne skalabilnosti leži u budžetu preduzeća, odnosno planu prihoda i rashoda, planu aktivnosti za postizanje ciljeva iz budžeta, prelomnoj tački rentabilnosti i ekonomiji obima”, ističe Lazarević.

Naša sagovornica u prilog svojoj tvrdnji kaže da svaka naredna proizvedena jedinica ili pružena usluga nakon postizanja prelomne tačke donosi profit.

“Povećanjem obima produkcije usluge ili proizvoda, uvođenjem na primer treće smene, povećanjem broja radnika ili saradnika, na već potpuno pokrivene fiksne troškove generiše se dodatna dobit”, ističe Lazarević.

Foto: Pixabay.com

Većina skalabilnih biznisa ima veze sa kreiranjem ideja, sa radom online i sa sistemom distribucije, pa čak i zanati mogu širiti poslovanje do određene mere. S druge strane, profesije kao što su na primer profesor, vozač ili zubar ne mogu biti skalabilne.

Online poslovanje je kompanijama omogućilo da skaliraju svoje biznise, ali uz uslov i zahteve za drugačijim veštinama i znanjem, kao i reinženjeringom poslovnih procesa.

“Obraćanje brojnom tržištu putem online digitalnog marketinga mora biti povezano sa skalabilnošću biznisa, u smislu da li preduzeće može odgovoriti na sve dobijene upite u odgovarajućem roku i odgovarajućim kvalitetom. Znači, pre treba sagledavati uticaj online marketinga na skalabilnost od uticaja skalabilnosti na digital, jer i prevelika tražnja može imati negativan rezultat”, kaže poslovni konsultant Biljana Lazarević.

Prema njenim rečima, svako ko se upušta u poslovne vode može već na početku odlučiti da li želi da biznis bude skalabilan ili ne.

Ako su u pitanju prihodi, oni se mogu ostvariti i sa zanatskim odnosno ne-skalabilnim poslom. Biznis koji je skalabilan može omogućiti više vremena vlasnicima (kao i prihode), kako skaliranje omogućava više delegiranja i bavljenje strateškim stvarima. Ulaganje je veliko, ali dovodi do velikih rezultata.

Kako je ranije za Biznis.rs objasnio suvlasnik kompanije Gaia Ivan Rečević, ljudi koji su neiskusni često se fokusiraju na ideju i misle da će nešto uspeti samo zato što je ideja dobra ili zato što je to nešto lepo i kreativno. Svi marketinški saveti, sve što je ikada napisano, najviše je iskoristivo u slučajevima lako skalabilnog biznisa.

“Sve se svodi na to da li je kompanija jedina koja pruža proizvod ili uslugu u nekom trenutku vremena ili ima konkurenciju. Na kraju se svodi na udeo u tržištu. Ako je kompanija skalabilna, ona može “preuzeti” tržište. Ne zbog monopola, već zbog kvaliteta proizvoda i usluge. Kompanije nemaju emocije ili trpe bol, to se dešava sa ljudima. Ali kompanije da bi opstale i bile relevantne moraju da reaguju na potrebe tržišta ili da se pozicioniraju. Skalabilnost to donosi”, rekao je Rečević.

Kao jedan od dobrih primera skalabilnog biznisa Rečević navodi pisanje bloga, gde možete samo jednom napisati priču, a da ona dođe do nekoliko hiljada čitalaca.

  • ZVE84

    20.11.2022 #1 Author

    Normalno da zavisi od toga, svaki budžet se planira unapred

    Odgovori

    • Ika

      20.11.2022 #2 Author

      Bez planiranja, nema uspeha

      Odgovori

    • DANIJELA

      20.11.2022 #3 Author

      Za uspesno poslovanje tako je i neophodno.

      Odgovori

  • MARKO7

    20.11.2022 #4 Author

    Pa profit mora da se stvara

    Odgovori

  • kaćica

    20.11.2022 #5 Author

    Naravno da je tako,sve se gleda.

    Odgovori

  • LEPOSAVA

    20.11.2022 #6 Author

    Budzet se i planira unapred

    Odgovori

  • BIJUTI27

    20.11.2022 #7 Author

    Nadam se da su svi ovi koji rade planiranje, imali dobre ocene iz poslovne ekonomije..

    Odgovori

  • LIMUN ŽUT

    20.11.2022 #8 Author

    Ne slažem se jer statistički podaci i dobra ideje uz to vera i znanje nemaju a ma baš nikakvih zajedničkih tačaka

    Odgovori

  • VILENJAK

    20.11.2022 #9 Author

    Budžet je isplanuran unapred.

    Odgovori

  • GOCA BG

    20.11.2022 #10 Author

    Sve se planira unapred,sama nepredvidiva situacija remeti sve te planove…

    Odgovori

  • Boba3

    20.11.2022 #11 Author

    Treba uvek razmisljati unapred, bar dva,tri koraka

    Odgovori

  • Dzebac

    20.11.2022 #12 Author

    Sve je to povezano

    Odgovori

  • Boba3

    20.11.2022 #13 Author

    Naravno da zavisi, budzet odredjuje sve

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.