Očekuje se rasterećenje Gazele i Autokomande

Tranzitni saobraćaj se izmešta iz Beograda, otvorena obilaznica

Infrastruktura

29.6.2023 08:32 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Tranzitni saobraćaj se izmešta iz Beograda, otvorena obilaznica Tranzitni saobraćaj se izmešta iz Beograda, otvorena obilaznica
Poslednja deonica obilaznice od Straževice do Bubanj Potoka svečano je otvorena uz prisustvo državnog vrha, a od četvrtka biće puštena u saobraćaj. Ugovorena vrednost... Tranzitni saobraćaj se izmešta iz Beograda, otvorena obilaznica

Poslednja deonica obilaznice od Straževice do Bubanj Potoka svečano je otvorena uz prisustvo državnog vrha, a od četvrtka biće puštena u saobraćaj. Ugovorena vrednost radova, na tri deonice završenog sektora B, iznosi 227,7 miliona evra.

Na sektoru B obilaznice oko Beograda, ukupne dužine 20,4 kilometra, izgrađena su četiri tunela, 22 mosta i dve velike petlje.

Zadovoljstvo zbog šanse da kompanije iz Kine i Azerbejdžana učestvuju u izgradnji obilaznice oko Beograda i da na taj način dodatno ojačaju saradnju sa Srbijom, na njenom otvaranju su izrazili ambasadori tih zemalja Čen Bo i Kamil Hasijev, piše Euronews.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da će predložiti da se obilaznica oko Beograda nazove po Milutinu Mrkonjiću koji je godine posvetio njenoj izgradnji.

„Važno mi je da kažem, moj će predlog biti, ne znam da li će biti pihvaćen da nova obilazica dobije ime po Milutinu Mrkonjiću koji se najduže čini mi se od 1991, kada smo krenuli u radove, bavio obilaznicom“, rekao je predsednik Srbije na otvaranju saobraćajnice.

Ambasadorka Kine u Beogradu, Čen Bo, govoreći na svečanom otvaranju čestitala je svima i istakla da joj je drago jer su realizaciji tog značajnog projekta doprinos dali kineske kompanije i kineska vlada.

„Danas je veliki dan ne samo za Srbiju već i za kinesko-srpsku saradnju“, navela je Čen Bo.

Istakla je da je tokom izvođenja projekta posetila gradilište i svedočila trudu koji su graditelji iz Srbije, Kine i Azerbejdžana uložili kako bi izgradili obilaznicu.

Izgradnja sektora 6 obilaznice / Izvor: PrintScreen putevi-srbije.rs

Potpredsednik kompanije Power Construction Corporation of China Ltd Liu Šaušen rekao je da će od vozila koje putuju od istočnog pravca puta E-75 moći da zaobiđu Beograd, i da je to posebna prilika za slavlje kako za putnike tako i za stanovnike Beograda.

Ambasador Azerbejdžana u Beogradu Kamil Hasijev rekao je da se prijateljski odnosi Azerbejdžana i Srbije uspešno razvijaju i da su dosegli nivo strateškog partnerstva.

„Naša privredna saradnja se razvija i ima veliki potencijal o čemu svedoči ovaj veličanstveni projekat. Uprkos pandemiji i negativnim kretanjima u svetskoj ekonomiji naša saradnja se razvija“, naveo je Hasijev.

Vučić je izrazio uverenje da će država obezbediti novac za nastavak gradnje obilaznice oko Beogada od Bubanj Potoka do Pančeva, sa velikim drumsko-železničkim mostom preko Dunava kod Vinče, kao i da bi to moglo da bude završeno do 2028. godine.

„Da spojimo obilaznicu sa Pančevom, jer tada ćemo imati ceo krug, pošto sada imamo tričetvrtine saobraćajnog prstena. Tada ćemo da popunimo taj ostatak i da imamo ceo prsten. Time bismo smo mnogo posla završili“, rekao je Vučić.

Kazao je da se gradi i metro i da će prva linija biti završena 2028. godine, a druga najkasnije do 2030. godine.

Zahtevna deonica

Projektovana za brzinu od 120 kilometara na sat, obilaznicom oko Beograda dugom 47 kilometara, putovaće se mnogo brže, bez stvaranja gužvi na Gazeli ili Autokomandi.

Završetkom sektora 6 obilaznice oko Beograda, od Straževice do petlјe Bubanj potok, kompletiran je prsten od Batajnice do Bubanj potoka, čime je ta saobraćajnica spojena sa Koridorom 10. Tako će od Batajnice do niškog auto-puta kod Bubanj Potoka moći da se stigne auto-putem u punom profilu, sa ukupno šest saobraćajnih traka, u dužini od 47 kilometara.

Tranzitni saobraćaj biće izmešten iz Beograda, odnosno biće preusmeren sa preopterećene osnovne mreže gradskih saobraćajnica na obilaznicu, što će doprineti skraćenju vremena putovanja za tranzitne tokove, smanjenju broj saobraćajnih nezgoda, troškova eksploatacije vozila, štetnih gasova i buke od vozila na užem gradskom području.

Foto: Beta / Peđa Vučković

To znači da vozila iz pravca Mađarske i Hrvatske neće morati da ulaze u Beograd, što će značiti da će saobraćaj na Gazeli, ali i na auto-putu kroz Beograd biti rasterećen jer će tranzitni saobraćaj biti izmešten.

Sektor 6 beogradske obilaznice sastoji se od dve trake u punom profilu auto-puta, od tunela Straževica do petlje Bubanj Potok, u dužini od 9,74 kilometara. Na tom sektoru urađena su ukupno četiri nadvožnjaka, dužine 870 metara, dva mosta dužine 913 metara, tunel Beli potok, kao i petlјa „Avala“ i petlјa – čvor „Bubanj potok“, sa izlazom prema Beogradu.

Na toj deonici zahtevno je bilo uraditi tunel Beli potok dužine 360 metara zbog geoloških uslova i samog terena koji su bili u lošem stanju, a sanirana su i određena klizišta. U tunel je ugrađeno 10 tona armature, kao i 10.000 metara kubnih betona, a iskop je urađen na oko 100.000 metara kubnih u samim tunelsku cevima.

Otvaranjem te deonice ukupno je završeno 47 kilometara obilaznice od Batajnice, od ukupno 78 kilometara, koliko obilaznica oko Beograda treba da ima kada se bude nastavila njena izgradnja do Pančeva.

U planu je nastavak radova i izgradnja sektora C, dužine oko 31 kilometar, koji podrazumeva tunele, petlje i spajanje obilaznice od Bubanj Potoka, preko Vinče do Pančeva, kao i izgradnja obilazne železničke pruge na istom pravcu u dužini od oko 29 kilometara.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.