projekat ispod reke Hadson

Zeleno svetlo za izgradnju železničkog tunela od 11 milijardi dolara

BiznisInfrastruktura

31.5.2021 09:55 Autor: Miljan Paunović 1

Zeleno svetlo za izgradnju železničkog tunela od 11 milijardi dolara Zeleno svetlo za izgradnju železničkog tunela od 11 milijardi dolara
Železnički tunel ispod reke Hadson, koji će povezivati Njujork i Nju Džersi, dobio je konačno odobrenje savezne službe Sjedinjenih Američkih Država za zaštitu životne... Zeleno svetlo za izgradnju železničkog tunela od 11 milijardi dolara

Železnički tunel ispod reke Hadson, koji će povezivati Njujork i Nju Džersi, dobio je konačno odobrenje savezne službe Sjedinjenih Američkih Država za zaštitu životne sredine. Tunel vredan 11 milijardi dolara biće ključna transportna veza na severoistoku SAD.

Odluka koju je objavilo je Ministarstvo saobraćaja, znači da projekat izgradnje novog tunela ispod reke Hadson, koji će povezati Njujork i Nju Džersi, može da se nastavi inženjerskim i projektantskim radovima, piše eKapija.

Očekuje se da će odobrenje skratiti put ka dodeli saveznih subvencija potrebnih za početak izgradnje. Savezna pomoć je nužna jer države Njujork i Nju Džersi godinama neće moći da dostignu svojih 25 odsto udela u ukupnoj ceni tunela, ali se nadaju da će vremenom to uspeti da sakupe.

Tunel, deo šireg projekta za proširenje železničkog kapaciteta u regionu Njujorka, priprema se od pre desetak godina.

Postojeći tunel star je više od 110 godina i u njemu zbog mrvljenja zidova i starih signala i kablova često ima problema koji izazivaju kašnjenje vozova. Prodor slane vode tokom oluje Sendi 2012. godine ubrzao je propadanje tunela i primorao železničku kompaniju Amtrak koja je vlasnik tunela, da krene u skupe popravke kako bi pouzdano funkcionisao.

Stotine vozova i stotine hiljada putnika svakodnevno prolaze kroz taj stari tunel, a kada tu ima kašnjenja, to pogađa čitavu istočnu obalu SAD, od Bostona do Vašingtona.

Kada počne izgradnja, novi tunel bi mogao biti završen za šest do sedam godina.

Po projektu, novi tunel biće paralelno s postojećim i, kada bude izgrađen, postojeći tunel biće isključen iz upotrebe radi kompletnog remonta, koji bi trebalo da traje do dve godine, a potom će kroz oba prolaziti vozovi. Zbog toga je u pripremi plan za izgradnju novih koloseka pruge na njujorškoj stanici Pen za prihvatanje više vozova kada oba tunela budu u funkciji.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...