Najmlađi gejmeri suočeni sa zabranom vlade

Algoritam za prepoznavanje lica sprečava igranje u kasne sate

Hi-techLifestyleZanimljivosti

10.7.2021 08:01 Autor: Redakcija Biznis.rs

Algoritam za prepoznavanje lica sprečava igranje u kasne sate Algoritam za prepoznavanje lica sprečava igranje u kasne sate
0700 Quotes by TradingView Najveća kineska IT kompanija Tencent ozbiljno je shvatila novi zakon tamošnje vlade koji propisuje niz restriktivnih mera u oblasti video... Algoritam za prepoznavanje lica sprečava igranje u kasne sate

Najveća kineska IT kompanija Tencent ozbiljno je shvatila novi zakon tamošnje vlade koji propisuje niz restriktivnih mera u oblasti video igara. Propisi se pretežno odnose na maloletnike, pa se uveliko radi na implementaciji rešenja koja će ograničiti vreme igranja.

Vladino telo za regulaciju industrije igara najpre je uputilo zahtev proizvođačima zabavnog sadržaja za utvrđivanje pravog imena korisnika i ograničenje vremena igranja. Ipak, najmlađi su privremeno uspeli da zaobiđu pomenute restrikcije, pa se algoritam za prepoznavanje lica ukazao kao efikasnija metoda.

Zabranjeno noćno igranje

Video igre više neće biti dostupne najmlađima u kasne sate, jer pomenuti algoritam sprečava pokretanje zabavnog sadržaja u periodu od 22 časa do 8 sati ujutru. Maloletnici će takođe biti ograničeni na 90 minuta igranja u toku jednog dana. Zakon podrazumeva i limite kada je reč o kupovini igara i dodataka koje idu uz njih, a propisano ograničenje mesečne potrošnje iznosi do 57 dolara za mikrotranskacije.

Svi igrači imaju obavezu da se prijave pravim imenom i upišu datum rođenja. Zabranjene su igre u kojima se pojavljuju scene eksplicitnog nasilja, polnog odnosa i kockanja.

Foto: Pixabay.com

Ograničenje je već aktivirano u 60 mobilnih igara, uključujući popularne Honor of Kings and Game for Peace. Uskoro će se se pojaviti i u ostalim naslovima koji dolaze iz digitalnih radionica firme Tencent.

Mere daju rezultate, ali…

Kineske vlasti su u nekoliko navrata potvrdile da mere daju rezultate, ali stručnjaci i pobornici prava na privatnost izražavaju zabrinutost zbog prikupljanja informacija o igračima. Reč je o famoznom „sistemu socijalnih kredita“ koji je regulisan setom zakona. Cilj je prikupljanje informacija o poslušnosti, poštenju, životnim i potrošačkim navikama. Sa dostupnim podacima o ponašanju, veći je rizik od kazni sa kojima se građani suočavaju.

Programeri koji nisu iz Kine, a sarađuju sa kompanijom Tencent ističu moralne dileme zbog primene algoritma za prepoznavanje lica. Tencent rapidno širi uticaj u svetu kupujući deonice kompanija koje se bave proizvodnjom igara kao što su Yager, Epic Games i Platinum Games.

Pre dve godine se firma Riot Games našla pod pritiskom kineskih vlasti, zbog primene restriktivnih mera za sprečavanje problema zavisnosti koji je pogađao igrače tamošnje verzije popularnog naslova League of Legends.

Riot Games je američka firma, a Tencent njen apsolutni vlasnik. Još uvek nema zvanične potvrde da se u kineskoj verziji League of Legends koristi sporni algoritam. Ipak, sve ukazuje da će uskoro početi njegova primena.

Kineska industrija video igara iz godine u godinu beleži impozantan rast. Procene kažu da će do 2025. godine imati 781 milion aktivnih igrača i prihod od 55 milijardi dolara. Tencent je u prvom kvartalu 2021. godine zabeležila 6,7 milijardi dolara prihoda od video igara.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.