ISTORIJSKI PLAN OD 8 MILIJARDI EVRA Francuska želi da bude prva država koja proizvodi čista vozila u Evropi
27.5.2020 10:00 Autor: Ljiljana Begović



Francuski predsednik Emanuel Makron(Emmanuel Macron) predstavio je „istorijski plan“ vredan više od osam milijardi evra za automobilsku industriju pogođenu krizom izazvanom korona virusom i za njenu modernizaciju kako bi Francuska prednjačila u proizvodnji električnih automobila.
„Cilj je da Francusku učinimo prvom državom koja proizvodi čista vozila u Evropi, čime bi se u pet godina proizvodnja povećala na više od milion električnih i hibridnih vozila“, rekao je Makron.
Francuski predsednik je najavio povećanje ekološkog bonusa na 7.000 evra za kupovinu električnog automobila za građane i na 5.000 evra za kompanije, kao i bonus od 2.000 evra za hibridna vozila, prenosi Tanjug.
Predviđeno je i povećanje bonusa kod kupovine električnog automobila po načelu „staro za novo“. „Radi se o planu odbrane radnih mesta u našoj industriji suočenoj s jednom od najtežih kriza u svojoj istoriji. To je plan nezavisnosti automobilske industrije. Dakle, radi se o planu budućnosti automobila 21. veka“, rekao je Makron.

Naveo je da francusko-nemački plan obnove od oko 500 milijardi evra, koji je predstavio prošle nedelje s nemačkom kancelarkom Angelom Mekrel, treba da podrži najugoženije sektore, poput automobilskog.
Makron je od kompanije „Reno“ tražio garanciju za budućnost zaposlenih u dve fabrike na severu zemlje i upozorio da zajam od pet milijardi koji je država obećala za „Reno“ neće moći da bude odobren pre završetka pregovora.