TRANSPORTNI SEKTOR VAŽAN DEO PRIVREDE Zajednički granični prelazi omogućili bi kraće čekanje kamiona
AutomobiliBiznisInfrastrukturaLifestyleSrbijaVesti
6.10.2020 12:45 Autor: Julijana Vincan
Najbolji način da transportna sredstva što manje borave na granicama jesu zajednički granični prelazi, kaže državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Miodrag Poledica.
Na konferenciji „Transport i logistika jugoistočne Evrope i Dunavskog regiona“, Poledica je istakao da vozač kamiona jednu četvrtinu radnog vremena u 30 dana provede na granici.
Kako kaže, to znači da u profitabilnom smislu ne može da bude konkurentan transportnim firmama u EU.
“Zato je važno da nađemo način da se transportna sredstva kraće zadržavaju. Nabolje rešenje je izgradnja zajedničkih graničnih prelaza”, izjavio je Poledica.
Naveo je da svi planovi Srbije i zemalja regiona u transportnom sektoru moraju biti sinhronizovani. Važnost toga je pokazana tokom pandemije, kada su transportni lanci snabdevanja mogli da dođu do krajnih potrošaca.
„Omogućili smo da privreda živi. Bilo koja država ne može mnogo sama da uradi, mora da se osloni na susede i širi region“, napomenuo je Poledica.
Naveo je da je Srbija prošle godine završila veliki investicioni ciklus u kome je izgrađeno oko 350 kilometara autoputeva koji imaju regionalni značaj. Kao i da je završena i rehablitacija 550 kilometara magistralnih i regionalnih pruga, a da će u narednom periodu težište biti na železničkoj infrastrukturi.
Do jeseni iduće godine brzom prugom biće povezani Beograd i Novi Sad, a u planu je povezivanje Novog Sada i Subotice.
Srbija ima tri međunarodna aerodrome, razvijaju se i mali aerodromi, ima dosta međunarodnih luka, a u lučki sektor će biti uloženo oko 400 miliona evra u narednom periodu.
„Srbija jeste centar jugoistočne Evrope i Zapadnog Balkana“, rekao je Poledica. Podsetio je da je od prošle godine u Beogradu sedište Transportne zajednice, čiji je cilj da unapredi transportnu infrastrukturu i poveže region.
Poručio je da je Srbija otvorena za sve investicije iz inostranstva, a da su dokaz za to investitori iz SAD, Kine, Turske, Azerbejdžana…