POVRATAK NADZVUČNOM INTERKONTINENTALNOM LETENJU

Overture – novi Concorde ulazi u upotrebu do kraja decenije

Hi-techLifestyleLuksuz

6.6.2021 11:41 Autor: Vladimir Jokanović 0

Overture – novi Concorde ulazi u upotrebu do kraja decenije Overture – novi Concorde ulazi u upotrebu do kraja decenije
Aviokompanija United Airlines ugovorila je kupovinu 15 aviona sposobnih da putuju dvostruko brže od savremenih komercijalnih letelica u nameri da ponudi nadzvučne brzine putovanja,... Overture – novi Concorde ulazi u upotrebu do kraja decenije

Aviokompanija United Airlines ugovorila je kupovinu 15 aviona sposobnih da putuju dvostruko brže od savremenih komercijalnih letelica u nameri da ponudi nadzvučne brzine putovanja, 18 godina nakon poslednjeg leta aviona Concorde.

United Airlines poručila je avione Overture od kompanije Boom Supersonic, koji lete brzinom 1,7 maha (2.000 km/h), što znači da od Njujorka do Londona leti 3,5 sata, prenosi Guardian. Takođe, let od Tokija do San Franciska trajao bi šest sati. Probni letovi trebalo bi da počnu 2026. godine, a redovni komercijalni letovi tri godine kasnije.

United Airlines ima mogućnost za porudžbinu dodatnih 35 aviona od kompanije Boom Supersonics iz Denvera, a početna porudžbina biće realizovana kada vazduhoplov ispuni “stroge zahteve za bezbednost, rad i održivost“. Cena po komadu je 200 miliona dolara, što znači da je inicijalna porudžbina američke aviokompanije vredna tri milijarde dolara.

Foto: Youtube screenshot

Prednarudžbine istog modela aviona izvršile su kompanije Japan Airlines i Virgin, ali je United Airlines prva koja je uplatila depozit, prenosi Bloomberg. Prema analizi stručnjaka UBS Group AG, tržište nadzvučnih aviona moglo bi da dostigne vrednost od 160 milijardi dolara do 2040. godine.

Novi supersonični avion imaće 65 do 88 sedišta i biće manjeg kapaciteta nego Concord, a putnici će plaćati let po cenama u poslovnoj klasi. Aktivisti za zaštitu životne sredine kritikovali su upotrebu nadzvučnih aviona, kojima je potrebno više goriva po putniku, nego klasičnim avionima.

Foto: Youtube screenshot

Međutim, kompanija United Airlines obavezala se da će do 2050. godine dostići nultu emisiju ugljen dioksida, navodeći da će Overture biti prva velika komercijalna letelica koja će koristiti 100 odsto održivo vazduhoplovno gorivo.

Izvršni direktor Skot Kirbi (Scott Kirby) naveo je da United Airlines nastavlja svoju misiju ka stvaranju inovativnije i održivije aviokompanije, a današnji napredak u tehnologiji čini održivim uključivanje nadzvučnih aviona u svoju flotu.

Foto: Youtube screenshot

Kompanija Boom Supersonic saopštila je da je njena vizija da omogući putnicima “zvezdani doživljaj letenja“ iz budućnosti komercijalnog vazduhoplovstva, kao i da je prvi svetski ugovor o kupovini supersoničnih aviona sa nula odsto emisije ugljenika značajan korak u stvaranju pristupačnijeg sveta.

Uprava za civilno vazduhoplovstvo u Velikoj Britaniji i američka Savezna uprava za vazduhoplovstvo moraju dati odobrenje za povratak nadzvučnih putničkih aviona u saobraćaj. Borci protiv buke i stanovnici naselja u blizini aerodroma mogli bi da se suprotstave tom planu.

Izvor: Youtube screenshot

Rekord u brzini transatlantskog leta civilnim avionom drži Concorde, koji je 1996. godine preleteo od Njujorka do Londona za dva sata i 53 minuta. Concorde je povučen iz upotrebe 2003. godine, tri godine nakon jedine fatalne nesreće u istoriji ovog aviona, kada se avion zapalio po poletanju iz Pariza. U toj nesreći poginulo je svih 100 putnika i devet članova posade, kao i četiri osobe na zemlji.

British Airways i Air France, koje su imale u Concorde u svojim flotama prekinule su letove posle 37 godina upotrebe. Ključni razlog za napuštanje Concorda bilo je njegovo održavanje koje je postalo preskupo, a kako se najavljuje održavanje modela Overture biće za 75 odsto jeftinije.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...