Zbog niskih cena i dobrih karakteristika raste prodaja kineskih električnih vozila
3.5.2023 08:35 Autor: Redakcija Biznis.rs 2
SUV na baterije iz kineske firme BYD Auto jedan je iz talasa kineskih izvoznih električnih automobila koji počinju da se oštro takmiče sa zapadnim i japanskim markama i to na njihovom tržištu.
Kineska električna vozila donose tehnologiju koja se brzo razvija i niske cene za koje glavni finansijski direktor Tesle kaže da su „zastrašujuće“ za tu američku kompaniju.
SUV ATTO 3 firme BYD, koji je pušten u prodaju 31. januara, ima veoma korisne karakteristike i privlačnu cenu od 33.000 dolara – za oko četvrtinu košta manje od sličnog modela Tesle.
Ostali ambiciozni kineski izvoznici električnih vozila su NIO, Zeekr iz Geely grupe i Ora proizvođača SUV vozila Great Wall Motors, pišu Naslovi net.
Neki se takmiče po ceni, drugi naglašavaju performanse i karakteristike, čime vrše pritisak na zapadne i japanske premijum brendove.
Kineska NIO koja je ubedila domaće kupce da plate cene kao za Tesla vozila do 80.000 dolara, kaže da će njen najnoviji SUV biti u prodaji ove godine i u Evropi. Model ES6 se može pohvaliti kontrolama koje se aktiviraju glasom i s dometom od 610 kilometara bez punjenja baterija.
„Veoma smo uvereni da će se ES6 takmičiti na tržištu vrhunskih SUV vozila“, rekao je osnivač i izvršni direktor NIO-a Vilijam Li (William Li) u intervjuu na Sajmu automobila u Šangaju.
Prodaja vozila na baterije i benzinsko-električnih hibrida u Kini skoro se udvostručila prošle godine na 6,9 miliona vozila, što je oko polovinu ukupnog broja takvih vozila prodatih u svetu.
Taj bum u prodaji je podržan višemilionskim subvencijama vladajuće Komunističke partije koja pokušava da od Kine napravi kreatora čiste energije i drugih tehnologija. To uznemirava američke i evropske lidere koji vide Kinu kao strateškog i industrijskog konkurenta.
Kineski brendovi razvijaju električna vozila čija cena ide od 14.500 dolara za mali SUV s dometom od 400 kilometara bez punjenja baterija.
Firma Zeekr kompanije Geely planira da potpuno električnu limuzinu i SUV lansira ove godine u Holandiji i Švedskoj.
Izvršni direktor Stellantis, matične korporacije za brendove Chrysler, Peugeot i Fiat, upozorio je u januaru da je Evropi potrebna strategija da se takmiči s nižim cenama vozila u Kini. Elektrika proizvedena u Evropi košta 40 odsto više od kineskih modela.
Izvoz BYD-a se učetvorostručio prošle godine na 55.916 sedana, SUV-ova i hečbeka. Većina je otišla u Indiju, Tajland, Brazil i druga tržišta u razvoju. BYD je prošle godine najavio prodaju 1.000 vozila meksičkom VEMO-u za najveću flotu električnih taksi vozila van Kine.
Državni BAIC, sa sedištem u Pekingu, saopštio je da je prodavac u Jordanu naručio 1.000 jedinica njegove kompaktne limuzine EU5 u januaru. Kompanija je navela da planira da lansira još dva do tri električna vozila u Latinskoj Americi, jugoistočnoj Aziji i Evropi.
Kineski brendovi električnih vozila su nestrpljivi prema SAD gde se tržište širi, ali i gde su potrebna velika ulaganja u prodajne salone i mreže za punjenje, posebno dok se Vašington i Peking svađaju oko bezbednosti, tehnologije i ljudskih prava.
BYD Auto je deceniju na američkom tržištu i prodaje autobuse na baterije, sastavljene u fabrici kod Los Anđelesa. „Još uvek je u procesu“ odlučivanja da li će prodavati i automobile – terence i limuzine Amerikancima, navela je kompanija u pisanom odgovoru.
Politička napetost „otežava kineskoj kompaniji da lansira električno vozilo ili drugo“, u SAD, rekao je Li.
Pročitajte još:
U Evropi, Ora, kompanija firme Great Wall prodaje svoj Model 03 za 20.000 dolara. Ora pokušava da se istakne među desetinama novih brendova plasirajući svoje automobile dizajnirane za žene, po veličini i zadovoljavanju njihovih dnevnih potreba.
„To je drugi ili treći automobil za porodicu. Može da ga koristi žena ili ćerka za odlazak na posao, za izlaske s prijateljima ili u kupovinu“, rekao je zamenik generalnog direktora kompanije Ora, Tan Đian.
MAJA
4.5.2023 #1 AuthorKina sila
Lelica
6.5.2023 #2 AuthorMi svakako zaostajemo u svemu.