Novi brendovi vrše pritisak na američke, japanske i evropske proizvođače

Zbog niskih cena i dobrih karakteristika raste prodaja kineskih električnih vozila

AutomobiliLifestyle

3.5.2023 08:35 Autor: Redakcija Biznis.rs 2

Zbog niskih cena i dobrih karakteristika raste prodaja kineskih električnih vozila Zbog niskih cena i dobrih karakteristika raste prodaja kineskih električnih vozila
SUV na baterije iz kineske firme BYD Auto jedan je iz talasa kineskih izvoznih električnih automobila koji počinju da se oštro takmiče sa zapadnim... Zbog niskih cena i dobrih karakteristika raste prodaja kineskih električnih vozila

SUV na baterije iz kineske firme BYD Auto jedan je iz talasa kineskih izvoznih električnih automobila koji počinju da se oštro takmiče sa zapadnim i japanskim markama i to na njihovom tržištu.

Kineska električna vozila donose tehnologiju koja se brzo razvija i niske cene za koje glavni finansijski direktor Tesle kaže da su „zastrašujuće“ za tu američku kompaniju.

SUV ATTO 3 firme BYD, koji je pušten u prodaju 31. januara, ima veoma korisne karakteristike i privlačnu cenu od 33.000 dolara – za oko četvrtinu košta manje od sličnog modela Tesle.

Ostali ambiciozni kineski izvoznici električnih vozila su NIO, Zeekr iz Geely grupe i Ora proizvođača SUV vozila Great Wall Motors, pišu Naslovi net.

Neki se takmiče po ceni, drugi naglašavaju performanse i karakteristike, čime vrše pritisak na zapadne i japanske premijum brendove.

Kineska NIO koja je ubedila domaće kupce da plate cene kao za Tesla vozila do 80.000 dolara, kaže da će njen najnoviji SUV biti u prodaji ove godine i u Evropi. Model ES6 se može pohvaliti kontrolama koje se aktiviraju glasom i s dometom od 610 kilometara bez punjenja baterija.

„Veoma smo uvereni da će se ES6 takmičiti na tržištu vrhunskih SUV vozila“, rekao je osnivač i izvršni direktor NIO-a Vilijam Li (William Li) u intervjuu na Sajmu automobila u Šangaju.

Prodaja vozila na baterije i benzinsko-električnih hibrida u Kini skoro se udvostručila prošle godine na 6,9 miliona vozila, što je oko polovinu ukupnog broja takvih vozila prodatih u svetu.

Taj bum u prodaji je podržan višemilionskim subvencijama vladajuće Komunističke partije koja pokušava da od Kine napravi kreatora čiste energije i drugih tehnologija. To uznemirava američke i evropske lidere koji vide Kinu kao strateškog i industrijskog konkurenta.

Foto: Unsplash.com/Andrew Roberts

Kineski brendovi razvijaju električna vozila čija cena ide od 14.500 dolara za mali SUV s dometom od 400 kilometara bez punjenja baterija.

Firma Zeekr kompanije Geely planira da potpuno električnu limuzinu i SUV lansira ove godine u Holandiji i Švedskoj.

Izvršni direktor Stellantis, matične korporacije za brendove Chrysler, Peugeot i Fiat, upozorio je u januaru da je Evropi potrebna strategija da se takmiči s nižim cenama vozila u Kini. Elektrika proizvedena u Evropi košta 40 odsto više od kineskih modela.

Izvoz BYD-a se učetvorostručio prošle godine na 55.916 sedana, SUV-ova i hečbeka. Većina je otišla u Indiju, Tajland, Brazil i druga tržišta u razvoju. BYD je prošle godine najavio prodaju 1.000 vozila meksičkom VEMO-u za najveću flotu električnih taksi vozila van Kine.

Državni BAIC, sa sedištem u Pekingu, saopštio je da je prodavac u Jordanu naručio 1.000 jedinica njegove kompaktne limuzine EU5 u januaru. Kompanija je navela da planira da lansira još dva do tri električna vozila u Latinskoj Americi, jugoistočnoj Aziji i Evropi.

Kineski brendovi električnih vozila su nestrpljivi prema SAD gde se tržište širi, ali i gde su potrebna velika ulaganja u prodajne salone i mreže za punjenje, posebno dok se Vašington i Peking svađaju oko bezbednosti, tehnologije i ljudskih prava.

BYD Auto je deceniju na američkom tržištu i prodaje autobuse na baterije, sastavljene u fabrici kod Los Anđelesa. „Još uvek je u procesu“ odlučivanja da li će prodavati i automobile – terence i limuzine Amerikancima, navela je kompanija u pisanom odgovoru.

Politička napetost „otežava kineskoj kompaniji da lansira električno vozilo ili drugo“, u SAD, rekao je Li.

U Evropi, Ora, kompanija firme Great Wall prodaje svoj Model 03 za 20.000 dolara. Ora pokušava da se istakne među desetinama novih brendova plasirajući svoje automobile dizajnirane za žene, po veličini i zadovoljavanju njihovih dnevnih potreba.

„To je drugi ili treći automobil za porodicu. Može da ga koristi žena ili ćerka za odlazak na posao, za izlaske s prijateljima ili u kupovinu“, rekao je zamenik generalnog direktora kompanije Ora, Tan Đian.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.