Pepsi smanjuje procenu godišnje dobiti zbog neizvesnosti na tržištu
24.4.2025 16:40 Autor: Redakcija Biznis.rs 1



Kompanija Pepsi smanjila je procene za ovogodišnji profit, pošto nepredvidiva američka trgovinska politika i pogoršanje raspoloženja potrošača povećavaju troškove i smanjuju potražnju za grickalicama i bezalkoholnim pićima kompanije, piše Bloomberg.
Vlasnik brendova Gatorade, Lipton i Quaker sada očekuje zaradu po akciji u 2025. godini otprilike istu kao što je bila 2024. što je smanjenje u odnosu na raniju procenu rasta koja se kretala od tri do sedam odsto. Kompanija nastavlja da očekuje nizak jednocifreni porast organskog prihoda, koji isključuje neke stavke, navodi se u saopštenju.
Sa širokim izborom namirnica, od žitarica za doručak i voćnih sokova do slanog čipsa i slatkih gaziranih pića, Pepsi daje veoma precizan i širok uvid u stanje finansija potrošača tokom vladavine predsednika Donald Trampa (Donald Trump). Kompanija se takođe priprema da se izbori sa rastućim troškovima u lancu snabdevanja jer nove američke tarife povećavaju cenu ulaznih sastojaka.
„Kada gledamo u budućnost, očekujemo veću volatilnost i neizvesnost, posebno u vezi sa razvojem globalne trgovine“, rekao je u saopštenju glavni izvršni direktor Ramon Laguarta, dodajući da kompanija radi na smanjenju uticaja viših troškova gde je to moguće.
Pepsi je prijavio pad prodaje od 1,8 odsto u prvom kvartalu, sa vrednošću 17,9 milijardi dolara. Organska prodaja, koja isključuje efekte volatilnosti valute i akvizicija, porasla je za 1,2 odsto. Osnovna zarada je iznosila 1,48 dolara po akciji, u odnosu na prosečnu procenu analitičara koja je iznosila 1,49 dolara. Akcije kompanije su pale za 0,9 odsto na početku trgovanja u Njujorku. One su od početka ove godine pale za 6,4 odsto do zatvaranja u sredu, što je manje od pada S&P 500 indeksa u istom periodu.
Na ključnom tržištu Severne Amerike, količine isporučene robe kompanije Pepsi su pale za jedan procenat u odeljenju za grickalice Frito-Lay, dok su pale za tri odsto kada je u pitanju piće. Rukovodioci su poslednjih meseci rekli da kompanija nastoji da ponudi veći izbor cena kako bi privukla kupce koji smanjuju potrošnju.
Pročitajte još:
U izveštaju za klijente ove nedelje, analitičar TD Cowena, Robert Moskau (Moscow) predvideo je da će Pepsi „na kraju nastaviti agresivnu promotivnu potrošnju sa fokusom na slane grickalice“. Pepsi se takođe bori sa naporima vlade da eliminiše veštačke boje u hrani i da zabrani građanima sa niskim primanjima da koriste federalne vaučere za hranu za kupovinu gaziranih pića i slatkiša.
Sekretar za zdravstvo i ljudske usluge Robert F. Kenedi Jr. (Kennedy) ove nedelje je najavio planove za postepeno ukidanje upotrebe svih sintetičkih boja za hranu na bazi nafte, što utiče na mnoge proizvode koje proizvodi Pepsi. On takođe lobira kod guvernera država da se pridruže njegovoj kampanji za ograničavanje pristupa slatkišima i slatkim pićima. Prema podacima RBC Capital-a, skoro šest odsto Pepsi prodaje u SAD dolazi od kupovine preko SNAP-a, odnosno Programa dodatne pomoći u ishrani.
LEBRON
24.4.2025 #1 AuthorDrastičan pad, sve firme ce osetiti i veliki i mali.