Drugačije evidentiranje načina plaćanja za korisnike novih fiskalnih kasa
5.5.2022 14:47 Autor: Ljiljana Begović 10
U Službenom glasniku od 28. aprila ove godine objavljena je nova izmena u pravilniku koji se tiče raspolaganja gotovim novcem.
Brisane su tačke da se plaćanje platnim karticama, instant transferom i čekovima evidentiraju kao takva, odnosno da se prilikom naplate računa na primer platnom karticom, kao način plaćanja bira „platna kartica“. Nakon izmene, sva tri načina plaćanja biće evidentirana u fiskalnom uređaju kao „gotovina“.
Direktorka knjigovodstvene agencije Experta Marija Đorđić, smatra da to nije dobra promena i da će pogoršati situaciju, jer ovo rešenje prema njenim rečima onemogućava vođenje evidencije po načinima plaćanja koje je već tehnički omogućeno u svim fiskalnim uređajima.
“Sada se zahteva formiranje pomoćne (u najgorem slučaju, ručne) evidencije koji su to računi zaista plaćeni u gotovom, a koje od računa koji nose oznaku „gotovina“ pokrivaju čekovi i platne kartice. Bez ove evidencije neće biti poznat vrlo važan podatak za kontrolu, to jest koliko novca u svakom momentu treba da se nalazi u kasi i koji iznos dnevnog pazara treba uplatiti za određeni radni dan”, objašnjava Đorđić.
Kada je reč o ostavljanju depozita koji je takođe predmet nedoumica, naša sagovornica ističe da pravna lica i preduzetnici koji vrše promet na malo i koji raspolažu gotovim novcem mogu doneti odluku o visini depozita, da bi obezbedili uslove za početak rada sa kupcima.
Obveznik fiskalizacije je dužan da evidentira svaki pojedinačno ostvareni promet na malo, i to nezavisno od načina plaćanja (gotovinom, instant transferom odobrenja, čekom, platnom karticom, na drugi bezgotovinski način i sl.), uključujući i primljene avanse za budući promet na malo, preko elektronskog fiskalnog uređaja.
Predsednica udruženja “Računovodstvena komora Srbije” Snežana Mitrović objašnjava da depozit koji mogu držati poreski obveznici u maloprodajnom objektu mora biti definisan odlukom o određenom iznosu i za koju namenu će se koristiti i biti podignut sa tekućeg poslovnog računa.
“Da bi vratili kusur od izvršenog prometa na malo, evidentiranog preko elektronskog fiskalnog uređaja, koji se vrši početkom narednog dana, maloprodajni obveznici mogu u objektu imati depozit koji su podigli sa tekućeg poslovnog računa na osnovu odluke. Dakle, depozit koji nije zadržan od pazara. Podsećamo da pravna i fizička lica imaju obavezu da najkasnije u roku od sedam radnih dana gotov novac primljen po bilo kom osnovu uplaćuju na svoj račun kod banke”, naglašava naša sagovornica.
Pročitajte još:
Podsećamo da se promet na malo od 1. maja 2022. godine vrši obavezno evidentiranjem izvršenog prometa preko elektronskog fiskalnog uređaja, uz izdavanje fiskalnog računa koji kao fiskalni dokument potvrđuje da je pojedinačno ostvareni promet na malo, uključujući i primljeni avans za budući promet na malo, evidentiran u elektronskom fiskalnom uređaju.
SNEZANA
5.5.2022 #1 AuthorFinu pometnju su donele ove nove fiskalne kase.
GOCA BG
5.5.2022 #2 AuthorSamo su jos vise zakomplikovali…
DEKSI
8.5.2022 #3 AuthorSlazem se,jos je to falilo.
IVAN
5.5.2022 #4 AuthorTreba podrzati nove nacine placanja
MARKO7
6.5.2022 #5 AuthorPa baš me zanima kako će to izgledati!
Nik
6.5.2022 #6 AuthorKad pomisliš da ne mogu gluplje šta smisliti, oni te opet iznenade.. Zadnji radni dan, po principu danas za juče..
Ruzica
6.5.2022 #7 AuthorDa li ubraja članarina po nekom osnovu kao na primer članarina koju prikupljaju škole od dlaka i predaju Crvenom krstu,da i to ide kroz fiskalnu kasu a imamo je zbog prve pomoci
Srle
7.5.2022 #8 AuthorJos jedan besmislen pokusaj da se opljačkaju mali preduzetnici i kako bi partijski paraziti mogli da dobijaju plate i legalno pljačkaju gradjane.
Postali li smo zemlja bez mladih ljudi svi odoše jer ne postoji politička volja da se odvoji rad od nerada.
ZVE84
8.5.2022 #9 AuthorKnjigovođama lakši „otežan posao“
LUKA
8.5.2022 #10 AuthorSamo pranje novca I uskoro opet nesto novo