Ministar Butković istakao da je uglavnom reč o ulaganjima iz evropskih fondova

Hrvatska ostvaruje najveći investicioni ciklus u saobraćajnu infrastrukturu

AutomobiliU fokusu

22.11.2022 09:24 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Hrvatska ostvaruje najveći investicioni ciklus u saobraćajnu infrastrukturu Hrvatska ostvaruje najveći investicioni ciklus u saobraćajnu infrastrukturu
Prema rečima ministra mora, saobraćaja i infrastrukture Olega Butkovića, Hrvatska u proteklih nekoliko godina ostvaruje najveći investicioni ciklus u saobraćajnu infrastrukturu u poslednje vreme... Hrvatska ostvaruje najveći investicioni ciklus u saobraćajnu infrastrukturu

Prema rečima ministra mora, saobraćaja i infrastrukture Olega Butkovića, Hrvatska u proteklih nekoliko godina ostvaruje najveći investicioni ciklus u saobraćajnu infrastrukturu u poslednje vreme vredan oko 25 milijardi kuna (oko 3,3 milijarde evra).

On je na otvaranju 9. kongresa Hrvatskog društva za puteve „Via Vita“ u Opatiji izjavio da je uglavnom reč o investicijama iz evropskih fondova, ali i putem koncesionih modela kao u slučaju istarskog Ipsilona i druge cevi tunela kroz Učku. Kao najveće dostignuće izdvojio je izgradnju Pelješkog mosta, prenosi SeeBiz.

Najavio je da početkom decembra sledi otvaranje 17,5 kilometara auto-puta do Belog Manastira na hrvatskom delu koridora 5C. Za preostalih nekoliko kilometra raspisaće se nadmetanje, pa se dovršetak gradnje očekuje do kraja 2024. godine.

„Gradi se i 11 kilometara auto-puta od Zagreba prema Sisku, a tu je i put D-403 u Rijeci. Predviđamo da će nakon završetka puta D-403 i železničke infrastrukture, za nekoliko godina promet riječke luke biti veći od luke Koper“, istakao je Butković.

On je naglasio da su važne i investicije u državne puteve. Pomenuo je spoj Požege na auto-putu, iločku transverzalu, završetak brze puteve do Virovitice, tunel Kozjak i put do Jadranske magistrale te put Zagvozd-Imotski.

„To su investicije sa kojima mora da se počne. Sledi izdavanje građevinskih dozvola i pokretanje gradnje. Nužno je i da se završi auto-put Zagreb-Macelj u saradnji sa koncesionarom, kao i obilaznica Omiš i nove saobraćajnice i čvorovi na ulazu u Split, jer je on već dugo saobraćajno zagušen“, ocenio je ministar.

Veliki problem u realizaciji ugovorenih projekata vidi u rastu cena i pronalasku dodatnih izvora finansija zbog velikih razlika u cenama.

Butković je naglasio da treba unaprediti i železničku infrastrukturu. Realizacija projekata je po njegovim rečima veoma spora, te železnički projekti moraju snažnije da se pokrenu.

Predsednik Hrvatskog društva za puteve i predsednik Uprave Hrvatskih puteva Josip Škorić smatra da je saobraćaj okosnica evropske integracije i ključan za slobodno kretanje ljudi, robe i usluga. Utvrdio je da saobraćajna politika pomaže u razvoju ekonomije i moderne infrastrukture.

„Velike saobraćajne investicije revitalizovale su u određenoj meri građevinske kompanije, vratile im mogućnost rasta i razvitka, a manjim firmama dale priliku za pozicioniranje na tržištu“, ocenio je Škorić.

  • GOCA BG

    24.11.2022 #1 Author

    Njima najvise novaca i stize iz EU fondova za sve sto rade…

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.