Kinezi masovno bojkotuju japanske brendove
28.8.2023 15:22 Autor: Redakcija Biznis.rs 0
Akcije japanskih kompanija koje se posebno oslanjaju na potražnju Kine pale su nakon što su korisnici interneta u najvećoj azijskoj ekonomiji počeli da bojkotuju japanske brendove zbog ispuštanja prečišćene otpadne vode iz uništene nuklearne elektrane Fukušima.
Kozmetička kompanija Shiseido sa sedištem u Tokiju pala je za 2,6 odsto na devetomesečni minimum, na dan kada je Index Topix porastao za 1,5 odsto. Prema podacima koje je prikupio Bloomberg, njeni prihodi iz Kine čine 30 odsto ukupnog iznosa. Lokalni konkurenti, uključujući kompanije Pola Orbis i Kose, takođe, su na listi onih koje kineski potrošači bojkotuju. Prodaja robne kuće Takashimaya pala je za više od tri procenta, a operater Don Quijote holdinga Pan Pacific pao je za više od četiri procenta.
Kina je prošle nedelje saopštila da će obustaviti uvoz morskih plodova iz zemlje, a njeno ministarstvo spoljnih poslova je u saopštenju navelo da je zatražilo od Japana da „prestane sa ovim prekršajima“. Kineske stranice za ćaskanje preplavljene su objavama o bojkotu japanskih proizvoda, uključujući i Weibo, jednu od najvećih društvenih mreža u toj zemlji, piše Bloomberg.
„Reakcija kineske vlade na tretiranu vodu bila je iznenađujuće ozbiljna“, rekao je Hajime Sakai, glavni menadžer fonda u Mito Securities. „Izveštaji lokalnih medija o otkazivanju turneja u Japanu i druge vrste bojkota izazvali su zabrinutost da bi se uticaj na dolazne poslove mogao neočekivano proširiti dok se Kina priprema za sezonu potražnje za putovanjima.
Reakcija investitora odražava zabrinutost javnosti, iako je Međunarodna agencija za atomsku energiju saopštila da je taj potez u skladu sa globalnim bezbednosnim standardima i da bi imao zanemarljiv uticaj na ljude i životnu sredinu.
Činjenica da potrošači izbegavaju japanske proizvode posebno je razočaravajuća za kompanije koje su očekivale da će njihova prodaja biti pojačana kineskim nastavkom grupnih turneja u susednu zemlju ranije ovog meseca. Ali rasprodaja akcija može biti kratkotrajna, s obzirom na to da kineski bojkoti nisu dugo trajali u prošlosti, kaže strateg savetodavne kompanije Asimmetric Advisors Amir Anvarzadeh.
Za sada, bojkot je vruća tema na internetu u Kini. Jedan post na mreži Weibo navodi desetine japanskih brendova koje treba izbegavati, uključujući Shiseido, Panasonic, Uniqlo, Mitsubishi, Aeon i Nomura. Objava je dobila više od 10.000 „lajkova“ od kada je postavljena 24. avgusta.
Pročitajte još:
„Nikada više neću kupovati japansku kozmetiku, a da ne spominjem morsku hranu. Neću dirati ništa tamo gde bi izvor vode mogao biti uprljan“, pisali su korisnici na mreži Weibo.
Uprkos online protestima, neki analitičari kažu da će se potražnja za japanskim proizvodima vratiti nakon nekog vremena, posebno kada su devizni potezi učinili tu robu jeftinijom za kineske kupce.
„Japanski proizvodi su veoma traženi od strane kineskih turista, a slab jen će ih samo učiniti privlačnijim“, rekao je Charu Chanana, tržišni strateg u kompaniji Saxo Capital Markets.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.