Veliki uspon i cena putarine argumenti protiv vožnje novom deonicom

Autobuski prevoznici u Crnoj Gori još uvek odlučuju da li će koristiti auto-put

BiznisInfrastrukturaRegionVesti

1.8.2022 10:05 Autor: Redakcija Biznis.rs 4

Autobuski prevoznici u Crnoj Gori još uvek odlučuju da li će koristiti auto-put Autobuski prevoznici u Crnoj Gori još uvek odlučuju da li će koristiti auto-put
Veći broj autobuskih prevoznika sa severa Crne Gore još nije doneo konačnu odluku da li će prema Podgorici i obratno koristiti novi auto-put, ili... Autobuski prevoznici u Crnoj Gori još uvek odlučuju da li će koristiti auto-put

Veći broj autobuskih prevoznika sa severa Crne Gore još nije doneo konačnu odluku da li će prema Podgorici i obratno koristiti novi auto-put, ili će ići starom deonicom, kroz kanjon Platije.

Vlasnik beranskog Veljić prevoza Slobodan Veljić izjavio je da za to postoji više razloga, od nepovoljnih tehničkih karakteristika auto-puta, do visoke cene putarine i neizvesnosti i nepoznanice kako će taj put biti održavan tokom zime, prenosi agencija Mina, pozivajući se na RTCG.

Prema njegovim rečima, autobusi u ovom trenutku, u dogovoru sa putnicima, voze jednom ili drugom trasom.

„Ako nema gužvi na rampi, idemo auto-putem, ali ako su gužve na rampi, onda, da ne bismo gubili vreme, idemo kroz Platije i na Crkvine“, rekao je Veljić.

On je objasnio da je putarina auto-putem u jednom pravcu od 10,5 evra za autobuse visoka, a da se pri tome ne štedi mnogo ni goriva, a ni vremena.

„Kada idemo prema Podgorici auto-putem možemo da uštedimo pola sata, ali u povratku ne štedimo više od deset minuta. Tako je sada, u letnjoj sezoni, ali mi ne znamo kako će auto-put biti održavan i da li ćemo bezbedno silaziti tim putem prema Podgorici kada počnu sneg i mrazevi“, rekao je Veljić.

Ovaj prevoznik smatra da je uspon prema Veruši mnogo teže savladati nego uspon starim putem do Crkvina.

„Taj uspon ide od 60 metara nadmorske visine do 1.260 metara, koliko je na najvišoj tački auto-puta. Naš utisak je da je lakše savladati uspon do Crkvina, a razlika u uštedi vremena i goriva je zanemarljiva. Pri tome, sve vreme moramo držati isključenu klimu da ne bismo dodatno opterećivali motor“, tvrdi Veljić.

Da ne misle baš svi prevoznici sa severa tako, tvrdi vlasnik preduzeća Euro Šuntić iz Berana, Fako Šuntić, koji se pribojava da bi oni koji ne voze auto-putem mogli izgubiti putnike.

„Mi imamo međunarodne linije po Evropi. I tamo ima mnogo auto-puteva sa velikim usponima, i za nas to nije problem. Ljudi više vole da se voze auto-putem i mene je strah da bismo, ako se vratimo na staru trasu, mogli izgubiti putnike“, upozorio je Šuntić.

Autoprevoznici sa severa bi, kako su izjavili za portal RTCG, trebalo za nekoliko dana da se sastanu sa predstavnicima Ministarstva kapitalnih investicija i Privredne komore Crne Gore (PKCG), kada bi mogla biti donesena i konačna odluka kojom će trasom voziti autobusi sa severa države prema Podgorici i nazad.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...