Nacionalna organizacija potrošača Srbije postavlja pitanje ministarstvu turizma

Da li se uspešno dodeljuju zamenski vaučeri za putovanja ili su potrošači na šteti?

SrbijaVesti

11.8.2021 11:00 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Da li se uspešno dodeljuju zamenski vaučeri za putovanja ili su potrošači na šteti? Da li se uspešno dodeljuju zamenski vaučeri za putovanja ili su potrošači na šteti?
Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS) javno je zapitala Ministarstvo turizma ko i na koji način kontroliše način na koji se vrši realizacija zamenskih putovanja.... Da li se uspešno dodeljuju zamenski vaučeri za putovanja ili su potrošači na šteti?

Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS) javno je zapitala Ministarstvo turizma ko i na koji način kontroliše način na koji se vrši realizacija zamenskih putovanja.

U saopštenju NOPS je konstatovano da mnogi potrošači izražavaju nezadovoljstvo načinom na koji se realizuju njihova zamenska putovanja. Ističe se da ponuđene zamene često po kategoriji i kvalitetu ne odgovaraju prvobitno uplaćenom, a da se od građana traže i doplate za putovanja.

„Ako ne pristanu na ponuđene uslove, novac mogu da očekuju od januara 2022. godine (pod uslovom da agencija i dalje postoji) ili će moći da ga naplate od polise osiguranja agencije koja je prestala sa radom, što opet otvara čitav niz pitanja“, konstatuje NOPS.

Ta organizacija je postavila pitanje i šta preduzimaju resorno ministarstvo i turistička inspekcija, koji su učestvovali u donošenju uredbe o zamenskom putovanju i koji su odgovorni za njeno sprovođenje u praksi.

„Ko i na koji način kontroliše tokove novca na relaciji između agencija i hotela? Da li su agencije slobodne da samostalno određuju pravila igre ili će inspekciji morati da dokažu da su novac prebacile hotelima, a da im isti nije vraćen?“, pitaju se u NOPS-u.

Kako se navodi, u slučaju da je novac agencijama vraćen, zamenski vaučer nije ništa drugo do kreditiranje agencija na štetu potrošača u situaciji kada pomoć za spas turističkog sektora stiže od države.

NOPS se zapitao da li su potrošači u obavezi da snose dodatni teret poslovanja agencija, i podsetio da je Uredba doneta kako bi se zaštile sve turističke agencije, ne ulazeći u tokove novca i likvidnost svake od njih pojedinačno.

„Duboko smo svesni činjenice da nisu sve agencije krive za novonastalu situaciju i od početka krize se zalažemo za to da pomoć mora doći onima kojima je zaista potrebna, a ne svima“, navodi se u saopštenju Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...