Prilagođavanje novoj normalnosti

Digitalno osvešćene kompanije najbolje prošle tokom korona krize

Firme u fokusuPoslovanjePreduzetnikRegionU fokusuVesti

7.6.2021 09:22 Autor: Julijana Vincan 0

Digitalno osvešćene kompanije najbolje prošle tokom korona krize Digitalno osvešćene kompanije najbolje prošle tokom korona krize
Bez obzira na to da li posluju samo na domaćem tržištu ili su izvoznici, firme koje koriste elektronsku trgovinu ostvarile su bolje performanse tokom... Digitalno osvešćene kompanije najbolje prošle tokom korona krize

Bez obzira na to da li posluju samo na domaćem tržištu ili su izvoznici, firme koje koriste elektronsku trgovinu ostvarile su bolje performanse tokom pandemije korona virusa u prošloj godini, pokazala je studija „pokretači rasta“ USAID-ovog Projekta saradnje za ekonomski razvoj, koji je pokrenuo istraživanje „Zajedno kroz krizu“, sa ciljem da u tri talasa uradi monitoring efekata krize na privatni sektor u Srbiji.

Efekti krize koje su privrednici najsnažnije osetili primarno su imali veze sa optimizacijom radne snage – prelazak na rad od kuće i ograničenje radnog vremena, ali i sa nemogućnošću pokrivanja osnovnih troškova poslovanja i nemogućnošću fizičkog prisustva kupaca/klijenata. Usledili su problemi u naplati potraživanja, odlaganje i otkazivanje porudžbina i teškoće u transportu i logistici. Nalazi upućuju i na osetljivost privatnog sektora po pitanju likvidnosti, dok je apsolutna većina kompanija istakla da očekuje probleme u izmirenju obaveza u poslovanju.

Iako ova kriza, drugačija od svih, utiče i na ponudu i na tražnju, pojedini sektori privrede su snažnije pogođeni u prvom kvartalu krize, pa su se turizam i ugostiteljstvo izdvojili kao najpogođeniji sektori, a odmah potom kreativna industrija i sektor saobraćaja i skladištenja.

Ipak, poslovanje pojedinačne firme nije priča sama za sebe, već vertikalno i horizontalno povezana priča sa ostalim akterima u lancu kreiranja vrednosti. Istraživanje je pokazalo i da bi prestankom rada dve trećine firmi uticalo na do 60 firmi iza sebe (dobavljača), i do 100 firmi ispred sebe (B2B kupaca). Oko 60 odsto kompanija uključeno je u međunarodne lance snabdevanja, bilo kao uvoznik i/ili izvoznik, pa se očekuje da će brzina oporavka najznačajnijih trgovinskih partnera, Evropske unije na prvom mestu, značajno uticati na performanse kompanija u Srbiji, i da će se kriza u talasima preliti na gotovo celu privredu.

Kako je za Biznis.rs objašnjeno u bonitetnoj kući CompanyWall, veoma uskoro biće objavljen presek godišnjih izveštaja i biće jasnije kako su kompanije u Srbiji i regionu poslovale u prošloj godini. Takođe, baš zbog svih izazovima sa kojima su se susreli usled korona krize, privrednicima će i dalje biti omogućen besplatan pristup finansijskom asistentu CompanyWall Business uz pomoć kojeg mogu da poboljšaju svoje poslovanje.

„Bonitetni izveštaj CompanyWall business podrazumeva najobuhvatniji, precizan i pouzdan skup poslovnih informacija, koji je klijentima dostupan kako bi imali uvid u poslovanje privrednih subjekata u regionu. Kroz finansijske analize dolazi se do rezultata o bonitetu i bonitetnim ocenama koji su neophodan ekonomski instrument u savremenom poslovnom svetu i uvažava se kao verodostojna rejting pozicija poslovanja kompanije. Time se ubrzava i pojednostavljuje donošenje poslovnih odluka pri izboru poslovnog partnera, ali i analiza konkurencije i procena rizika na savremenom tržištu rada“, izjavila je za Biznis.rs direktorka bonitetne kuće CompanyWall, Maja Kljun.

Foto: CompanyWall

Finansijski izveštaji namenjeni su svima koji žele brz i jednostavan uvid u pouzdane i najvažnije podatke o poslovanju preduzeća. Uz samo nekoliko klikova mišem dolazi se do jasnog i tačnog izveštaja o poslovanju potencijalnih saradnika, klijenata i konkurenata.

„U skladu sa situacijom i posledicama koje trpi tržište zbog događaja na svetskom nivou, CompanyWall je svojim klijentima, kao i drugim privrednim subjektima, omogućio u više navrata besplatno korišćenje baze podataka o bonitetu svih pravnih subjekata u Srbiji, Hrvatskoj, Crnoj Gori, Sloveniji i Bosni i Hercegovini. Informacije jednostavno moraju da budu dostupne svima, posebno u doba brzog poslovanja“, naglasila je Kljun.

Koristeći istu specifičnu metodologiju finansijske analize, potvrđenu registracijom na EUIPO, kojom se služe elitne bonitetske kuće u svetu poput Standard & Poor’s (S&P), Fitch Group i Moody’s (Big Three), CompanyWall ovlašćena je za izradu bonitetnih izveštaja, bonitetnih ocena i sertifikacija kompanija.

Bonitetne ocene su skup standardizovanih podataka koji obuhvataju celokupno poslovanje privrednog subjekta. U širem smislu, bonitetna ocena je mišljenje stručnjaka o ekonomskoj pouzdanosti privrednika. Bonitetne ocene privrednih subjekata razvrstane su u bonitetne razrede, od najvišeg AAA – do najnižeg CCC. Kako saznajemo, bonitetna kuća CompanyWall, jedini je vlasnik licence pouzdane klasifikacije najviših bonitetnih ocena: AAA, AA+ i A+.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...