Nove akvizicije na globalnom tržištu dostave

DoorDash preuzima Wolt – kako će nova kompanija funkcionisati u Srbiji?

BiznisEUInvesticijeSrbijaVesti

15.11.2021 15:34 Autor: Stefan Petrović

DoorDash preuzima Wolt – kako će nova kompanija funkcionisati u Srbiji? DoorDash preuzima Wolt – kako će nova kompanija funkcionisati u Srbiji?
Američka kompanija koja se bavi dostavom DoorDash uveliko sprovodi u delo ideju da proširi poslovanje na evropsko tržište, a jedan od glavnih pokazatelja ove... DoorDash preuzima Wolt – kako će nova kompanija funkcionisati u Srbiji?

Američka kompanija koja se bavi dostavom DoorDash uveliko sprovodi u delo ideju da proširi poslovanje na evropsko tržište, a jedan od glavnih pokazatelja ove težnje jeste vest da kupuje finski startap Wolt koji se bavi dostavom a koji, između ostalog, posluje i u Srbiji. Kako će ove promene uticati na srpsko tržište u ovoj oblasti, samo nekoliko meseci nakon što je firma iz konkurentskog tabora – Glovo, kupila srpsku firmu Donesi?

Jedan od osnivača i direktor kompanije DoorDash Toni Ksu rekao je da veruje da će se ubrzati razvoj kompanije, stvoriti veće interesovanje za uslugama i uvećati njihova vrednost dok će ugovor, prema kojem je ova akvizicija vredna sedam milijardi evra, stupiti na snagu u drugoj polovini 2022. godine.

Kako za Biznis.rs kažu iz kompanije Wolt, tačno je da će DoorDash preuzeti Wolt, ali ova transakcija neće povlačiti za sobom bilo kakve promene kada je reč o već stečenom identitetu.

„Američka kompanija DoorDash i Wolt udružuju snage, ali je važno napomenuti da aplikacija, naziv kompanije, brend, kao i dosadašnji način rada ostaju nepromenjeni“, kažu iz Wolta dodajući da će se ovakvo stanje stvari odnositi ne samo na Srbiju, već i na sve druge zemlje u kojima posluje Wolt. 

Osvrnuvši se na rezultate u proteklom periodu, iz Wolta kažu da kompanija beleži konstantan rast iz meseca u mesec i to ne samo u pogledu porudžbina, već i aktivnih korisnika. 

„Ono što je naša najveća snaga su odlične operacije, sjajna ponuda na aplikaciji, brižna korisnička podrška i najkvalitetnija usluga kako prema partnerima restoranima, tako i prema krajnjim korisnicima. Nastavljamo sa istom strategijom kao i pre transakcije, jer zašto menjati nešto što dobro funkcioniše“, naglašavaju iz Wolta. 

Foto: Freepik.com

Upitani da prokomentarišu kako će se ove promene kod konkurencije odraziti na njihovo poslovanje, iz kompanije Glovo, koja je pre samo nekoliko meseci kupila Donesi, za Biznis.rs kažu da – „čestitaju kompanijama DoorDash i Wolt i žele im puno sreće“.

Na pitanje koliko su zadovoljni trenutnim poslovanjem nakon akvizicije, i šta očekuju u budućnosti, kada Wolt počne da radi pod okriljem kompanije DoorDash, iz Glovo-a kažu da trenutno sarađuju sa 3.500 restorana i partnera u 26 gradova, dok je rast nakon akvizicije veći od onog koji su Glovo i Donesi imali kada su radili odvojeno.

„Imali smo određene izazove zbog nedostatka radne snage, ali smo uspeli da ih prevaziđemo za manje od dve nedelje. Najbolji dokaz tome je što smo u proteklom periodu više od 85 odsto porudžbina isporučili za manje od 35 minuta, dok je za samo dva odsto trebalo više od 60 minuta“, naglašavaju iz kompanije Glovo. 

Inače, Wolt ima više od 4.000 zaposlenih u 23 zemlje sveta, a njena tehnologija omogućava korisnicima da kroz mobilnu aplikaciju lako izaberu i naruče hranu iz željenih restorana.

Kompanija DoorDash se svrstala u red ključnih igrača za vreme najintenzivnijeg perioda globalne pandemije korona virusa. Ovo im je pošlo za rukom pošto su uspeli da postavi rekorde za narudžbine i njihovu vrednost.

Trenutna vrednost jedne akcije DoorDash-a je 214 dolara. Za samo 24 sata nakon najavljene akvizicije, vrednost akcije je uvećana za više od 11 odsto, a kapitalizacija kompanije na berzi trenutno iznosi 72,4 milijarde dolara.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.