stari dugovi, subvencije i podrška tokom pandemije

Država uplatila gotovo 64 milijarde dinara pomoći kompaniji Air Serbia

Vesti

23.11.2023 13:55 Autor: Redakcija Biznis.rs 7

Država uplatila gotovo 64 milijarde dinara pomoći kompaniji Air Serbia Država uplatila gotovo 64 milijarde dinara pomoći kompaniji Air Serbia
Država Srbija je avio-kompaniji Air Serbia, od trenutka kada je nastala pre deset godina do kraja prošle godine uplatila 63,8 milijardi dinara, odnosno 545... Država uplatila gotovo 64 milijarde dinara pomoći kompaniji Air Serbia

Država Srbija je avio-kompaniji Air Serbia, od trenutka kada je nastala pre deset godina do kraja prošle godine uplatila 63,8 milijardi dinara, odnosno 545 miliona evra, računajući po sadašnjem kursu.

Kako piše Forbes Srbija, ta računica je napravljena uz pomoć finansijskih analitičara, a na osnovu uvida u finansijski izveštaj Jata iz 2012. godine i finansijskih izveštaja Air Serbia-e od 2013. do 2022. godine, prenosi Beta.

Računica pokazuje da su nasleđeni dugovi koje se država obavezala da će pokriti, kako bi avio-kompanija iz Ujedinjenih Arapskih Emirata Etihad uopšte prihvatila da uzme deo vlasništva u nacionalnoj avio-kompaniji, bili oko 22 milijarde dinara i najveći deo tog duga ušao je u srpski javni dug koji se od 2014. otplaćivao poveriocima ugašenog Jata.

Osim toga, Air Serbia je u nekoliko navrata od samog početka, odnosno od njenog osnivanja, dobijala subvencije, tačnije budžetski novac i to po različitim osnovama.

Samo tokom 2014, 2015. i 2016. isplaćene su subvencije u iznosu od 14,4 milijarde dinara, dok je u 2017. ova kompanija dobila subvenciju Ministarstva turzima od 1,4 milijarde dinara, koju nije knjižila kao prihod nego kao smanjenje svojih troškova, objavio je Forbes Srbija.

Takođe, nakon izbijanja pandemije korona virusa i praktičnog obustavljanja avio saobraćaja, država je u dve etape dokapitalizovala kompaniju, najpre u decembru 2020. sa 11,5 milijardi dinara, a onda i u jesen 2022. kada je uplatila 1,8 milijardi. Pošto ni u jednom od ova dva trenutka, partner države u toj kompaniji, Etihad, nije želeo da uradi isto, udeo Srbije se zbog dokapitalizacija povećavao, a Etihada smanjivao, pa je sve do potpunog izlaska iz vlasništva, arapski partner imao udeo od samo 16,42 odsto, navedeno je u tekstu.

Precizirano je i da je u godinama pandemije Air Serbia, osim novca stečenog dokapitalizacijom, od države dobila i subvencije u iznosu od 7,7 milijardi dinara.

  • Dux011

    23.11.2023 #1 Author

    Dosta, dosta…

    Odgovori

  • Sindi

    24.11.2023 #3 Author

    LOL 🧼💶

    Odgovori

  • SUNCE

    24.11.2023 #4 Author

    Kao oni super posluju a strani partner se povukao i država uletela i još mora da daje toliki novac. Nesto mi tu nista nije logično.

    Odgovori

  • Brana

    26.11.2023 #5 Author

    Svašta

    Odgovori

  • SUNCICA

    26.11.2023 #6 Author

    Stvarno nije fer da to radimo ,sami sebi pravimo probleme

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.