Janaf najoštrije odbacuje tvrdnje čelnika MOL-a o visini transportnih tarifa
4.1.2024 09:25 Autor: Redakcija Biznis.rs 1
Janaf je najoštrije odbacio ponovljene tvrdnje čelnika MOL-a Žolta Hernadija o visini transportnih tarifa, ističući da u obračunu tih tarifa koristi proverenu metodologiju koja obezbeđuje jednak tretman svih korisnika i nije povezana sa pravnim licima, već akcijama gasovoda sa kojima je takođe upoznat.
„Janaf oštro odbacuje ponovljene tvrdnje predsednika i generalnog direktora MOL Grupe Žolta Hernadija o visini transportnih tarifa iznete u intervjuu jednom mađarskom mediju. Ističemo da Janaf i MOL grupa imaju dugogodišnje partnerstvo i da je Janaf siguran i pouzdan partner koji doprinosi stabilnom snabdevanju naftom Mađarske i Slovačke“, ističe Uprava Jadranskog naftovoda (Janaf) u odgovoru na Hernadijev intervju mađarskom portalu Indek.
Janaf podseća da „u svim poslovnim odnosima sa korisnicima svog transportno-skladišnog sistema, uključujući i odnos sa MOL grupom, Janaf koristi proverenu metodologiju u obračunu transportnih tarifa koja obezbeđuje jednak tretman svih korisnika i nije vezana za pravna lica, već na deonice gasovoda, sa kojima je i MOL upoznat“, prenosi Seebiz.eu.
„Pozivamo MOL grupu da koristi Janafove transportne kapacitete, koji u potpunosti garantuju obezbeđivanje svih njihovih potreba za obe rafinerije“, navodi se u saopštenju menadžmenta Janafa.
Inače, Hernadi je u opširnom intervjuu mađarskom portalu Indek ponovio svoje zamerke na visoke Janafove tarife za transport nafte.
„Povećali smo snabdevanje sirovom naftom sa juga, ali je cena isporuke preko Hrvatske i dalje četiri puta veća od fer tržišne cene. Hrvatski partneri jednostavno zloupotrebljavaju našu ranjivu poziciju i time otežavaju situaciju ne samo Mađarskoj nego i Slovačkoj i Češkoj. Ove zemlje nemaju izlaz na more i njihove rafinerije su dizajnirane da prerađuju rusku sirovu naftu“, rekao je šef MOL-a i dodao da su oduvek znali da je to izazov, zbog čega su potrošili mnogo novca da povećaju domaću proizvodnju, razviju južni put snabdevanja i transformišu tehnologiju svojih rafinerija.
„Šta sada po ovom pitanju rade naši južni partneri, kada nam je zbog politike sankcija zaista potrebna sirovina koja dolazi Jadranskim gasovodom (Janaf)? Oni nas nemilosrdno muče. Jednostavno zato što mogu. Pod ovakvim okolnostima nastavljamo prerađivati 60-65 odsto ruske sirove nafte u Sažalobati i Bratislavi“, rekao je Hernadi.
Mađarski ministar spoljnih poslova Peter Sijarto izneo je početkom jula prošle godine primedbe na visoke tranzitne naknade za energente, koje su četiri puta veće od tržišnih, koje otežavaju diversifikaciju nabavke i snabdevanja energijom Mađarske i Slovačke.
Janaf je početkom jula 2023. godine reagovao na ovo i ocenio ove izjave kao netačne i odlučno se suprotstavio svim tvrdnjama koje upućuju na mogući neravnopravan položaj bilo kog korisnika njegovih usluga.
Pročitajte još:
Janaf je naglasio da se svi partneri tretiraju ravnopravno i da se cena transporta definiše u procesu pregovora po utvrđenoj metodologiji koja nije vezana za pravna lica, već za dužinu i iskorišćenost deonica gasovoda. Metodologija za utvrđivanje cena transporta je deo Pravilnika o utvrđivanju cena transporta nafte cevovodnim sistemom preduzeća.
Vale
5.1.2024 #1 AuthorTreba da se postuje metodologija odredjivanja cena, jedana za sve korisnike