Zašto Generacija Z "ne vidi" oglase za praksu?

Poslodavci, mlade radnike tražite na YouTube i TikToku umesto na Facebooku

Bolji posaoEUPoslovanje

2.9.2024 08:01 Autor: Milica Rilak 1

Poslodavci, mlade radnike tražite na YouTube i TikToku umesto na Facebooku Poslodavci, mlade radnike tražite na YouTube i TikToku umesto na Facebooku
I ove godine mnoga mesta za praksu u nemačkim kompanijama ostala su nepopunjena, a jedan od razloga je i taj što se kompanije i... Poslodavci, mlade radnike tražite na YouTube i TikToku umesto na Facebooku

I ove godine mnoga mesta za praksu u nemačkim kompanijama ostala su nepopunjena, a jedan od razloga je i taj što se kompanije i mladi „međusobno mimoilaze“ kada je reč o oglašavanju otvorenih pozicija, utvrdili su istraživači Instituta za nemačku privredu (Institut der deutschen Wirtschaft, IW) u saradnji sa Bertelsmann fondacijom.

U septembru će stotine hiljada mladih početi radnu obuku u preduzećima, međutim, kao i prethodnih godina, mnoge kompanije će ostati praznih ruku, upozoravaju istraživači IW u analizi u kojoj podsećaju da je prošle godine oko 73.000 mesta za radnu praksu ostalo nepopunjeno. U isto vreme, čak 63.000 mladih nije našlo odgovarajuću poziciju na kojoj bi se obučavali za budući rad.

Odgovor do koga su ekonomisti došli je jednostavan – kompanije i potencijalni praktikanti ne pronalaze jedni druge zato što kompanije često ne reklamiraju svoju obuku tamo gde mladi ljudi traže.

Autori studije ukazali su da mogu postojati različiti razlozi zašto se „mimoilaze“ oni koji traže priliku za praksu i kompanije koje nude takve prilike.

„Lokacija obuke i mesto stanovanja mogu biti previše udaljeni, aspiracije za dalji razvoj karijere i mesto obuke se ne poklapaju, ili mladi ljudi jednostavno nisu dovoljno kvalifikovani. Ali, može se desiti da informacije o mestima za obuku ne dođu do mladih ljudi zato što se kompanije oglašavaju na pogrešnom mestu“, ističu iz IW.

Mobilne aplikacije
Foto: Pixabay

Autori studije su zato pitali kompanije gde oglašavaju svoja radna mesta, a mlade ljude gde traže posao. Pokazalo se da su, pored onlajn oglasa za posao, platforme društvenih medija popularne za pretragu – ali ne one koje koriste kompanije.

„Dok više od 70 odsto kompanija traži pripravnike na Facebooku, samo 25 odsto anketiranih mladih ljudi ga koristi za traženje te vrste angažmana. Za kompanije bi bilo bolje da se oglašavaju na Youtube-u. Gotovo svaka druga mlada osoba koristi tu platformu za pretragu, ali se manje od jedna od pet kompanija tamo oglašava. Slično je i sa WhatsApp-om, Tik Tokom i Snapchatom – mladi ljudi koriste ove platforme za traženje posla, ali kompanije tamo jedva da su zastupljene“, pokazalo je istraživanje IW u saradnji sa Bertelsmann fondacijom.

„Kompanije i mladi ljudi previše često ‘promaše’ jedni druge na platformama društvenih mreža“, ocenio je jedan od autora studije Dirk Werner.

Prema njegovim rečima, postoji veliki potencijal u digitalnom prostoru za obe strane.

„Ali analogne ponude, kao što su stažiranje i obilasci kompanija, takođe su važne kako bi se pružio konkretan uvid u obuku i karijere i omogućilo ljudima da se lično upoznaju“, istakao je Werner.

  • DOBRILA

    2.9.2024 #1 Author

    Tik tok i te kako najposecenija drustvena mreza..

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.