Firme već od danas mogu da primaju i šalju e-fakture
Moja firmaPoslovanjePreduzetnikSrbijaVesti
11.4.2022 15:31 Autor: Marija Jovanović 18
I demo i produkciona verzija sistema elektronskih faktura danas je puštena u rad. Kako je za naš portal potvrdio Aleksandar Vasić, poreski savetnik i član UO Udruženja poreskih savetnika Srbije, prošle nedelje usvojene su izmene pravilnika i uredbi donetih po Zakonu o elektronskom fakturisanju kojima je, između ostalog, regulisano da sa radom u jedinstvenom sistemu može da se krene i pre predviđenog roka – 1. maja.
“Pretpostavljamo da su i demo i produkciona, odnosno konačna verzija, puštene u rad kako bi obveznici krenuli sa prijavama ranije i kako ne bi čekali poslednji dan, odnosno 1. maj. Dakle, moj tim i ja danas smo testirali i jednu i drugu verziju i obe funkcionišu, što faktički znači da e-fakture već sada mogu da se šalju”, navodi Vasić.
Svi korisnici koji su se prijavili za staru demo verziju sada moraju ponovo da se prijave i da prođu postupak registracije jer je instalirana nova verzija, ali je sam postupak registracije na sajtu https://efaktura.mfin.gov.rs/ vrlo jednostavan, objašnjava on i dodaje da ima izmena u samoj aplikaciji u odnosu staru demo verziju koja je bila nekompletna. U novoj verziji dostupna je evidencija PDV-a, kao i forma računa, a elementi faktura su menjani zbog funkcionalnosti unosa.
Kada je reč o primeni Zakona o elektronskom fakturisanju, naš sagovornik objašnjava da je on od 1. maja obavezan za subjekte javnog i privatnog sektora. Tačnije, obavezno je slanje elektronskih faktura subjektima javnog sektora od strane privatnog sektora, što znači da javni sektor mora u elektronskom obliku da prima fakture.
“Od 1. jula privatni sektor ima obavezu da prima fakture. Nije obavezno da ih šalje putem novog sistema, ali je dužan po zakonu da ih prima ukoliko neki od subjekata pređe na novi sistem ranije. Sledeći rok je 1. januar 2023. godine, kada su obveznici iz privatnog sektora dužni i da šalju i da primaju fakture preko sistema elektronskog fakturisanja”, navodi Vasić.
Iako je najavljivan kao sistem uz pomoć kog će papirne fakture otići u istoriju, to neće važiti za sve firme.
Kako podseća naš sagovornik, zakon pored subjekata javnog sektora koji čine opšti nivo države i javna preduzeća, obuhvata samo firme koje su obveznici PDV-a. Ipak, i oni koji nisu obveznici PDV-a mogu dobrovoljno da se opredele za korišćenje sistema i oni će takođe imati obavezu slanja e-faktura.
“Postoje firme koje nisu obveznici PDV-a, tako da ćemo mi od 2023. godine imati i dalje obavezu slanja papirnih faktura jer država ovim zakonom nije obavezala sve privredne subjekte, već samo obveznike PDV-a. Ako firma nije obveznik PDV-a na nju se ovaj zakon ne odnosi, što znači da će, primera radi, računovođe za svoje usluge i od 1. januara sledeće godine svojim klijentima koji nisu obveznici PDV-a slati papirne ili PDF fakture, ali van ovog sistema”, kaže Vasić i dodaje da je sama suština Zakona o elektronskom fakturisanju kontrola PDV-a.
Pročitajte još:
“Kada zaživi ceo sistem država će pre nego što se preda poreska prijava imati sve podatke koliko je neka firma fakturisala robe i usluge, koliko su njoj fakturisali i koliki je PDV. U pozadini kontrole PDV-a je i procena rizika, neuobičajenog ponašanja obveznika.. To će znatno pojačati samu kontrolu celokupnog sistema”, zaključuje on.
Ova sistemska reforma donosi veliku promenu za više od 10.000 korisnika javnih sredstava kao i 125.000 preduzeća, a elektronska procedura za sve njih trebalo bi da znači niže troškove, manje birokratije i brže plaćanje, dok će državi obezbediti efikasniji nadzor nad poreskim prihodima i smanjenje sive ekonomije.
BOJANA
11.4.2022 #1 AuthorOlakšavajuća okolnost za firme.
GINKO
11.4.2022 #2 AuthorNikada brze i lakse, smanjenje guzve i svakako lakse za firme
Emilija
11.4.2022 #3 AuthorOdlicne olaksavajuce nocine za firme!
SANJA
11.4.2022 #4 AuthorSkracen posao nema sta
MARA
11.4.2022 #5 AuthorNapokon, dosta lakše, bez čekanja.
DJORDJE1
11.4.2022 #6 AuthorKonačno neko olakšanje za sve firme i preduzeća.
NATI29
11.4.2022 #7 AuthorDa nesto bar olaksaju
VERA
11.4.2022 #8 AuthorTo svakako donosi niže troškove i brže plaćanje.
GOCA BG
11.4.2022 #9 AuthorTreba samo da se naviknu,ali kroz primenu ce videti sve prednosti…
TATJANA
11.4.2022 #10 AuthorOdlicna stvar za sve
IVAN
11.4.2022 #11 AuthorPravi potez
Goran
11.4.2022 #12 AuthorBaš je divno kad država 13 radnih dana u napred objavi konačnu verziju specifikacije
SANJA
12.4.2022 #13 AuthorSkracen posao,nema sta
BRANA19
12.4.2022 #14 AuthorSuper , veliko olakšanje…
NINO
12.4.2022 #15 AuthorOvo je super stvar. Samo da se odrade dodatne obuke za starije zaposlene i to je to.
MIŠKOVIĆ
12.4.2022 #16 Authorkrajnji rok početak 2023 odlaže primenu treba omogućiti edukaciju svim pravnim subjektima i što pre preći na novi sistem olakšaće poslovanje svima samo još da se dovede u red naplata biće odlično
JOVANA
12.4.2022 #17 AuthorSkracen posao…
SLAVICA
14.5.2023 #18 AuthorOlaksali i skratili put