Jedino rešenje za Fiat je proizvodnja novog modela u Kragujevcu
3.2.2022 14:07 Autor: Stanislav Stanišić 17
U automobilskoj industriji nema pravila kada se stari model redizajnira ili menja potpuno novim, ali prvi indikator je pad prodaje i narudžbine vozila. Prema dostupnim informacijama, sa proizvodnih traka fabrike Fiat Automobili Srbija u Kragujevcu u prošloj godini sišlo je oko 20.000 vozila, značajno manje nego rekordne 2013. godine kada je proizvedeno 117.000 automobila.
U razgovoru za Biznis.rs nekadašnji automobilista Andrej Kulundžić kaže da je jasno da modelu 500 L polako prolazi vreme, samim tim je neophodna nova strategija proizvođača da izađe sa novim automobilom koji bi bio dostupan i domaćim kupcima, u suprotnom fabrika može da se proda ili zatvori.
U julu će se navršiti tačno 10 godina otkako je startovala proizvodnja modela Fiat 500 L, uz male izmene 2016. godine, što je ozbiljan period u smislu trajanja jednog modela.
„Modeli u automobilskoj industriji menjaju se na sedam-osam godina, dok se određene facelift promene kao što su redizajn svetlosnih grupa ili plastičnih delova praktikuje na svake tri-četiri godine. Situacija kod Fiata je malo drugačija jer njihov lifestyle model 500 traje od 2007. godine i doživljava, uz blage korekcije, još uvek interesovanje ljubitelja automobila, ali to je jedinstveni primer modela koji je nosilac prodaje brenda i malo je takvih primera u današnjoj auto industriji. Upravo iz tog razloga može se reći da se 500 L održao deset godina zbog filozofije kompanije“, objašnjava Kulundžić.
Naime, automobil Fiat 500 L, koji se proizvodi u Kragujevcu od 2012. godine, već se svrstava u starije modele, što utiče i na njegovu tražnju, pa je fabrika projektovana da pravi i do 200.000 automobila godišnje postepeno smanjivala proizvodnju.
„Nezahvalno je iznositi očekivanja o sudbini fabrike u Kragujevcu jer i ono što su mogli da ostvare u skladu sa planovima i projekcijama nisu uspeli da finalizuju. Generalno ako je to državni projekat trebalo je automobil mnogo više popularizovati, pre svega na ulicama Srbije, a za masovniju prodaju bilo je neophodno da se putem subvencija za kupce omoguće povoljniji uslovi nabavke“, ocenjuje Kulundžić.
Naš sagovornik podseća da su još ranije mediji u Srbiji prenosili nezvanična saznanja italijanskih kolega da bi model 500 L trebalo da bude zamenjen nešto većim automobilom pod nazivom “giardiniera”, a pominjala se i mogućnost proizvodnje manjeg SUV automobila. Zvanična potvrda ovih informacija, međutim, nikada nije stigla.
Pročitajte još:
Još nema ni zvaničnih najava o pokretanju novog modela u Kragujevcu, kao ni informacija da li bi taj automobil imao motor sa unutrašnjim sagorevanjem, hibridni ili električni.
„Stellantis, kompanija u okviru koje posluju Fiat i Peugeot, još u oktobru je trebalo da izađe sa investicionim planom za svaku fabriku koja posluje u okviru grupacije. Više puta je rečeno da kragujevačka fabrika neće biti ugašena, posebno što je isticano da ima potencijal da se brzo preorijentiše na proizvodnju hibridnih i električnih automobila“, zaključuje Kulundžić.
Fiat je na nivou grupacije najavio da će do 2030. godine potpuno preći na proizvodnju električnih automobila, a da će od 2025. za svaki model automobila razvijati i električnu varijantu.
Milovan94
3.2.2022 #1 AuthorNadam se da će krenuti što pre proizvodnja električnih automobila kako bi uzeo za sebe.
Ivan
3.2.2022 #2 AuthorUh to bih bilo jedno veliko osveženje,novi model nije na odmet.
FRUIT04
3.2.2022 #3 AuthorOdlicno, Nov model 500XL dijamant. Sad sve pred izbore
Emilija
3.2.2022 #4 AuthorElektricni automobili su svakako buducnost
MADMAX
3.2.2022 #5 AuthorNa vodonik.
BIJUTI27
3.2.2022 #6 AuthorŠto se Fiata tiče – ništa im više ne verujem dok ne vidim konačan proizvod i obnovljene i podignute nove fabrike … 😀
ZVE84
3.2.2022 #7 AuthorElektrični automobil? Ma ne pristajem na manje od letećeg 😂 Šalu na stranu, to bi bio BAŠ dobar potez!
VILENJAK
3.2.2022 #8 AuthorImamo mi za svašta nešto potencijala, samo što to očigledno nekome ne ide u prilog.
GOCA BG
3.2.2022 #9 AuthorSjajno,cekamo da vidimo uzivo!
DANIJELA
3.2.2022 #10 AuthorSvakako su elektrocno automobili automobili buducnosti i treba nam svima da se naviknemo.
LIMUN ŽUT
3.2.2022 #11 AuthorRadujem se novim modelima, Kragujevcu je potrebno osveženje.
SUNCOKRET
4.2.2022 #12 AuthorTržište Srbije Fiat nije osvojio, sudeći po onome što vidimo na ulicama..Mislim da je to veliki propust menadžmenta. Konkurente cene i povoljni krediti bi sasvim promenili situaciju.
Ivan
4.2.2022 #13 AuthorKakvi električni, hibridni i ostali automobili?!
Našim vozačima je potreban auto što je to bio model Zastava 10, odnosno Punto Classic, nešto u klasi između Pande i Tipo modela.
Mala cena, bez previše elektronike i modernih sistema, jeftini rezervni delovi i dobra servisna mreža.. e to je ono što bi povećalo proizvodnju i bilo interesantno za izvoz!
BOJANA
4.2.2022 #14 AuthorMora da se prati tržište
Maša
4.2.2022 #15 AuthorLepa vest, da se vrate na “velika vrata” …
Dragana
4.2.2022 #16 AuthorVreme je za novi model.
LJUBIŠA
5.2.2022 #17 AuthorKonačno da se prati potreba tržišta.