Ceo proces je digitalizovan bez komplikovanih procedura i šaltera

Kako postati preduzetnik paušalac u pet koraka?

Moja firmaPoreziPreduzetnikSrbijaU fokusuVesti

3.7.2022 11:11 Autor: Marija Jovanović 24

Kako postati preduzetnik paušalac u pet koraka? Kako postati preduzetnik paušalac u pet koraka?
Oni koji imaju dobru ideju i želju da se upuste u preduzetničke vode, ali zaziru od šaltera i komplikovanih procedura vrlo lako mogu da... Kako postati preduzetnik paušalac u pet koraka?

Oni koji imaju dobru ideju i želju da se upuste u preduzetničke vode, ali zaziru od šaltera i komplikovanih procedura vrlo lako mogu da se registruju kao preduzetnici paušalci jer je proces putem e-usluga prilično redukovao potrebu za šalterima, a online registracija svodi se na svega nekoliko koraka.

Pribavljanje kvalifikovanog sertifikata za elektronski potpis je zapravo preduslov za brojne prednosti digitalnog poslovanja. Za to je potreban čitač smart kartica, a uslugu izdavanja kvalifikovanog sertifikata za elektronski potpis u našoj zemlji pruža šest sertifikacionih tela, među kojima su MUP Srbije, Pošta Srbije i Privredna komora Srbije.

Kako se navodi na platformi ErsteZnali, samom registracijom na portalu eUprava veliki broj usluga može da se obavi elektronski.

Registrovanje u Agenciji za privredne registre drugi je korak u celokupnom procesu, a kada se napravi nalog na sajtu APR-a može i online da se popuni zahtev za registrovanje, uplati naknada, prati status i preuzmu dokumenta u elektronskoj formi. Za plaćanje naknada neophodna je važeća Mastercard, Visa ili Dina platna kartica.

Takođe, neophodno je registrovati i pretežnu delatnost – onu kojom će se preduzetnik dominantno baviti.

“Ime vašeg biznisa sastojaće se od vašeg imena i prezimena, oznake PREDUZETNIK ili PR i sedišta. Uz ime, možete da izaberete i poseban naziv, koji ne sme da bude zauzet ili sličan nazivu nekog drugog, već postojećeg”, navodi se na platformi Erste banke.

Kada je reč o obezbeđivanju PIB broja, u roku od nekoliko dana dobija se rešenje o upisu u APR, koje se preuzima preko portala APR-a. U prilogu rešenja bi trebalo da se nalazi i potvrda o dodeli poreskog identifikacionog broja (PIB-a). Ukoliko potvrda o broju nije tu, savet je da se preduzetnik obrati Poreskoj upravi, kako bi ga ona dodelili. Ako neko pokreće samostalnu delatnost, a nije istovremeno zaposlen kod nekog drugog poslodavca, neophodno je da se prijavi na obavezno socijalno osiguranje.

Da bi uopšte mogao da posluje, preduzetnik mora da otvori račun u banci, između ostalog, i kako bi klijenti mogli da mu uplaćuju novac.

“Elektronski potpis će vam koristiti i prilikom ovog koraka, jer znači manje potrebnih radnji i dokumenata. Preduzetnici koji su se elektronski registrovali u APR-u, nisu dužni da rešenje o upisu u registar dostave banci u papirnom obliku, već ga mogu dostaviti i u elektronskoj formi, prilikom podnošenja dokumentacije radi otvaranja poslovnog računa”, objašnjavaju u Erste banci.

Prijavu poreza je jedino moguće uraditi preko aplikacije ePorezi Poreske uprave i rok za to je 15 dana od dobijanja rešenja. Ukoliko se neko odluči za paušalni poreski model, potrebno je da se registruje na portalu e-porezi, na kojem se nakon registracije popunjava PPDG1R obrazac. Svakako treba imati u vidu da je od marta 2020. godine uveden takozvani test samostalnosti, koji sadrži devet kriterijuma, od kojih je potrebno da se ispuni barem pet, kako bi se steklo pravo na paušalno oporezivanje.

Paušalcima je suma poreza fiksna, tako da bez obzira na to da li su u određenom mesecu zaradili 20.000 ili 200.000 dinara, uvek su u obavezi da plate prethodno određenu visinu poreza.

  • MAJA

    3.7.2022 #1 Author

    Ne može bas digitalno da zameni zivu rec

    Odgovori

  • ZVE84

    3.7.2022 #2 Author

    Najlakše je otvoriti firmu, treba je održavati..

    Odgovori

  • TATJANA

    3.7.2022 #4 Author

    Sad je sve vise procedura elektronskim putem

    Odgovori

  • JANA

    3.7.2022 #5 Author

    Dobar vosic za sve pocitnike jako korisne informacije

    Odgovori

  • Milovan94

    3.7.2022 #6 Author

    Jednostavna i brza procedura do paušalca, nema šta.

    Odgovori

  • Bella

    3.7.2022 #7 Author

    Treba sto vise ovakvih saveta

    Odgovori

  • MADMAX

    3.7.2022 #8 Author

    Ma nađete knjigovođu.

    Odgovori

  • Milisavka

    3.7.2022 #9 Author

    Dobro je sto se sada dobar deo stvari može završiti elektronski

    Odgovori

  • Maša

    3.7.2022 #10 Author

    Jos samo da vidim cime cu da se bavim 😂

    Odgovori

  • Ika

    3.7.2022 #12 Author

    Najlakse je otvoriti, treba odrzati poslovanje

    Odgovori

  • Boba3

    3.7.2022 #13 Author

    Bas laki koraci

    Odgovori

  • Dzebac

    3.7.2022 #14 Author

    Procedura je mnogo jednostavna

    Odgovori

  • LUKA

    3.7.2022 #16 Author

    Na vrlo lak nacin korisna informacija

    Odgovori

  • Joksi

    3.7.2022 #17 Author

    Interesantno za početnike

    Odgovori

  • NATI29

    3.7.2022 #18 Author

    Bar je nesto olaksano

    Odgovori

  • GOCA BG

    3.7.2022 #19 Author

    Sve je sad pojednostavljeno,treba od otvaranja odrzati poslovanje…

    Odgovori

  • DANIJELA

    3.7.2022 #20 Author

    Korisne informacije za najhrabrije koji se u ovakvom neizvesnom trenutku odlucuju da otvore svoju radnju.

    Odgovori

  • LEPOSAVA

    3.7.2022 #21 Author

    Treba odrzati poslovanje…lako je otvoriti

    Odgovori

  • BRANA19

    4.7.2022 #22 Author

    Svi mogu da otvore , malo njih odrzi poslovanje…

    Odgovori

  • SUNCOKRET

    4.7.2022 #23 Author

    Korisna uputstva za osnovne tj. prve korake.

    Odgovori

  • TINA

    10.7.2022 #24 Author

    Pojednostavljena procedura, za pocetak. Posle ce videti kako ce vec

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...