Čuvena američka kompanija beleži bajkovit period zahvaljujući odluci da diverzifikuje svoje poslovanje u vreme krize

Ko je uložio u akcije kompanije Disney prošle godine, sada ima duplo više

Firme u fokusuNovacSvetU fokusuVesti

23.8.2021 10:16 Autor: Redakcija Biznis.rs

Ko je uložio u akcije kompanije Disney prošle godine, sada ima duplo više Ko je uložio u akcije kompanije Disney prošle godine, sada ima duplo više
Školski primer važnosti dobre diverzifikacije poslovanja u korona vreme, po svim pokazateljima, na globalnom nivou predstavlja kompanija The Walt Disney Company. Pandemija je snažno... Ko je uložio u akcije kompanije Disney prošle godine, sada ima duplo više

Školski primer važnosti dobre diverzifikacije poslovanja u korona vreme, po svim pokazateljima, na globalnom nivou predstavlja kompanija The Walt Disney Company. Pandemija je snažno pogodila nekoliko oblasti u kojima ova firma posluje, posebno filmsku industriju i tematske parkove. Ali, umesto pada profita, koji se mogao očekivati i u ovoj godini, Disney, zahvaljujući fokusu na veću digitalizaciju i dugoročne projekte od kojih dodatno zarađuje na većoj marži, danas posluje bolje nego ikada.

Nakon proglašenja pandemije, akcije kompanije Disney pale su na Wall Streetu na 38 odsto svoje dotadašnje vrednosti. Međutim, svi oni koji su verovali u snagu ovog brenda, u međuvremenu su dosta zaradili. Posle 17 meseci korona krize, svako ko poseduje akcije kompanije Disney, na uloženih 1.000 evra, danas bi posedovao 2.080 evra. Vrednost akcija je, naime, u tom periodu, porasla čak 108 odsto.

Kretanje vrednosti akcija kompanije Disney u poslednjih pet godina/Izvor: Njujorška berza – Google

A da je u pitanju moguć tek zamah ka istinskom rastu ukazuju poslednji, tromesečni izveštaji o poslovanju kompanije. Grupa je u trećem poslovnom kvartalu ostvarila prihod od 17.022 miliona dolara, što predstavlja rast u odnosu na isti kvartal prethodne godine od čak 45 odsto. U istom periodu, kompanija je ostvarila neto dobit od 918 miliona dolara, što je za sve investitore ove firme izuzetno dobra vest, imajući u vidu da je u istom kvartalu prethodne godine zabeležen gubitak od 4,7 miliona dolara. Zarada po akciji dostigla je 0,80 dolara, što je deset puta više u odnosu na isti kvartal 2020. godine, kada je iznosila 0,08 dolara.

Najveća zasluga za ove, sjajne rezultate ide na račun njihovog striming poslovanja ili strategije sa digitalnim oglašavanjem. Međutim, nisu isključeni ni tradicionalni biznisi ove firme. U tom smislu, kako se navodi u tromesečnom izveštaju kompanije Disney, ponovono otvaranje ekonomija, nakon što kampanja vakcinacije napreduje, može biti veliki podsticaj za dalji rast. Zabavni park Disneyland se ponovo otvara krajem ovog meseca u Kaliforniji, iako još uvek sa nekim ograničenjima zbog pandemije, sa 25 odsto kapaciteta, uz obavezno nošenje maski, bez parada i vatrometa, kao i bez kontakata sa ljubimcima. Disney World, onaj mnogo veći, na Floridi radi od prošlog leta, sa sličnim pravilima. Ograničenje kapaciteta sada je, međutim, povećano sa 25 na 35 odsto.

Bob Čapek (Bob Chapek) imenovan je na mesto generalnog direktora kompanije Disney svega mesec dana pre proglašenja globalne pandemije. Upravo je on bio najveći zagovornik intenziviranja aktivnosti kompanije u segmentu Disney+, ali uz verovanje u skori nastavak i adekvatna ulaganja u tradicionalne biznise. To je dovelo do izuzetno snažnih performansi striming poslovanja Disney+, obzirom na povećanu potražnju tokom pandemije. Vrednost akcija napredovala je do sadašnjih skoro 180 dolara. Cilj je, kako su naveli u kompaniji, cena od 210 dolara, do kraja godine.

Uz stalnu snažnu potražnju za strimingom, postepenim ukidanjem blokada i uspešnom distribucijom vakcina, tradicionalna preduzeća kompanije, poput kablovskih kanala ili tematskih parkova, doživljavaju postepeni oporavak, pa se može očekivati dalji napredak, što bi investitorima kompanije Disney moglo doneti potencijalnu dobit od oko 15 odsto, kažu stručnjaci banke Morgan Stanley.

Tagovi
AKCIJE NOVAC

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.