Radovi na Horgošu do druge polovine 2023. godine, vrednost projekta 2,1 milijardu dinara
AutomobiliInfrastrukturaRegionVesti
14.5.2022 17:14 Autor: Julijana Vincan 26
Radovi na rekonstrukciji i dogradnji graničnog prelaza Horgoš, kao i na prilaznim saobraćajnicama, trajaće oko godinu i po dana, najavljeno je iz Ministarstva saobraćaja i infrastrukture. Tim povodom su iz Uprave carina Srbije podsetili putnike da je rekonstrukcija jednog od najopterećenijih i najfrekventnijih graničnih prelaza u zemlji u punom jeku.
„Kako se približava početak turističke sezone, broj putnika i vozila će neminovno rasti, tako da treba očekivati i duža zadržavanja od uobičajenih. Treba imati u vidu da je prošle godine tokom letnje sezone (jun, jul i avgust), uprkos smanjenoj fluktuaciji usled pandemije korona virusa, preko ovog graničnog prelaza u našu zemlju ušlo više od milion i po putnika, a izašlo oko 1,2 miliona ljudi“, ističu iz Uprave carina u razgovoru za Biznis.rs.
Dodaju da je u istom periodu preko Terminala Horgoš u zemlju ušlo više od 43.000 kamiona, a iz nje izašlo gotovo 40.000 teretnjaka.
„Povremeno zatvaranje pojedinih traka već uslovljava duža zadržavanja u teretnom saobraćaju i stvaranje dužih kolona kamiona na izlazu iz zemlje, na šta granične službe ne mogu da utiču. Podsećamo da je trenutno stanje na prelazima moguće proveriti preko kamera Auto-moto saveza Srbije (AMSS), pa je savet da se pre kretanja na put obavezno informišete o situaciji na odabranom prelazu, jer se ona, naročito u vreme praznika i sezone godišnjih odmora, menja iz sata u sat“, objašnjavaju naši sagovornici.
Preporuka resornog ministarstva je da se kao alternativa koriste drugi manji prelazi za putnički saobraćaj – Kelebija, Đala, Horgoš II, Rabe, Bački Breg, Bački Vinogradi, Bajmok i Rastina, a za teretni saobraćaj Terminal Kelebija.
Radovi započeti krajem marta
Početak radova na rekonstrukciji i dogradnji prelaza na srpsko-mađarskoj granici bio je 21. marta ove godine, a ukupna ugovorena vrednost projekta iznosi oko 2,1 milijardu dinara. Prema najavama resornog ministarstva, završetak radova planiran je za drugu polovinu 2023. godine.
„Ovaj granični prelaz jedan je od najfrekventnijih ne samo u Srbiji, nego i u celom regionu Zapadnog Balkana. To samo ukazuje da on ne predstavlja ‘vrata’ samo između Srbije i Mađarske, nego je put prolaza svih zemalja Zapadnog Balkana i Evropske unije. Na njemu se beleži i najduže vreme čekanja za ulazak ili izlazak iz zemlje u regionu, što znači da će se ovom investicijom omogućiti povećanje kapaciteta graničnog prelaza Horgoš, povećanje pristupačnosti kamionima, automobilima i svim putnicima i naravno, uticaće se na smanjenje vremena čekanja i gužvi“, izjavio je direktor Transportne zajednice Republike Slovenije Matej Zakonjšek, a prenosi RTV.
Projektnim zadatkom, osim rekonstrukcije nekih od postojećih objekata, na ulazu u zemlju predviđena je izgradnja dve nove saobraćajne trake za putnička vozila i dve za teretni saobraćaj, a reorganizacijom se obezbeđuju dve trake za autobuse.
„Duž auto-puta u smеru prеma Rеpublici Mađarskoj, od izlaza sa postojеćе bеnzinskе pumpе do odvajanja za uključеnjе na izlazni tеrеtni tеrminal (izlaz iz zеmljе), prеdviđеno jе izgradnja dvе dodatnе saobraćajnе trakе za tеrеtna vozila, nova parking mеsta za tеrеtna, putnička i autobuska vozila, formiranjе dvе trakе za autobuski saobraćaj i dvе dodatnе trakе za putnički saobraćaj, kao i izgradnja novog tеrеtnog tеrminala i jеdna traka za vangabaritna vozila na izlazu iz zеmljе, funkcionalna prеnamеna i rеhabilitacija / rеkonstrukcija postojеćе kolovoznе konstrukcijе, postavljanjе novih kabina za kontrolu, izgradnja objеkata pratеćih sadržaja, kao i javnog toalеta. Na ulazu u zеmlju planirana jе ista rеkonstrukcija bеz izgradnjе tеrеtnog tеrminala“, navedeno je na sajtu resornog ministarstva.
Pročitajte još:
Radove izvodi Republička direkcija za imovinu, odnosno Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Kamioni u redovima i po pet sati
Teretna motorna vozila pri izlasku iz Srbije na graničnom prelazu Horgoš sa Mađarskom ovih dana čekaju i do pet sati, dok su zadržavanja na prelazima sa Hrvatskom, u Šidu i Batrovcima, bila po tri sata, saopšteno je iz AMSS-a.
„Zadržavanja za kamione ima i na prelazu Kelebija (Mađarska), kao i na prelazu Sremska Rača sa Bosnom i Hercegovinom. Na putničkim terminalima graničnih prelaza nije bilodužih zadržavanja“, navodi se.
TATJANA
14.5.2022 #1 AuthorSuper, bice odlicno
IVAN
14.5.2022 #2 AuthorTo znaci nove kolone na granicnom prelazu.
BOLEK
15.5.2022 #3 AuthorBas tako
DANIJELA
14.5.2022 #4 AuthorBitno je da se radi i da se gradi.
SANJA
14.5.2022 #5 AuthorSamo napred
VERA
14.5.2022 #6 AuthorOni uvek rade puteve kada su odmori i najvece guzve.
Anonimni
14.5.2022 #7 AuthorSada ce tek nastati guzve,kad krenu godisnji odmori…
TINA
15.5.2022 #8 AuthorTreba dalje raditi I napredovati. Svaka cast
LJUBIŠA
15.5.2022 #9 AuthorPohvalno
Ika
15.5.2022 #10 AuthorTreba preziveti sezonu odmora sad
SNEZANA
15.5.2022 #11 AuthorPrezivece se I to nekako
Milovan94
15.5.2022 #12 AuthorTreba nam što više ovakvih ulaganja i investicija
GINKO
16.5.2022 #13 AuthorTako je, slazem se
MARA
15.5.2022 #14 AuthorZnaci, krece haos na granicama.
VANJA
15.5.2022 #15 AuthorUvek se radi kad ne treba!
LEPOSAVA
15.5.2022 #16 AuthorOdlicno zaista
kaćica
15.5.2022 #17 AuthorBitno je da se nesto desava.
BRANA19
15.5.2022 #18 AuthorSuper ,samo sto sad krecu odmori , odmah i haos..
MAJA
15.5.2022 #19 AuthorZaista reču hvale
MARKO7
15.5.2022 #20 AuthorPa biće dosta kolona na graničnom prelazu…
DJORDJE1
16.5.2022 #21 AuthorZnači biće opet gužvi na graničnom prelazu.
SUNCOKRET
16.5.2022 #22 AuthorRekonstrukcije su najduži rok korisne ali svakako usporavaju brzinu protoka automobila.
BOJANA
16.5.2022 #23 AuthorMa prvo vreme sa se putevi rade. Malo je guže
MIŠKOVIĆ
16.5.2022 #24 Authorneophodno je proširenje, gužve su ogromne skoro svakodnevno pogotovo na teretnim terminalima
Lelica
16.5.2022 #25 AuthorBice haos i kolaps na granici.
Dzebac
16.5.2022 #26 AuthorSamo da nema guzvi, bice valjda rasterecenije kada urade nov put.