Najduži tunel u Srbiji visok i do šest metara
BiznisInfrastrukturaInvesticijeSrbijaVesti
14.3.2022 08:43 Autor: Redakcija Biznis.rs 11
Izgradnja deonice autoputa Miloš Veliki od Pakovraća do Preljine je u toku, a najkomplikovaniji radovi na ovom autoputu su na izgradnji tunela Laz i Munjino brdo.
Za deonicu dugačku nešto manje od 31 kilometra i laici bi rekli da će se taj deo auto-puta završiti u kratkom roku.
Možda bi to i bilo zaista tako da se ispred kineskih graditelja nije isprečila planina Jelica kroz čiju unutrašnjost treba prokopati tunel dug čak tri kilometra, koju nazivaju čak i srpski Gotar – najduži švajcarski tunel, piše agencija Rina, a prenosi B92.
Trenutno su u toku radovi na poddeonicama, tunelima Laz i Munjino Brdo, koji se odvijaju u dnevnoj i noćnoj smeni, sedam dana nedeljno.
„U toku je iskop i leve i desne tunelske cevi. Do sada je iskopano nekih 970 metara u levoj cevi i tu imamo najveći napredak na ovom ulaznom portalu. Radovi se odvijaju i na izlaznom portalu paralelno. Tu je oko 600 metara iskopano u obe cevi“, rekao je za Rinu Blažo Dutina, nadzorni inženjer za tunele Laz i Munjino Brdo.
Visina tunela, odnosno tunelske cevi je 4,75 metara, ali zbog lučnog dela konstrukcije, visina prelazi 6 m, dok širina sa pešačkim stazama iznosi 10 metara. Tunel „Laz“ imaće devet pešačkih prolaza, dva prolaza za vozila, pešačke staze i SOS niše.
„Svaki tunel jeste izazov, priča za sebe, ima neke svoje specifičnosti. Postoje projekti tunela, postoje istražne bušotine, koje se rade na nekih 200, 300 metara. Onda mi između tih bušotina nismo uvek sigurni kakav materijal će da bude. Da li će doći do nekih geoloških ispadanja, iznenadnog priliva vode. Geologija je dosta promenljiva u tunelu Laz. Imamo i bolje partije koje se miniraju. Imamo i lošije materijale koji se bolje kopaju, ali su i nestabilniji”, dodao je inženjer Dutina.
Pročitajte još:
Od izlaska iz tunela Laz do ulaska u tunel Munjino Brdo ima 7,7 kilometara, na tom delu nalaze se ozbiljni arhitektonski poduhvati.
„Autoput nastavlja preko Markovičkog i Rtarskog polja. Deo trase je u nasipima, deo trase prelazi kasnije u mostove. Od izlaza iz tunela Laz do ulaza u tunel Munjino brdo ima ukupno 12 mostova i tri velika nadvožnjaka i ima određen broj pristupnih rampi na petlji Lučani. Pored toga, u ataru sela Negrišori se nalaze i najdeblji useci. To su vrlo ozbiljni i zahtevni delovi projekta. To je takozvana poddeonica ili potez Četiri, koji ima i probleme u vidu sa kolizijama sa lokalnom infrastrukturom, vodovodnom, elektro i gasnom”, kaže Vladimir Petrović, rukovodilac stručnog nadzora ispred konzorcijuma „CPL Nivelt“.
IRINA
14.3.2022 #1 AuthorTo će prelepo izgledati
NIKOLA.NIDZO
14.3.2022 #2 Authorocemo autoput do mora
SANJA
14.3.2022 #3 AuthorCela statika i proracuni za izradu tunela je neverovatna,bas mi je drago za ovaj projekat
STEFAN
14.3.2022 #4 AuthorDivno jedva cekam da vidim
ZVEZDICA01
14.3.2022 #5 AuthorSamo neka se gradi. Putevi znače mnogo!
GOCA BG
14.3.2022 #6 AuthorOdlicno,to ce biti ozbiljan poduhvat…
BOJANA
14.3.2022 #7 AuthorE jedva čekam da vidim taj tunel
JOVANA
15.3.2022 #8 AuthorOdlično je što ulažemo u naše puteve
JOVANA
15.3.2022 #9 AuthorSuper, biće odličan
Maša
20.3.2022 #10 AuthorOpa, samo neka se gradu
ZVE84
20.3.2022 #11 AuthorŠta je to za Srbiju – ekonomskog tigra?!