Egipatske vlasti ne nameravaju da popuste pritisku, i dalje traže milijardu dolara za oslobađanje Ever Givena

Niko ne zna šta će biti sa 18.000 kontejnera koji su i dalje zarobljeni na brodu u Suecu

SvetVesti

20.4.2021 09:20 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Niko ne zna šta će biti sa 18.000 kontejnera koji su i dalje zarobljeni na brodu u Suecu Niko ne zna šta će biti sa 18.000 kontejnera koji su i dalje zarobljeni na brodu u Suecu
Operatori broda Ever Given ispituju mogućnost premeštanja 18.000 kontejnera koji se i dalje nalaze na brodu koji je prošle nedelje zaplenjen od strane egipatskih... Niko ne zna šta će biti sa 18.000 kontejnera koji su i dalje zarobljeni na brodu u Suecu

Operatori broda Ever Given ispituju mogućnost premeštanja 18.000 kontejnera koji se i dalje nalaze na brodu koji je prošle nedelje zaplenjen od strane egipatskih vlasti. Brod, težak 224 tone, prepun kontejnera od kojih je svaki dug po šest metara, trenutno je usidren u slanom Velikom gorskom jezeru, u blizini luke Port Said, piše Wall Street Journal.

Kako ovaj list navodi, brodska operativna kompanija, tajvanska Evergreen Marine Corp. suočena je sa ogromnim pritiskom da što pre isporuči robu koja je iz luke iz Azije krenula još u februaru. Mada operatori broda ne žele da govore čija se sve roba nalazi zarobljena na Ever Givenu, zna se da tu ima svega i svačega – od sirovina za toalet papir do sirove kafe. Prema ranijim izjavama, na brodu je roba namenjena nemačkom maloprodajnom lancu Aldi, kao i švedskoj kompaniji IKEA.

Izvori WSJ priznaju da neće biti lako prebaciti tako veliki broj kontejnera sa Ever Givena na druge brodove. Potrebno je obezbediti prazne brodove koji bi došli do Sueca i preuzeli veliki tovar na putu ka Evropi. Pored toga, za sada se operatori broda, pritisnuti zahtevima klijenata, bore da se u postupku protiv njih sam brod i tovar na brodu tretiraju odvojeno.

Kompanija koja je vlasnik Ever Givena, japanska Shoei Kisen Kaisha podnela je prošle nedelje sveobuhvatni zahtev brodskim operaterima, uključujući firme koje imaju teret na ovom brodu da podele rizik i trošak „oslobađanja broda“. Da podsetimo, egipatske vlasti zahtevaju gotovo milijardu dolara kao naknadu štete, a kako bi oslobodili Ever Given na putu ka Evropi.

WSJ navodi i izjave advokata, stručnjaka za pomorsko pravo koji smatraju da će „ukoliko se ne postigne sporazum, vlasnici tereta na Ever Givenu morati da se suoče sa dodatnim troškovima, kao i da ne planiraju da će skoro moći da dođu do svoje „zarobljene“ robe.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...