Najređi su prevoznici sa ADR licencom

Ogroman manjak profesionalnih vozača u BiH

RegionVesti

8.7.2021 08:47 Autor: Ljiljana Begović

Ogroman manjak profesionalnih vozača u BiH Ogroman manjak profesionalnih vozača u BiH
U Bosni i Hercegovini sve više nedostaju profesionalni vozači, a posebno oni koji imaju ADR licencu, odnosno položen ispit za prevoz opasnih supstanci u... Ogroman manjak profesionalnih vozača u BiH

U Bosni i Hercegovini sve više nedostaju profesionalni vozači, a posebno oni koji imaju ADR licencu, odnosno položen ispit za prevoz opasnih supstanci u cisternama.

Po forumima i oglasima za zapošljavanje u BiH sve više se traže vozači s iskustvom koji prevoze opasnu robu, a prema podacima prevoznika, veliki broj njih je poslednjih godina, najviše zbog većih plata, otišao da radi u zemlje Evropske unije.

Predsednik Udruženja prevoznika za međunarodni i domaći transport RS, Nikola Grbić, kaže da je u Bosni i Hercegovini stanje, kada je reč o vozačima, katastrofalno, te da oni najviše nedostaju.

“Između ostalih, manjka veliki broj vozača koji imaju ADR licencu. Oni su bolje plaćeni od vozača kamiona”, rekao je Grbić.

Prema njegovim rečima, najveći razlog za nedostatak tog tipa vozača u Bosni i Hercegovini su veće plate u zemljama EU. “Tamo zarađuju od 3.000 do 4.000 evra, a ovde im je mesečna plata bila od 1.500 (oko 766 evra) do 2.000 konvertibilnih maraka (oko 1.022 evra)”, objasnio je Grbić.

On ističe da je od 2019. godine BiH napustilo više od 5.000 profesionalnih vozača.

Foto: Tanjug/AP

“Ne znam postoji li kompanija u državi kojoj ne nedostaje barem jedan vozač, a nekima je potrebno čak 50. Veće plate i sigurnost su jedini razlog napuštanja Bosne i Hercegovine i odlaska u Evropsku uniju. Mi već godinama apelujemo na sve institucije da se nešto uradi, ali nema nikakvog pomaka”, dodao je Grbić.

Ono što je takođe jedan od problema, prema Grbićevom mišljenju, jeste i to da cena prevoza u BiH nije isplativa.

U Sloveniji zarada tri puta veća

Jedan vozač cisterne iz Modriče koji je pre nekoliko godina otišao da radi u Sloveniju na prevozu opasne robe rekao je da se odlučio za odlazak zbog gotovo tri puta veće zarade.

“Godinama sam ovo radio u Bosni i Hercegovini, a ipak je ovo rizičan i vrlo odgovoran posao. Nisam bio zadovoljan primanjima te sam se odlučio na odlazak”, rekao je vozač, prenose Nezavisne.

Iz Agencije za posredovanje pri zapošljavanju Mojposao.ba navode da je potražnja za profesionalnim vozačima kamiona i cisterni u Bosni i Hercegovini porasla za sedam odsto u odnosu na isti period prošle godine. Slična situacija je i sa potražnjom za vozačima autobusa.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.