Kineski državni fondovi ulažu u online naručivanje vožnji

Peking podržao Cao Cao, konkurenta kompanije Didi

BiznisInvesticijeNovacSvetVesti

7.9.2021 11:59 Autor: Redakcija Biznis.rs

Peking podržao Cao Cao, konkurenta kompanije Didi Peking podržao Cao Cao, konkurenta kompanije Didi
Cao Cao Mobility, aplikacija za zakazivanje vožnji, imala je koristi od ulaganja kineskih državnih investitora dok je konkurentska kompanija Didi (kineska verzija Ubera) pod... Peking podržao Cao Cao, konkurenta kompanije Didi

Cao Cao Mobility, aplikacija za zakazivanje vožnji, imala je koristi od ulaganja kineskih državnih investitora dok je konkurentska kompanija Didi (kineska verzija Ubera) pod istragom regulatornih organa. Kompanija Cao Cao Mobility saopštila je da je prikupila 588 miliona dolara od grupe državnih investitora.

Cao Cao, osnovan je 2015. godine i trenutno posluje u 62 grada u Kini, a novi kapital će upotrebiti da ubrza širenje i da učini vozače sigurnijim, prenosi Pymnts, pozivajući se na Financial Times. Suzhou Xiangcheng Financial Holding Group i Suzhou Innovation Capital su među pet investitora u Cao Cao, a kako se navodi, oni žele da preteknu Didi.

Kompaniji Didi zabranjeno je da registruje nove korisnike dok regulatori ne završe istragu o bezbednosti podataka. Pre pandemije kompanija Didi bila je dominantna u Kini, a rivalske kompanije nisu privlačile investitore, a najava regulatorne istrage preokrenula je tokove novca. Cao Cao, koji je imao 5,67 miliona korisnika u prvom kvartalu ove godine, letos je stigao do 10 miliona, prenosi Gasgoo.  

Prema ocenama analitičara, Peking nije bio zadovoljan što Didi trguje u inostranstvu, uz podršku stranih investitora, uključujući SoftBank i Uber. Kineska vlada navodno želi da tehnološke kompanije imaju novac u državnom vlasništvu. Zvanično, regulatori pomno ispituju nepoštenu tržišnu praksu kompanija koje se bave prevozom, uključujući Didi i Meituan, koja je vodeća kineska platforma za dostavu hrane.

Meiutan je svojevremeno pokrenuo uslugu prevoza putnika, ali je prestao 2019. godine. Regulatori kao primer nepravedne tržišne prakse navode angažovanja nedovoljno obučenih vozača, kao i uzimanje prevelikog procenta od naplaćene vožnje. Ministarstvo saobraćaja savetovalo je kompanije koje se bave prevozom da “održavaju pošteno konkurentno okruženje“ i promovišu “zdrav i održiv razvoj“ transportnog sektora.

Izvor: Google

Didi je 2016. godine preuzeo Uber, a tokom 2020. godine kompanija je naplaćivala 90 odsto svih online zakazanih vožnji. Dominacija Didija u Kini nije se dovodila u pitanje, a 30. juna ove godine kompanija je izašla na njujoršku berzu. Od tada počinju problemi za Didi, koji se našao pod istragom domaćih regulatora, zbog čega trpi i njegovo poslovanje izvan Kine.

U Kini postoji 236 aplikacija za prevoz, prema podacima YicaiGlobal i više od 3,51 miliona licenciranih vozača. Procenat koji platforme naplaćuju od vožnji je 35 do 50 odsto, navodi People’s Daily Online. Regulatori su poslali zahteve u 11 kompanija da sprovedu revizije poslovanja, isprave pogrešne prakse i da razviju planove usklađenosti pre kraja tekuće godine.  

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.