Posle Ferdinand knedli u Zagreb dolazi i sladoled Crna ovca
BiznisInvesticijePreduzetnikRegionVestiZanimljivosti
29.9.2022 09:08 Autor: Redakcija Biznis.rs 5
Ozbiljnost biznis koncepta Ferdinand knedli posle uspeha u Srbiji, osnivači brenda pokušaće da potvrde u regionu, pošto se za početak otvara prodavnica u Zagrebu, a u planu je i Ljubljana.
Ukusi preko 30 slatkih i 12 slanih knedla podsećaju na tradiciju ali i daju nove ukuse gde su, osim klasične šljive i kajsije, prisutni i šumska jagoda, amareto, pistaći, divlja kupina, marakuja, pršut i rukola, pečurke s tartufima, spanać i mocarela.
„Za sve naše knedle se testo radi po tradicionalnoj recepturi od kuvanog krompira, dok su pojedini delovi unapređeni kako bi bili zdraviji. Idemo u korak sa trendovima zdrave ishrane pa smo tako tradicionalne knedle od šljiva i marelica znatno manje zamastili, a naravno kuvamo ih u vodi“, prenosi Poslovni dnevnik izjavu idejnog tvorca kompanije Nikole Nedeljkovića.
Knedle su dobile ime po caru Ferdinandu, za kojeg kruži legenda da ih je toliko obožavao. U istoriji je ostao upamćen po izreci: „Ja sam car i hoću knedle!“
Priprema koncepta
Danas je tradicionalna knedla sa šljivama unapređena pa nove vrste imaju sastojke sa svih strana sveta. Pokrenuli su Svetski dan knedli 8. septembra, pre tri godine.
U svetu postoje svetski dani za preko 1.500 proizvoda i usluga koje imaju svoj dan, a knedle ga nisu imale. Naša je ideja zaživela u 42 zemlje sveta. Na taj dan mi uvodimo nove ukuse, a generalno je ideja da motivišemo ljude da izvuku recepte mama ili baka i sami kod kuće rade tu tradicionalnu poslasticu,” kaže Nedeljković.
„Ferdinand je prva koncept prodavnica knedli na svetu. Pre otvaranja napravili smo i istraživanje tržišta, te naravno i ispitivanje prijatelja koliko vole knedle. Ispalo je da ih 90 odsto obožava“, kaže Nedeljković.
Kultno mesto
Prva prodavnica Ferdinand knedli u Zagrebu smeštena je u Radićevoj ulici, na mestu legendarnog kafića Čvenk. Vlasnik koji je 25 godina držao kafić odlučio se na taj korak jer se zasitio posla. Sve je preuređeno u prepoznatljivom stilu koje je radio INKA studio iz Beograda, dogodila se kompletna rekonstrukcija i Zagrepčani su oberučke dočekali knedle.
„U Zagrebu me je prijatno iznenadila dobrodošlica. Stidljivo smo ušli kao brend koji dolazi iz Beograda u Zagreb. Znali smo da ih Zagrepčani vole, ali nismo očekivali toliki srdačan odziv,“ kaže Nedeljković.
U glavnom gradu Srbije omiljeni je ukus Nutella, dok je u hrvatskoj prestonici pistać broj jedan, a vole se egzotičniji okusi poput marakuje – divljih kupina, crna malina – ruby čokolada. Većina ključnih namirnica je iz Hrvatske – lički krompir, lokalne sirovine, jer verujemo da je samo svež proizvod dovoljno dobar za naše goste. Iz tog razloga otvorena je lokalna proizvodnja u Samoboru koja ima potencijal za snabdevanje ne samo tržišta Hrvatske već i Slovenije.
Pročitajte još:
U Beogradu pod brendom Ferdinand knedle sada radi šest lokala, jedan je u Novom Sadu i jedan u Zagrebu, planira se i Ljubljana, a do sada je preko dva miliona ljudi probalo knedle.
Fokus franšiza
Dodaje kako im je trenutno franšiza fokus, u sredini u kojoj je ovaj način poslovanja u samom začetku. “Postoje svetli primeri poput Surf’n’Fries iz Rijeke – najbolji primer u regionu.
Tu je i Milky koji je zagrebački brand, a izuzetno uspešan u Beogradu, a u narednim godinama se očekuje i dolazak srpskog kraft sladoleda Crna ovca”, otkrio je Nedeljković.
Anna
29.9.2022 #1 AuthorKnedle vraćaju u detinjstvo
kaćica
29.9.2022 #2 AuthorDivno je sto razvijaju posao
Maša
2.10.2022 #3 AuthorNeka vide i oni sta je dobro😂
LUKA
2.10.2022 #4 AuthorNajbolji sladoled
Dea
6.10.2022 #5 AuthorKakvu covek napravi pricu od knedli …