Prednosti i mane kombinovanog rada od kuće i iz kancelarije
BiznisBolji posaoHi-techInovacijePreduzetnikVesti
5.4.2022 12:52 Autor: Redakcija Biznis.rs 4



Agencija Chapter 4 sprovela je petu godišnju anketu čija je tema transformacija poslovanja i novi modeli i oblici rada koji su nastali kao rezultat ubrzane digitalizacije koja je, u isto vreme, posledica pandemije.
U anketi su učestvovali zaposleni iz kompanija širom Srbije, a oko 55 odsto ispitanika smatra da je digitalna transformacija unapredila poslovne procese u pogledu brzine i efikasnosti i povećala stepen efikasnosti i saradnje između kolega, kao i da je brže digitalizovanje poslovanja jedan od glavnih prednosti transformacije poslovanja koje je evidentno od početka pandemije korona virusa.
Client Service Director agencije Chapter 4 Olivera Petrović rekla je da rezultati pomogli da se sagledaju izazovi sa kojima se timovi i pojedinci suočavaju usled transformacije načina rada izazvane pandemijom.
„Pored toga, ispitanici su nam otkrili i na koji način su transformisani modeli rada unapredili procese, uticali na njihovu profesionalnu motivaciju, ali i njihove lične živote. Takvi uvidi su značajan impuls i nama, komunikacijskim konsultantima, u kreiranju strategija i planova koji će u novim okolnostima biti realni i izvodljivi, a ujedno će pružati i alate za ostvarenje postavljenih poslovnih i komunikacijskih ciljeva kompanija“, rekla je Petrović.
Kada je reč o organizaciji rada, polovina ispitanih je navela da u njihovim organizacijama zaposleni rade kombinovano od kuće i iz kancelarije, prema sopstvenoj organizaciji, dok 20 odsto navodi da još uvek radi kombinovano prema planskom modelu kompanije.

Rad od kuće negativno je uticao na povezanost zaposlenih, smatra više od 38 odsto ispitanika, kao i da je integrisanost timova manja nego što je bila, što negativno utiče na timski duh. Prema oceni anketiranih, integracija je posebno otežana novim članovima tima.
Ispitanici navode i da je povećan stepen efikasnosti i saradnje među zaposlenima (19 odsto), kao i transparentnost (15,2 odsto).
„Najvećim benefitom transformacije poslovanja kao posledice pandemije ispitani smatraju fleksibilnost (60,6 odsto)“, navodi se u saopštenju agencije Chapter 4.
Drugi odgovori koji su zabeležili visok procenat zastupljenosti su: brže digitalizovanje poslovanja (49 odsto ispitanih), manji troškovi poslovanja (46,2 odsto), bolje balansiranje privatnog života i poslovnih obaveza (38,5 odsto).

Kada je reč o negativnim efektima transformacije poslovanja kao posledice pandemije, velika većina ističe pritisak na internu komunikaciju u organizacijama. Skoro 50 odsto ispitanih smatra da je glavni negativan efekat otežano građenje odnosa sa članovima tima. Isti procenat navodi pritisak na mentalno zdravlje. Pad motivacije zaposlenih navodi oko trećina ispitanika, a nedefinisano radno vreme i lošije planiranje je prisutno u odgovorima oko 30 odsto ispitanih.
Kada je reč o oblicima digitalne komunikacije koji su uvedeni od početka pandemije korona virusa, čak 90 odsto ispitanika navodi da su to online sastanci sa klijentima i saradnicima, dok 41 odsto navodi hibridne događaje.
Pročitajte još:
Anketirani kao sledeću fazu transformacije modela rada do kraja 2022. godine vide više korporativnih događaja i okupljanja, više društveno-odgovornih i projekata solidarnosti, ali i dalje investiranje u digitalizovanje poslovanja, zatim sledi više projekata usmerenih na brigu o zaposlenima i timski duh i otvorenu mogućnost rada izvan kancelarije (remote).
Potpuni povratak u kancelarije predviđa nešto manje od trećine ispitanih.
Kada je reč o ličnom utisku, više od polovine ispitanika smatra da su se veoma dobro snašli u uslovima izmenjene poslovne realnosti, jedna četvrtina svoj učinak smatra odličnim, a 21 odsto smatra dobrim.
SNEZANA
5.4.2022 #1 AuthorSve ima svoje prednosti I mane,ali da posao treba da se radi od kuce,to bi oduvek tako bilo.
Milovan94
5.4.2022 #2 AuthorPo meni rad od kuće treba dozvoliti smo u ekstremnim situacija i to je to.
GOCA BG
5.4.2022 #3 AuthorMnogi su se navikli,ali mislim da je ucinak veci kada se dolazi na posao…
LUKA
5.4.2022 #4 AuthorOdlicno ko I’ma mogucnost rada od kuce
STRAHINJA
6.4.2022 #5 AuthorSve zavisi od uslova, a pre svega od vrste posla koja se obavlja