Irska niskotarifna kompanija iz korena menja sliku avio saobraćaja u regionu

Croatia Airlines neće preživeti dolazak Ryanaira u Zagreb

AnalizaRegionTurizam

25.9.2021 11:01 Autor: Stanislav Stanišić

Croatia Airlines neće preživeti dolazak Ryanaira u Zagreb Croatia Airlines neće preživeti dolazak Ryanaira u Zagreb
„Dolazak Ryanaira u Zagreb je ogromna stvar. Ova kompanija će korenito promeniti sliku zagrebačkog avio saobraćaja, a značiće mnogo i za region. Sada će... Croatia Airlines neće preživeti dolazak Ryanaira u Zagreb

„Dolazak Ryanaira u Zagreb je ogromna stvar. Ova kompanija će korenito promeniti sliku zagrebačkog avio saobraćaja, a značiće mnogo i za region. Sada će putnici iz Slavonije, Kvarnera, Dalmacije, Slovenije, BiH, pa i Zapadne Vojvodine daleko više putovati preko Zagreba nego što su ranije putovali. I time će se u prvom redu naškoditi Beogradu, Ljubljani, Sarajevu, Tuzli i Banja Luci“, ocenjuje u izjavi za Biznis.rs regionalni vazduhoplovni analitičar Alen Šćuric.

On dodaje da je Zagreb ovim potezom Ryanaira postao ozbiljna konkurencija Budimpešti i Temišvaru.

„Ljudi će i dalje putovati iz Budimpešte i Temišvara, ali Zagreb sada ima 24 linije sa 62 nedeljna polaska (9 dnevno). I stoga je i više nego za očekivati da će ljudi iz regiona koristiti ove superjeftine tarife. Morate znati da je većina karata iz Zagreba ispod 20 evra, neke i ispod 10 evra. To znači da će četvoročlana porodica platiti tek šezdesetak evra za povratni put. Značajno manje nego 1.000 evra sa klasičnim avio prevoznikom, zar ne? Kada na to dodate i prevoz automobilom do Zagreba, te parkiranje, još uvek ćete uštedeti bar 800 evra“, istakao je Šćuric.

On podseća da je u Hrvatskoj do 2019. godine Zagreb bio broj jedan po broju turista, čak ispred Dubrovnika, i procenjuje da će dolaskom Ryanaira glavni grad Hrvatske ponovo dominirati sa više od milion putnika.

Najavljuje da će bar 70 odsto biti short-break putnici i kongresni turizam što će, kako ističe Šćuric, biti ogroman skok za Zagreb koji će ga lansirati daleko ispred regije.

Croatia Airlines neće preživeti Ryanair. Mogli su na proleće i leto odgovoriti, još u martu sam napisao spisak mera koje su mogli preduzeti. Ali nisu! I sad je prekasno, više ništa ne mogu uraditi. Croatia će 2022. dobiti novac za restruktuiranje, može još prodati preostale motore i avione, kao i tehniku. To će biti dovoljno za još pet godina stagniranja. A nakon toga, će Croatia doživeti sudbinu Adrie i ostalih bankrotiranih kompanija regije“, zaključuje Šćuric.

Niskotarifna aviokompanija Ryanair namerava da u zimskom redu letenja Zagreb poveže sa 24 linije prema evropskim odredištima u 16 zemalja. Predsednik Uprave Ryanaira Michael O’Leary naglasio je da im je Zagreb veliki izazov i da tu vidi potencijal, kao i u celoj Hrvatskoj.

Ryanair najavljuje saradnju sa ostalim aerodromima u Hrvatskoj, Zadrom, Pulom, Dubrovnikom, uskoro i Rijekom, ali to su sezonske destinacije koje će biti u letnjem fokusu.

Cilj je da Zagreb ima 3,5 miliona putnika godišnje. U Zagrebu će za sada biti bazirana tri aviona, a Ryanair najavljuje investiciju od 300 miliona dolara, uz otvaranje 100 radnih mesta u Zagrebu i još 750 u celoj Hrvatskoj.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.