Inftrastrukturna spona Kine i srednje i istočne Evrope
InfrastrukturaRegionSvetU fokusu
20.10.2023 09:07 Autor: Vladimir Jokanović 2
Inicijativa „Pojas i put“, koja posle 10 godina ulazi u novu fazu, pružila je okvir za poboljšanu saradnju, trgovinu i ulaganja između Kine i zemalja srednje i istočne Evrope (CEE), ocenio je Mario Rendulić, predsednik Kineske poslovne asocijacije jugoistočne Evrope.
Rendulić, koji je učestvovao na trećem Forumu za međunarodnu saradnju „Pojas i put“, naveo je da je mehanizam saradnje Kine i srednje i istočne Evrope odigrao značajnu ulogu u olakšavanju dijaloga i saradnje, uključujući razvoj infrastrukture, finansija, poljoprivrede i turizma, prenosi Seebiz.
Obim trgovine između Kine i zemalja CEE porastao je od 2012. godine za 8,1 procenat na godišnjem nivou, a bilateralna ulaganja do danas su se približila sumi od 20 milijardi dolara. Veliki projekti, kao što su luka Pirej u Grčkoj, železnička pruga Budimpešta – Beograd i tertna železnica Kina – Evropa, pomogli su zemljama CEE da postanu važna logistička odredišta.
Na marginama konferencije u Pekingu, Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture Srbije potpisalo je sa kineskom kompanijom Changchun Railway Vehicles Co ugovor za nabavku vozova potrebnih za mađarsko-srpsku železnicu, preneo je Global Times.
Rendulić, koji je zastupnik hrvatskog građevinskog izvođača Tehnika d.d, naveo je da je njegova kompanija u poslednjih 10 godine sarađivala sa nizom kineskih kompanija, poput China Construction, na infrastrukrnim projektima u Hrvatskoj i istočnoj Evropi, uključujući projekat SEZ Green European Industrial Park u Hrvatskoj.
Pročitajte još:
On je istakao da saradnja sa kineskim firmama pruža priliku da prenos tehnologije, deljenje znanja i izgradnju kapaciteta. Prema njegovim rečima, „Pojas i put“ će podstaći ekološki prihvatljive infrastrukturne projekte i ulaganja u obnavljive izvore energije i usvajanje zelenih tehnologija.
MAXMAD
21.10.2023 #1 AuthorEkonomska kolonizacija od strane Kine ali teško da će proći.
PIKSI
22.10.2023 #2 AuthorNista bez kineza