Mađarska strategija za razvoj turizma usmerena na sva čula

Od autohtonih vina do unikatne keramike

KulturaRegionTurizam

6.3.2022 17:46 Autor: Marija Krsmanović 17

Od autohtonih vina do unikatne keramike Od autohtonih vina do unikatne keramike
Iako prethodne dve godine nisu bile naklonjene turističkom sektoru, početkom 2022. nazire se pomak na bolje. Dokaz za to su, između ostalog, dobri odnosi... Od autohtonih vina do unikatne keramike

Iako prethodne dve godine nisu bile naklonjene turističkom sektoru, početkom 2022. nazire se pomak na bolje. Dokaz za to su, između ostalog, dobri odnosi koje je Srbija uspostavila sa Nacionalnom turističkom organizacijom Mađarske, pa su srpske turističke agencije dobile priliku da se u okviru studijskog putovanja bolje upoznaju sa strategijama za razvoj turizma i ugostiteljstva susedne zemlje. 

Ove godine fokus turističke promocije Mađarske okrenut je zadovoljstvima za sva čula posetilaca, pa su u skladu sa tim posebno istaknuti kvaliteti nacionalne kuhinje, ali i različitih vrsta pića, prvenstveno vina.

Tako je putovanje koje je organizovala Nacionalna turistička organizacija (NTO) Mađarske, gde je među predstavnicima turističkih agencija i medija bio i Biznis.rs, započelo u Budimpešti, u kojoj su se posetioci prvo upoznali sa kafeom New York, restoranom u sklopu ekskluzivnog hotela koji je nekada bio glavno mesto okupljanja boema.

Jedna od destinacija u prestonici Mađarske, koja svakako privlači pažnju ljubitelja alkoholnih pića, jeste i čuvena Zwack Unicum destilerija. Svake godine ova destilerija proizvede oko tri miliona litara unikuma, alkoholog pića na bazi biljaka, a za proizvodni proces zaduženo je, verovali ili ne, samo pet radnika. 

Međutim, to nije jedina stvar koja je zanimljiva u vezi sa ovim alkoholom, koji je svojevrsno nacionalno obeležje još od 19. veka. Naime, u sastav unikuma ulazi više od 40 različitih biljaka i začina, od kojih se mnoge uvoze iz Afrike, Azije i Južne Amerike.

Naravno, osim unikuma Mađarska se može pohvaliti i začinima poput mlevene paprike, ali i najraznovrsnijim mesnim prerađevinama. 

Foto: Biznis.rs

Posebna pažnja posvećena je i promociji šest vinskih regiona, odnosno 22 vinske oblasti, u kojima 32.000 vinarija godišnje proizvede oko 270 miliona litara vina. Zasadi vinograda u ovim oblastima zauzimaju ukupno oko 65.000 hektara. 

Biznis.rs je imao priliku da poseti Vilanj i da sazna nešto više o poslovanju vinarije Attila Gere, koja postoji već 30 godina. Ova vinarija proizvodi između 600.000 i 700.000 boca vina godišnje, ali sa odvojenom kompanijom specijalizovanom za proizvodnju belih vina, taj broj dostiže i milion.

Od toga, izveze se od 10 do 20 odsto, a ovako niske stope izvoza imaju i mnoge druge mađarske vinarije. Razlog je jednostavan – ideja je da, umesto ulaganja u izvoz, nađu način da privuku ljubitelje vina spremne da posete same vinarije i tu obraduju svoja nepca jedinstvenim aromama mađarskog “crnog zlata”.  

Keramika iz Pečuja

Pored vinarija, jedno od poznatijih nacionalnih obeležja Mađarske jeste Zsolnay keramika, koja se proizvodi u fabrici u Pečuju, na jugu zemlje. U pitanju je posebna vrsta keramike, po imenu pirogranit, sa unikatnom glazurom eosinom, koju je vlasnik Zsolnay fabrike razvio eksperimentišući sa različitim proizvodnim tehnologijama. 

Proizvodni kompleks u kome se fabrika nalazi pretvoren je u umetnički kvart koji je u vlasništvu Grada Pečuja. U kvartu se nalazi i muzej u kome su izložene umetnine od keramike koje su dizajnirale sestre Zsolnai, od kojih neke dostižu visoku vrednost. Na primer, unikatna vaza po imenu Julia, prema rečima kolekcionara, košta “isto koliko i dva kadilaka”, odnosno između 40.000 i 120.000 dolara. 

Sama fabrika neko vreme nije radila, međutim, nedavno ju je otkupio biznismen iz Sirije koji planira da ponovo pokrene proizvodnju. Fabrika će najverovatnije imati nešto manje od 200 zaposlenih.     

Tagovi
MAĐARSKA
  • GOCA BG

    6.3.2022 #1 Author

    Stvarno imaju sta da ponude,pogotovo velikim izborom vina i hrane…

    Odgovori

  • MARKO7

    6.3.2022 #2 Author

    Pa baš im je širok asortiman proizvoda.

    Odgovori

  • IVAN

    6.3.2022 #3 Author

    Ko voli nek izvoli

    Odgovori

  • Bella

    6.3.2022 #4 Author

    Savrsen spoj proizvoda i uzivanja.

    Odgovori

  • LEPOSAVA

    6.3.2022 #5 Author

    Odlican spoj….ali dobro vino je dobro vino👌

    Odgovori

  • MARA

    6.3.2022 #6 Author

    Odlična ponuda.. Bravo za Madjare!

    Odgovori

  • SNEZANA

    7.3.2022 #7 Author

    Divno vino,divna hrana..

    Odgovori

  • NINO

    7.3.2022 #8 Author

    Hocu i ja tamo 😊

    Odgovori

  • MARIJANA

    7.3.2022 #9 Author

    Divna i zanimljiva ponuda zaista.

    Odgovori

  • ZVEZDICA01

    7.3.2022 #10 Author

    Vredne komšije, bravo.

    Odgovori

  • MIŠKOVIĆ

    7.3.2022 #11 Author

    mađarska ima mnogo toga da ponudi, najbliža destinacija za vikend predah idealno
    banje su odlične, vina takodje, Budimpešta je metropola gde ima za svakoga po nesšto

    Odgovori

  • Dragana

    7.3.2022 #12 Author

    Ljudi rade na tome od cega se zivi i sto imaju da iskoriste. Na to se treba fokusirati.

    Odgovori

  • Anna

    7.3.2022 #13 Author

    Zaista divno. Mađarska vina su vrlo kvalitetna i cenjena. Mogli bi da se ugledamo na naše severne komšije.

    Odgovori

  • ZVE84

    7.3.2022 #14 Author

    Ko pre devojci – devojka njegova!

    Odgovori

  • IRINA

    8.3.2022 #15 Author

    Prelepo zvuči trebalo bi posetiti

    Odgovori

  • TINA

    8.3.2022 #16 Author

    Dobar nacin za privlacenje turista

    Odgovori

  • DASHA

    14.10.2023 #17 Author

    Super

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...