trasa prve linije potpuno definisana

Beograd će do 2030. godine imati na raspolaganju dve linije metroa

InfrastrukturaSrbija

13.1.2023 16:12 Autor: Redakcija Biznis.rs 8

Beograd će do 2030. godine imati na raspolaganju dve linije metroa Beograd će do 2030. godine imati na raspolaganju dve linije metroa
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić izjavio je da izgradnja metroa u glavnom gradu Srbije ne kasni „ni u jednom segmentu projekta“. „Ne kasnimo, sve ide... Beograd će do 2030. godine imati na raspolaganju dve linije metroa

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić izjavio je da izgradnja metroa u glavnom gradu Srbije ne kasni „ni u jednom segmentu projekta“.

„Ne kasnimo, sve ide u roku i imamo osnovanu nadu da će u rokovima koje smo postavili, od 2028. do 2030. godine, dve linije metroa biti na raspolaganju Beograđanima“, izjavio je on posle potpisivanja ugovora Sekretarijata za javni prevoz Beograda, JKP Beogradski metro i voz i francuske državne kompanije RATP development “o uslugama rane operativne pomoći na projektu Beogradski metro”.

Šapić je naveo da je trasa prve linije metroa potpuno definisana, dok će se na drugoj liniji izmeniti položaj pojedinih stanica zbog prepreka za koje se nije znalo, ali to neće uticati na funkcionalnost sistema, pristupačnost linije građanima i na povezanost s gradskim javnim prevozom i BG vozom, prenosi Beta.

Prema njegovim rečima, ove godine će početi da se gradi i depo metroa na Makiškom polju, kao i prva saobraćajnica koja će ići iznad prve linije metroa, ka naseljima Železnik i Bele vode.

“Ove godine bi trebalo da se definiše kako bi trebalo da izgleda mašina ‘krtica’ za kopanje metroa, jer ne postoji univerzalna, i pravi se namenski za trasu koju kopa”, kazao je gradonačelnik i dodao da bi ta mašina trebalo da počne da kopa i buši tunele krajem 2024. ili 2025. godine.

Šapić je naveo da građani ne treba da brinu o novcu za izgradnju metroa jer je taj projekat od nacionalnog značaja i nije važan samo za Beograd, već je među prioritetima za državu. On je naglasio da je metro Beogradu neophodan te da on mora postati “kičma prevoza u Beogradu”.

V.d. direktora JKP Beogradski metro i voz Andreja Mladenović podsetio je da je cele prošle godine trajalo nasipanje 72 hektara Makiškog polja. Na ovoj lokaciji je, kako navodi, potrebno da se naspe 1,2 miliona metara kubnih peska debljine između 1,5 i četiri metra.

„Ti radovi idu dobro, a neke deonice su urađene i pre rokova. Pripremamo izgradnju prve zgrade u skopu depoa, a biće ih ukupno šest, među kojima su operativni centar, garaže, hale za popravku i održavanje vozova, protivpožarna stanica“, rekao je on.

  • SNEZANA

    13.1.2023 #1 Author

    Odlicno,svima ce nam znacajno olaksati zivot.

    Odgovori

  • Dunja5

    13.1.2023 #2 Author

    Nadamo se.

    Odgovori

  • BIJUTI27

    13.1.2023 #3 Author

    Ovo će biti od velikog značaja za sve stanovnike našeg lepog grada.

    Odgovori

  • goca87

    13.1.2023 #4 Author

    Odlično

    Odgovori

  • GOCA BG

    13.1.2023 #5 Author

    Obecavaju gradnju metroa jos od osamdesetih,volela bih da nas grad konacno ga i dobije…

    Odgovori

  • NATI29

    14.1.2023 #6 Author

    Pa ako bude do 2030 bice dobro, mnogo ce znaciti da smanji guzve na putevima

    Odgovori

  • SRDJAN

    14.1.2023 #7 Author

    Hocemo li konacno ugledati taj metro

    Odgovori

  • Milovan94

    15.1.2023 #8 Author

    Ovo mi izgleda kao jedan san

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...