Više od polovine preduzeća u EU prisutno online

Društvene mreže imaju najvažniju ulogu među malim firmama u Srbiji

EUHi-techPoslovanjePreduzetnikSrbija

5.7.2022 10:17 Autor: Julijana Vincan 13

Društvene mreže imaju najvažniju ulogu među malim firmama u Srbiji Društvene mreže imaju najvažniju ulogu među malim firmama u Srbiji
Sve više preduzeća u Evropskoj uniji koristi društvene mreže. Tako je u 2021. godini više od polovine preduzeća (59 odsto) prijavilo da koristi najmanje... Društvene mreže imaju najvažniju ulogu među malim firmama u Srbiji

Sve više preduzeća u Evropskoj uniji koristi društvene mreže. Tako je u 2021. godini više od polovine preduzeća (59 odsto) prijavilo da koristi najmanje jednu od društvenih mreža, što znači da je došlo do povećanja od 22 procentna poena od 2015. godine (na 37 procenata), pokazuju podaci Zavoda za statistiku EU (Eurostat).

„Upotreba društvenih mreža bila je najpopularnija među preduzećima na Malti (84 odsto), zatim u Švedskoj i Holandiji (obe po 80 procenata) i Finskoj (79 odsto), dok je najmanje bila popularna među preduzećima u Rumuniji (36 procenata), Bugarskoj (39 odsto) i Slovačkoj (45 procenata)“, piše u izveštaju Eurostata.

U poređenju sa 2015. godinom udeo preduzeća koja koriste društvene medije porastao je u svim državama članicama EU osim u jednoj (Irskoj). Najveći rast zabeležen je u Belgiji i Francuskoj (obe po +31 odsto), zatim Letoniji (+30 odsto) i Finskoj (+29 odsto).

Izvor: Eurostat

„Mi u Srbiji nažalost nemamo ovako detaljna i opsežna istraživanja o poslovnom korišćenju društvenih mreža kod nas, pa samim tim nemamo ni precizne podatke. Ono što možemo da vidimo kao trend je da je najveći procenat korišćenja društvenih mreža u severnim zemljama, kao što su Švedska, Finska, Norveška, a najmanje je u našem komšiluku, u Bugarskoj, Rumuniji, Mađarskoj. Tako da možemo da očekujemo da smo tu negde kao oni po brojkama“, objašnjava za Biznis.rs marketing stručnjak Ivan Bildi.

Prema njegovim rečima, u Srbiji se društvene mreže najviše koriste među velikim firmama, i tu retko koja kompanija nema barem neko prisustvo, ali društvene mreže najvažniju ulogu imaju među malim firmama koje nemaju budžeta za neke tradicionalnije načine oglašavanja.

„Mnogo je malih proizvođača i pružaoca usluga kojima je glavni izvor novih klijenata internet, a ponajviše društvene mreže. Ovo je posebno prisutno od 2020. godine i početka pandemije korona virusa, kada su se mnogi prebacili na prodaju putem interneta, i kada su shvatili pun značaj društvenih mreža jer su zbog njih uspeli da prežive na tržištu“, naglasio je naš sagovornik.

  • Dzebac

    5.7.2022 #1 Author

    Svasta se moze saznati da drustvenim mrezama

    Odgovori

  • BOJANA

    5.7.2022 #2 Author

    Najpovoljini a najmasovniji način reklamiranja

    Odgovori

  • Jovana24

    5.7.2022 #3 Author

    Danas bez oglasavanja putem interneta=nemati mobilni telefon.

    Odgovori

  • Emilija

    5.7.2022 #4 Author

    Tako je.Mnogo ljudi ima instagram a tu se najvise dobijaju klijenti

    Odgovori

  • Marija

    5.7.2022 #5 Author

    Danas skoro sve ide preko društvenih mreža..

    Odgovori

  • MIŠKOVIĆ

    5.7.2022 #7 Author

    U svetu je godinama način dolaženja do kupaca

    Odgovori

  • TATJANA

    5.7.2022 #8 Author

    Dobra reklama

    Odgovori

  • Dunja5

    5.7.2022 #9 Author

    Kako malim, tako i velikim, drustvene mreže igraju ogromnu ulogu za firmu…

    Odgovori

  • GOCA BG

    5.7.2022 #11 Author

    Najbrzi nacin da se razvija poslovanje…

    Odgovori

  • BRANA19

    6.7.2022 #12 Author

    Sve ide preko društvenih mreža

    Odgovori

  • Anna

    6.7.2022 #13 Author

    Društvene mreže mogu mnogo pomoći malim preduzećima. Ali ni ona velika ne beže oddodatnog vida jeftine reklame

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.