Država garantuje za „Srbija Kargo“, 15 miliona evra za remont lokomotiva i vagona
15.9.2023 16:36 Autor: Redakcija Biznis.rs 3
Vlada Srbije uputila je u Skupštinu predlog Zakona o davanju garancije u korist Banke Poštanska štedionica, a po zaduženju državnog akcionarskog društva za železnički prevoz robe „Srbija Kargo“.
„Srbija Kargo“ je, inače, potpisala ugovor sa Bankom Poštanska štedionica o zajmu vrednom 15 miliona evra za unapređenje Programa obnove voznih sredstava.
U obrazloženju predloga Zakona stoji da je „Srbija Kargo“ najveći prevoznik železničkog tereta u Srbiji i da poseduje najveći vozni park, ali da je starosna struktura tih prevoznih sredstava izuzetno nepovoljna i da se kreće od 40 do 50 godina za lokomotive kao i teretne vagone.
„Sredstva komercijalnog kredita biće iskorišćena za osposobljavanje lokomotiva i vagona…kako bi se obezbedio povratak u saobraćaj šest voznih lokomotiva (dizel i elektro), pet dizel lokomotiva za manevrisanje, 300 teretnih kola i vraćanje u saobraćaj svih lokomotiva serije 193 koje čekaju zamenu točkova„, navedeno je u obrazloženju.
Podnosioci predloga zakona skreću pažnju i na uzlazni trend razvoja privrede Srbije, u okviru koga se očekuje i rast robne razmene pa posledično i povećanje potrebe za prevozom železnicom.
„Ovo se posebno odnosi na prevoz za velike, strateške privredne sisteme kao što su Hbis, EPS, NIS, Zijin ali i na narastajuće potrebe u kontejnerskom ili transportu paletizovane robe“, istaknuto je u obrazloženju.
Procenjuje se, inače, da će revitalizacija voznog parka „Srbija Kargo“ uticati na povećanje obima prevoza do 17 odsto, kao i na povećanje prihoda od prevoza za 20 odsto.
Kada je reč o kreditu, Banka Poštanska štedionica odobrila je „Srbija Kargu“ pozajmicu od 15 miliona evra sa kamatnom stopom od četiri odsto plus šestomesečni EURIBOR i rok otplate od 98 meseci sa počekom od 26 meseci, ali pod uslovom da država garantuje za tu domaću kompaniju.
Podsećamo da je profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Slobodan Aćimović za Biznis.rs nedavno ocenio da bi udeo železničkog u ukupnom prevozu robe mogao da se duplira u narednih 10 godina.
Uslov za to je poboljšanje stanja železničke infrastrukture i propusne moći naših pruga, ali se kompanije iz sektora železničkog prevoza tereta snalaze i u trenutnim uslovima.
Pročitajte još:
Privatni operateri železničkog transporta trenutno drže četvrtinu tog tržišta, dok je ostatak „pod kapom“ državne kompanije „Srbija Kargo“, dok podaci bonitetne kuće CompanyWall kažu da je ukupna dobit kompanija registrovanih za delatnost železničkog prevoza u Srbiji na kraju 2021. godine bila negativna u iznosu od 36,7 miliona dinara. Poređenja radi, u pandemijskoj 2020. dobit tog sektora bila je u minusu za čak 2,03 milijarde dinara.
KIMCHI
16.9.2023 #1 AuthorAko drzava garantuje onda u redu
mile
17.9.2023 #2 AuthorBas tako
NATI
17.9.2023 #3 AuthorSve ide na zajam ili kredit