pojedini trgovci ćak povećali cene

Efektiva pozvala na bojkot trgovinskih lanaca u Srbiji do 14. februara

Srbija

10.2.2025 10:39 Autor: Redakcija Biznis.rs 6

Efektiva pozvala na bojkot trgovinskih lanaca u Srbiji do 14. februara Efektiva pozvala na bojkot trgovinskih lanaca u Srbiji do 14. februara
Udruženje za zaštitu potrošača Efektiva pozvala je građane Srbije, od danas do 14. februara, na novi bojkot pet velikih trgovinskih lanaca – Delhaize u... Efektiva pozvala na bojkot trgovinskih lanaca u Srbiji do 14. februara

Udruženje za zaštitu potrošača Efektiva pozvala je građane Srbije, od danas do 14. februara, na novi bojkot pet velikih trgovinskih lanaca – Delhaize u sklopu kog posluju Maxi i Shop&Go, Merkatora, čiji su Idea i Roda, te lanaca DIS, Lidl i Univerexport.

Iz Efektive su naveli da su ovaj poziv podržala i udruženja potrošača Prosperitet iz Novog Sada i Republička unija potrošača iz Beograda.

„Od prošlog bojkota u petak, 31. januara, i nakon javnog poziva trgovcima da preduzmu konkretne korake u cilju sniženja cena, čak se dogodilo da su pojedini bojkotovani trgovci povećali cene. To zahteva novi bunt potrošača, koji će biti pretočen u bojkot u trajanju od pet dana“, poručila su ova udruženja za zaštitu potrošača, a prenela je Beta.

Ukoliko ni posle ovog bojkota ne bude konkretne reakcije, iz tih udruženja su upozorili da će, zajedno sa potrošačima, odlučivati o bojkotu pojedinačnih trgovaca na duži period, sa ciljem da ih na taj način nateraju da snize cene.

Prema podacima Poreske uprave Srbije u petak, 31. januara, broj izdatih fiskalnih računa iznosio je 865.758, što je za 25 odsto manje nego dan pre, dok je u četvrtak, 30. januara broj izdatih fiskalnih računa bio je 1.157.985.

Oni su podatke uporedili i sa petkom, 17. januara kada je broj izdatih fiskalnih računa bio 1.103.159 i četvrtkom 16. januara kada je taj broj bio 1.095.561.

Na dan bojkota broj izdatih fiskalnih računa bio je za oko 20 odsto manji nego tokom ova dva dana.

Na dan prvog bojkota, ostvaren promet kod pomenutih trgovaca iznosio je oko 911 miliona dinara.

Dan ranije, 30. januara, u prodavnicama ovih lanaca ostvaren je promet od oko 1,3 milijarde dinara, što znači da je u petak, na dan bojkota, u odnosu na prethodni dan, promet bio manji za oko 32 odsto.

  • Inquiete

    10.2.2025 #1 Author

    Već se priča da se isti ti trgovci dogovaraju da još više podignu cene, kako bi nadoknadili gubitak posle bojkota. Jednostavno, dokle god im država dozvoljava takvo poslovanje, neće stati.

    Odgovori

    • MISKO

      10.2.2025 #2 Author

      Tako je. Zato sve treba da se menja

      Odgovori

    • Tamara

      10.2.2025 #3 Author

      Samo neka dižu, to je odličan potez jer će što pre i na duže da odvrati potrošače. Bar sada postoji dostava i dosta malih proizvođača tako da u poslednjih godinu dana u trgovinama kupujem vrlo malo, uglavnom hleb, hemiju (dok i to ne zamenim), toalet…a sve ostalo (jaja, meso, mlečne proizvode) kupujem od malih proizvođača makar nešto bilo i skuplje ali iz principa ne ostavljam novac velikim marketima.

      Odgovori

  • SUNCE

    10.2.2025 #4 Author

    Treba probati sve ali kod nas ne postoji antimonopolska državna strategija.Predsednik moli lance a oni se mnogo ne osvrću na njegove molbe i savete.

    Odgovori

  • Ujvidek

    11.2.2025 #5 Author

    Na bojkot bi trebalo pozvati putem medija, tv najviše, jer fejsbuk i instagram mnogi ne prate.

    Odgovori

  • Anonymus

    12.2.2025 #6 Author

    Ko bojkotuje niko ne kupuju u radnji naruce online u al je fora bezi bre zamlacivanje ljudi

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.