Cene španskih i italijanskih pločica vrtoglavo rastu

Indijski proizvođači keramike koriste aktuelnu geopolitičku situaciju za osvajanje novih tržišta

ManifestacijePoslovanjeSrbija

27.4.2023 12:02 Autor: Julijana Vincan 3

Indijski proizvođači keramike koriste aktuelnu geopolitičku situaciju za osvajanje novih tržišta Indijski proizvođači keramike koriste aktuelnu geopolitičku situaciju za osvajanje novih tržišta
Na Beogradskom sajmu se danas završava 47. Međunarodni sajam građevinarstva – SEEBBE pod sloganom „Gradimo pametno“. Ovo je najznačajniji specijalizovani sajam u oblasti građevinske... Indijski proizvođači keramike koriste aktuelnu geopolitičku situaciju za osvajanje novih tržišta

Na Beogradskom sajmu se danas završava 47. Međunarodni sajam građevinarstva – SEEBBE pod sloganom „Gradimo pametno“. Ovo je najznačajniji specijalizovani sajam u oblasti građevinske i pratećih industrija u regionu jugoistočne Evrope, a na njemu se među 200 izlagača nalazi i 27 privrednika iz Indije.

Naime, drugu godinu zaredom na ovom sajmu se održava nacionalna izložba Indije i, prema rečima naših sagovornika iz organizacije Sajma građevinarstva, indijski paviljon i ove godine zauzima veliku kvadraturu.

Kako su naveli, te firme se uglavnom bave keramikom i kamenom, i njihova izložba koncipirana je na proizvođačima keramike. To je celo jedno udruženje proizvođača ovih proizvoda iz Nju Delhija.

Iako su u Srbiji indijske firme na tržištu kamena i keramike u građevinarstvu malo zastupljene, privrednici rade na tome da se probiju na tržište, ali su im, kako ističu organizatori sajma, prošle godine uvedene vize. Lane su mogli da dođu bez njih, ali su ove godine morali da ih imaju, što je otežavajuća okolnost. Sada, pak, polako ulaze na naše tržište i ovde traže distributere.

Direktor izvoza kompanije Oasis, koja se bavi proizvodnjom keramičkih pločica, Nileš Patel (Nilesh Patel) za Biznis.rs je istakao da im je ovo drugo pojavljivanje na Sajmu građevinarstva.

„Prošle godine smo bili ovde i uspeli smo da ostvarimo neke kontakte. Bavimo se isključivo proizvodnjom pločica, keramičkih, porcelanskih, raznih veličina i dezena, a primarni cilj nam je povezivanje sa domaćim distributerima, ali i iz drugih zemalja, većim kompanijama koje bi uzimale naše pločice na veliko i prodavale ih. Ne bavimo se maloprodajom, i poručivanje svega nekoliko metara kvadratnih pločica nije moguće direktno od nas“, objašnjava naš sagovornik.

Foto: Rawpixel.com

Prema njegovim rečima, pandemija korona virusa, a potom rat u Ukrajini i ostali izazovi, ispostavili su se kao povoljna poslovna klima za proizvođače keramike iz Indije.

„U Evropi se proizvodnja kvalitetnih pločica odvija uglavnom u Španiji i Italiji, a s obzirom na to da je Rusija ukinula snabdevanje prirodnim gasom, a on je neophodan za peći u procesu proizvodnje, cene tih pločica su vrtoglavo počele da rastu, tako da smatramo da je ovo dobar trenutak da neki drugi proizvođači uđu na tržište, poput nas iz Indije. Od 2019. godine do danas ovo je definitivno najbolja godina za naše poslovanje u Evropi. Odnosno, ova i prethodna godina su najbolje godine i prilika za indijske proizvođače da uđu na evropsko tržište“, ocenio je Patel.

Proizvodnjom keramičkih pločica bavi se i kompanija Adila ceramic, čiji je direktor izvoza Prajag Kundarija (Prayag Kundariya) istakao da su trenutno na svetskom tržištu u ovoj industriji najveći igrači Kina i Indija.

„Slede Španija i Italija, pa Turska. Dakle, svega pet zemalja proizvodi i distribuira većinu pločica na svetu. Trenutno, u odnosu kvaliteta i cene, indijske pločice vode trku, bilo da je u pitanju američko tržište ili Evropa, i keramičke pločice su popularne skoro koliko i porcelanske. Indijske pločice su malo jeftinije usled dostupnosti sirovina i materijala koji su potrebni za izradu, a trudimo se da kvalitet ostane na svetskom nivou“, naglasio je Kundarija.

Kako je naveo, sve se svodi na količinu prilikom trgovine, pa samim tim, prilikom poručivanja veće količine, u prilici su da klijentima daju bolju, odnosno nižu cenu.

On kaže da je njegova kompanija već ostvarila poslovnu saradnju sa firmama iz Srbije, kao i da očekuje da će se ove godine povezati sa još njih.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...